getElementByClassName
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-11-07 23:03

Jeg har et lille problem med en CSS-dreven
dropdownmenu, se eksemplet:
http://webdesign101.dk/cssmenu/dropdown.html

Bemærk at de udfoldede undermenuer rager en
smule op i navbar'ens menupunkter. Det er af
hensyn til Safari beta 3, som viser disse
menuer korrekt. Nu kunne jeg godt tænke mig
at vha. JavaScript at sætte en formregel for
de ul-elementer der har class name "niveau2",
men DOM understøtter ikke
getElementByClassName("niveau2")

Men jeg synes jeg kan huske der er et
par DOM "enhancement" scripts i omløb,
der føjer dette til DOM. Nogen der husker
det samme og måske har et link?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-11-07 07:13

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
>
> Men jeg synes jeg kan huske der er et
> par DOM "enhancement" scripts i omløb,
> der føjer dette til DOM. Nogen der husker

Der er ikke noget der hedder 'classname' i xml, det er en attribut.

Jeg prøvede lige at snakke med Google, og han svarede:
Den her:
<http://javascript.internet.com/snippets/getelementsbyattribute.html>
ligner det du er ude efter.

Stig Johansen