Bestemme over browservinduets størrelse og~
Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-01-08 13:45

Det er jo muligt at få et html-vindue til at ændre størrelse …
Man kan evt. smide noget javascript-kode ind i 'head'.

Men hvordan fjerner man diverse browser-elementer, såsom
status-bjælke, tools, bogmærkelinje m.m. i samme vindue?

Jeg er IKKE interesseret i hvordan man fjerner det i forbindelse
med et nyt pop-up-vindue! Det skal ske i et vindue som allerede
er åbent …

Jeg kan sagtens lave et script som åbner et pop-up-vindue uden
diverse elementer og i bestemt størrelse m.m.

… Det jeg søger, er at ændringerne sker EFTER at vinduet er
åbnet.

– Hvis I forstår!??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-01-08 17:45

Thomas Hansen <fam.superhansen@mobilixnet.dk> skrev :

>– Hvis I forstår!??

Du kan ikke noget, af det du ønsker.

Der var engang man kunne, men i alle moderne browsere er
muligheden udelukket af sikkerhedshensyn.

Og det er da heller ikke noget ret mange brugere, der ikke ville
blive sure over at havne på sådan en side.
--
Kerim

Fra : Birger

Dato : 10-01-08 17:57

"Thomas Hansen" <fam.superhansen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> diverse elementer og i bestemt størrelse m.m.
>
> … Det jeg søger, er at ændringerne sker EFTER at vinduet er

Tror jeg godt vi gør.
Du vil gerne manipulere med brugerens egne indstillinger.
Jeg ved ikke om man kan - du kan f.eks. ikke fjerne adresselinien - men
mener helt klart at en tilfældig "hjemmesideprogrammør", ikke skal have lov
at ændre hvordan jeg gerne vil have min browser vist.

Er der en grund til at du vil manipulere dine besøgendes personlige
indstillinger?

Birger
-----
http://bbsorensen.dk

Fra : Thomas Voss Hansen

Dato : 10-01-08 21:46

> [...]
> at ændre hvordan jeg gerne vil have min browser vist.
>
> Er der en grund til at du vil manipulere dine besøgendes personlige

Det kommer af at jeg har meget svært ved at lave et pop-up-vindue via Flash …
Kan simpelthen ikke hitte ud af det. Jeg kan ihvertfald ikke lige umiddelbart
få det til at virke med det flash-site jeg arbejder med p.t.

Og så var det at jeg fandt på blot at åbne et nyt vindue og få dét til at
opføre sig som var det et pop-up-vindue. Sådan lidt bagvendt … Smart, ik'?
Hehe, åbenbart ikke :)

Det er jo ikke for at ændre på folks browser-indstillinger. Tænkte at det –
ligesom det er tilfældet med pop-up'er – kun ville have indvirkning på siden
scriptet blev aktiveret på.

Siden skulle indeholde en formular (som jeg også lige har lidt svært ved at få
integreret i flash-filen) og skulle lukke sig selv når man havde klikket
'submit' …

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-08 23:03

Thomas Voss Hansen wrote:

> [...]
>
> Og så var det at jeg fandt på blot at åbne et nyt vindue og få dét
> til at opføre sig som var det et pop-up-vindue. Sådan lidt bagvendt .

Næ, hvorfor skal en popup åbnes med flash, når det kan gøres med javascript?
Med javascript kan du også nemt bestemme hvor mange af browserens
standardelementer, der faktisk skal vises (dog ikke titellinjen, der altid
vises):

http://siemensxp/html/vindue.asp?id=vinreduc

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-08 23:16

Erik Ginnerskov wrote:

> http://siemensxp/html/vindue.asp?id=vinreduc

Ups, det er sguda på min egen harddisk. Den her er vist bedre:

http://hjemmesideskolen.dk/html/vindue.asp?id=vinreduc

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-01-08 19:06

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev :

>Med javascript kan du også nemt bestemme hvor mange af browserens
>standardelementer, der faktisk skal vises (dog ikke titellinjen, der altid
>vises):

Man kan ikke fjerne statuslinie i IE 7 i default opsætning og så
vidt jeg husker heller ikke i en opdateret IE 6.
--
Kerim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-08 02:01

Kerim Ellentoft wrote:

> Man kan ikke fjerne statuslinie i IE 7 i default opsætning

Ved nærmere tjek ser jeg, at det heller ikke er muligt i nyeste Firefox og
K-Meleon

> og så
> vidt jeg husker heller ikke i en opdateret IE 6.

Den har jeg ikke lige mulighed for at tjekke for nærværende.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 11-01-08 20:41

Thomas Voss Hansen wrote:

> Det kommer af at jeg har meget svært ved at lave et pop-up-vindue via Flash …
> Kan simpelthen ikke hitte ud af det. Jeg kan ihvertfald ikke lige umiddelbart
> få det til at virke med det flash-site jeg arbejder med p.t.

Hvad med :

on ( release ) {
   getUrl(url,"_blank");
}

eller

on (release) {
getUrl("javascript:window.open(parms)");
}

Med den sidste kan du gøre præcis som du plejer med javascript.

Mvh Christian