Drop down menuer - er helt på bar bund
Fra : Mariaj

Dato : 20-11-07 09:46

Hej

Jeg købte i sidste uge et webhotel på one.com. Jeg synes ikke
lige de skabeloner de har at tilbyde er mig og derfor vil jeg
godt prøve, at designe min egen hjemmeside i HTML koder - men jeg
er helt på bare bund =0(
Jeg har søgt på google og har været inde på diverse sider og læse
og prøve nogle af koderne af, men jeg kan bare ikke får det til
at virke - Øv.

Hvad gør jeg mund galt - Jeg har fundet et drop down menu jeg
gerne vil have, men når jeg har indsat den og trykket på vis -
viser den koden og ikke selve menuen...

Er der en der kan hjælpe mig??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Bo Nielsen

Dato : 20-11-07 11:01

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-11-07 12:20

Mariaj" skrev...

> Hvad gør jeg mund galt - Jeg har fundet et drop down menu jeg
> gerne vil have, men når jeg har indsat den og trykket på vis -
> viser den koden og ikke selve menuen...

En god idé er at dele sit spøtgsmål op, så det er let at svare på. Så får du
mange flere besvarelsr.

Hvilken kode, og hvorfra? (link)
Hvordan indsatte du den? (hvilket program)
Og har du et link til din side, så man evt. kan se det?

....der kan jo være 17 millioner ting galt. Uden nogle helt grundlæggende
oplysninger, så er folk jo på bar bund - hjælp dem til at hjælpe dig selv

MVH
Rune Jensen

Fra : Mariaj

Dato : 20-11-07 15:13

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> oplysninger, så er folk jo på bar bund - hjælp dem til at hjælpe dig selv

Hej Rune.

Jeg fandt en menu her : http://webdesign101.dk/ eks. 10....
Programmet jeg sat det ind i hedder Web Page Composer.

Vh. Maria

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-11-07 12:53

Mariaj skrev:

> Er der en der kan hjælpe mig??

Google - sider fra Danmark -
"Dropdown menu"

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Mariaj

Dato : 20-11-07 15:05

Jørgen Farum Jensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Google - sider fra Danmark -
> "Dropdown menu"
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> ..

Det var inde på Jørgens hjemmeside (http://webdesign101.dk) -
eks10.html‏ jeg har kigget på - dog skal menuen kun være i
2 niveauer
men når jeg prøver, at ligge det over i one efterfølgende og
rette den til, så virker det ikke ;'-(

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-11-07 15:58

Mariaj skrev:

> Det var inde på Jørgens hjemmeside (http://webdesign101.dk) -
> eks10.html‏ jeg har kigget på - dog skal menuen kun være i
> 2 niveauer

Det er nok
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks10.html
du mener.

Du er ikke særlig præcis i dine spørgsmål, vi
skal lissom gætte os til at du har uploadet
din webside til one.com.

> men når jeg prøver, at ligge det over i one efterfølgende og
> rette den til, så virker det ikke ;'-(

Den fejl, de fleste begår er at kopiere HTML-kode
og stylesheet uden at hæfte sig ved at der også
skal indlæses en .htc-fil, som også skal uploades
til serveren.

Det er en fordel at man foruden eksemplet også
lige skimmer den artikel, som eksemplet hører til:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Mariaj

Dato : 21-11-07 08:13

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> til serveren.
>
> Det er en fordel at man foruden eksemplet også
> lige skimmer den artikel, som eksemplet hører til:

Okay, så ved jeg godt, hvad der er gået galt - mange gange tak for
hjælpen!

Fra : Mariaj

Dato : 20-11-07 15:09

Jørgen Farum Jensen wrote in
> [...]

Hej Jørgen

Det er inde på din hjemmeside, jeg har fundet noget lignede den
menu, jeg gerne vil have ( eks 10 ) dog kun i 2 niveauer. Når
jeg har lagt det ind i one.com og rettet det til efter mine
oplysninger virker det ikke - ved du hvad det kan skyldes?

Vh. Maria

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-11-07 21:31

Mariaj skrev:

> [...]
> jeg har lagt det ind i one.com og rettet det til efter mine
> oplysninger virker det ikke - ved du hvad det kan skyldes?

Jeps - se mit svar tidligere i dag.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-11-07 22:42

Mariaj skrev:

> jeg har lagt det ind i one.com og rettet det til
> efter mine oplysninger virker det ikke - ved du
> hvad det kan skyldes?

Hvis du ikke viser den frem, er det umuligt at
hjælpe dig - giv et link til siden!

Se også http://html-faq.dk/help

--
Allan Vebel