Opskrift på bryggergryde ?
Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 14:25

Goddag i gruppen.

Jeg havde for en del år siden en opskrift, som desværre er gået tabt.

I store træk bestod den af: oksekød i tern, kartofler i tern, løgbåde, en
håndfuld timian, boullion + en stærk øl. ( det er hvad jeg husker ). Og så
at den kaldtes bryggergryde. En søgning på Google gi'r mig ikke noget
brugbart.

Er der mon en venlig sjæl der har den korrekte opskrift ?

Jeg kan da fortælle, at den er hamregod til at varme snuden på en kølig dag,
efter en tur ved stranden

mvh Ebbe

Fra : Sybil

Dato : 20-01-08 16:29

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der mon en venlig sjæl der har den korrekte opskrift ?
>
> Jeg kan da fortælle, at den er hamregod til at varme snuden på en kølig

Hej
Fandt denne. Der mangler dog kartofler, men du kan nok finde frem til et
godt resultat ud fra denne og din egen hukommelse, og lave din egen
opskrift.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=26055

Majken

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 20:52

Sybil wrote:
> [...]

Den er ihvertfald tæt på, jeg justerer lidt efter smag/hukommelse. Det
eneste der står helt klart er, at det drejer sig om en ordentlig håndfuld
tørret timian til en 4-pers. portion

Tak for linket.

mvh Ebbe