tiny mce og enkelt linieskift
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 04-01-08 20:06

Hej jeg har tidligere brugt Tiny mce og rettet i js scriptet
således at linieskift bliver udført med en <br /> i stedet for
Grunden til dette er selvfølgelig at jeg ikke vil have dobbelt
linieskift i det færdige dokument.

Nu skal jeg bruge programmet igen, men kan overhovedet ikke huske
hvordan jeg fik foretaget ovenstående ændring.

Kan nogen hjælpe?
Venligst og på forhånd tak
Jimmy Skov Adetunji

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 04-01-08 21:39

fandt selv svaret, men der opstod så et andet problem.
hvis man skifter:
force_P_newlines:true til force_br_newlines:true, så opnår jeg
enkelt linieskift.
Problemeet er så bare at editoren nu tolker alle linier som
sammenhængende, således at hvis jeg eks. vil centrere noget tekst
der er markeret, centrerer den også det ovenstående selvom det ikke
er!
Hilsen
Jimmy Skov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-01-08 17:19

"Jimmy skov Adetunji" <jordemoder@musling.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> sammenhængende, således at hvis jeg eks. vil centrere noget tekst
> der er markeret, centrerer den også det ovenstående selvom det ikke

Derfor har jeg selv bevaret <p> i min opsætning af TinyMCE.
(såkaldt "blødt linieskift").
Dette trick er ikke specifikt for TinyMCE. Det virker også i programmer som
OpenOffice og QuarkXpress (og garanteret også i MS Word).

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-01-08 02:19

Jimmy skov Adetunji skrev:

> at linieskift bliver udført med en <br /> i stedet for

Der er ingen grund til at anvende <br />, du kan altid
hælde en style på <p> som passer.

> Grunden til dette er selvfølgelig at jeg ikke vil have
> dobbelt linieskift i det færdige dokument.

Det får du heller ikke hvis du styrer det rigtigt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 06-01-08 20:45

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Der er ingen grund til at anvende <br />, du kan altid
> hælde en style på <p> som passer.

> Det får du heller ikke hvis du styrer det rigtigt.

Skal jeg så style <p> med line-height eller lign. i min css?

Jimmy Adetunji

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-01-08 21:14

> Skal jeg så style <p> med line-height eller lign. i min css?

Nej. Heller magin.

p {
margin:0;
}