IE fejl i CSS dropdown ?!
Fra : MacJohn

Dato : 20-01-08 08:25

Hej alle!

Er der mon nogen, som kan gennemskue hvorfor denne CSS dropdownmenu:
http://johnkjoller.dk/menu/dropdown.htm

virker i FF , - og i IE7

Men ikke i IE6 ?

Mvh
John

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-01-08 17:05

MacJohn skrev:
> Hej alle!
>
> Er der mon nogen, som kan gennemskue hvorfor denne CSS dropdownmenu:
> http://johnkjoller.dk/menu/dropdown.htm

div#navbar ul.niveau1 li.sub_1:hover ul.niveau2

er en formdeklaration, der baserer sig på :hover-
tilstanden på et li-element. IE<7 kan imidlertid
kun tolke :hover-tilstanden på links, og ikke
på et vilkårligt element.

Der er forskellige metoder til at få det til
at virke i IE5/IE6, se min artikel:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Dude

Dato : 14-02-08 17:47

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> kun tolke :hover-tilstanden på links, og ikke
> på et vilkårligt element.
>
> Der er forskellige metoder til at få det til

John:
Hm.... jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør galt. Denne navigation er
baseret på webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php
men jeg har fortsat samme problem.
Jeg har ændret diverse, f.eks for at kunne styre bredden på hvert
menupunkt. Og det er sikkert dér det er gået galt for mig, - men jeg kan
ikke genneskue hvor det er gået galt.

Kan du?

Her er forsøget, som fungerer i FF, men ikke IE<7
http://www.peoplewize.dk/test

Mvh
John

Fra : Dude

Dato : 14-02-08 18:22

Dude wrote:
> [...]
> ikke genneskue hvor det er gået galt.
>
> Kan du?
>
> Her er forsøget, som fungerer i FF, men ikke IE<7

Problem løst. Man kan åbenbart ikke skrive dropdown-css'en ind i det
eksterne stylesheet, - når man bruger cssover.htc

Mvh
John

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-02-08 19:47

"Dude" <post@XxXx_mejlgade.dk> skrev i meddelelsen

> Problem løst. Man kan åbenbart ikke skrive dropdown-css'en ind i det
> eksterne stylesheet, - når man bruger cssover.htc

Det kan man godt.
Dog undrer det mig, at du kalder .htc-filen først - og så derefter kommer
med dropdown-css'en.
Og det undrer mig, at du ikke har pakket kaldet til .htc-filen ind i en
conditional comment.

Det er nok det mindste, men sidst jeg afprøvede min egen hjemmeside der
anvender samme teknik i IE6, oplevede jeg lidt dårligere performance.
Jeg kunne tydeligt mærke, at den først hentede siden ind, låste sig et par
sekunder (så jeg f.eks. ikke kunne scrolle eller noget andet) og så først
derefter opførte sig normalt. Den slags irriterer mig og bremser mit flow,
når jeg surfer. Jeg oplever lignende irritation, når jeg er inde på mange af
avisernes hjemmesider (BT og Berlingeren er særlig slemme på dét punkt - og
dét i en grad, så jeg kun besøger dem meget sjældent).

Jeg er ret overbevist om, at det på min side var kaldet til .htc-filen, der
var synderen, når det nu kun var ie6, der opførte sig sådan - og når det
først var efter jeg fik tilføjet csshover.htc.
Derfor er jeg glad for, at dét kald ikke sker, når jeg surfer med ie7, Opera
eller Firefox.

<link rel="stylesheet" href="std.css" type="text/css" />
<!--[if lt IE 7]>
body {behavior: url(csshover.htc);}
<![endif]-->