Kan media="print" arve fra media="screen"?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 03-11-07 23:11

Hej NG.

Jeg vil gerne fjerne understregnignen af links på siden når den skrives
ud. Ellers skal den være magen til siden på skærmen.
Men jeg har ikke lyst til at skrive hele stylesheetet én gang til hvis
det kan undgås. Kan det print arve fra sceen og så bare ændre
text-decoration?

Mvh
Stefan

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-11-07 23:49

On 03-11-2007 23:10 Stefan Kristensen wrote:
> Kan det print arve fra sceen og så bare ændre
> text-decoration?

Du kan starte med at importere dit screen-stylesheet i dit
print-stylesheet og så ændre bagefter. Øverst i print.css skriver du
'@import url('screen.css');'

Mvh. Mikkel

--
"But a galloping line of white horses
Said that soon we were in for a race"

www.mzh.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-07 23:51

Stefan Kristensen skrev:

> [...]
> skærmen. Men jeg har ikke lyst til at skrive hele stylesheetet
> én gang til hvis det kan undgås. Kan det print arve fra sceen

Printarket kan arve fra media="all" - der netop er beregnet til at
gælde for alle medietyper. Efter specifikationen er media="screen"
"Intended for non-paged computer screens" - så det vil, ideelt set
ikke gælde for udprint. Angiver man ikke medie-type, er
defaultværdien "screen" - men jeg mener at huske at browserne
tolker det som "all" når der mangler en medietype.

Det er relativt enkelt at teste (be my guest).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-11-07 00:07

> Printarket kan arve fra media="all" - der netop er beregnet til at
> gælde for alle medietyper.

Ja, så nemt kunne det jo gøres.

> Det er relativt enkelt at teste (be my guest).

Du er en flink fyr her til aften, hva'?

Jeg takker for det hurtige svar.

Mvh
Stefan