Billeder står sommetider ikke rigtigt
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-11-07 21:51

Hejsa

Er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg har sat et billede i hvert hjørne vha
en div med lignende css id:

#backgroundBottomRight {
width: 176px;
height: 192px;
position: absolute;
bottom: 0px;
right: 0px;
z-index:-1;
background-image: url(pics/BottomRightCorner_FEE2A4.gif);
}

men sommetider sætter den ikke billederne nede i bunden. I stedet står de et
stykke fra toppen. Det sker kun sommetider, og en reloade klare det som
regel, men det er stadigt et stort problem. Hvad kan der være galt?

mvh Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-11-07 22:02

Frank K. Jensen skrev:

> Er ved at lave en hjemmeside

Må vi ikke se den?

> Hvad kan der være galt?

Det er vanskeligt at gætte når man ikke kan
se den

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-11-07 20:42

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Må vi ikke se den?

Den er grim, og fyldt med mine huske-kommentar....

Det ser i øvrigt ud til at jeg har fundet en work-around.

Umiddelbart var problemet at siden sommetider bliver tegnet før hele siden
er læst ind, så de hjørner jeg havde placeret i bunden med: position:
absolute; bottom: 0px; i toppen af koden, blev sat ind, før siden var læst
færdig, og altså sat ind midt på siden.

Tak til jer alle tre,
mvh Frank

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-11-07 22:27

"Frank K. Jensen" skrev...

> men sommetider sætter den ikke billederne nede i bunden. I stedet står de
> et stykke fra toppen. Det sker kun sommetider, og en reloade klare det som
> regel, men det er stadigt et stort problem. Hvad kan der være galt?

Det kan være flere ting, men du spør lidt i blinde, når vi ikke har en side,
så vil svarene heller ikke være så akkurate.

Prøv at validere både CSS og HTML http://w3c.org
Prøv at se, om det gør forskel, hvor stort vinduet er.
Prøv at se, om det ligner en af disse fejl:
http://www.positioniseverything.net/ie-primer.html
eller prøv her for mere info: http://www.positioniseverything.net/
derefter, hvis det stadig ikke lykkedes, prøv at læse her:
http://html-faq.dk/help.asp

MVH
Rune Jensen

--