Mad på pølse - sprøjter !
Fra : Erling Hansen

Dato : 19-01-08 20:53

Grønkålssuppe, gule ærter og risengrød er 3 retter jeg ikke gider bøvle
med at lave selv til hverdag.
Men hvordan f...... får man hul på de dér plasticpølser uden at det
sprøjter ud alle vegne? 2 gange ud af 3 har jeg mad på bordet, væggen,
gulvet o.s.v. og i dag har jeg lige farvet lågen på min mikro-ovn grøn
med grønkålssuppe!! Æv.
Er der nogen der har 'tricket' som åbner dem uden at det sprøjter?
mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 19-01-08 20:58

Hej Erling

> Er der nogen der har 'tricket' som åbner dem uden at det sprøjter?

Stikker enden af dem ned i glasskålen og stikker en kniv
i dem og klemmer indholdet ud, intet problem der.

--
Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 19-01-08 21:12

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> Stikker enden af dem ned i glasskålen og stikker en kniv
> i dem og klemmer indholdet ud, intet problem der.
Selvfølgelig

Fra : -= JF =-

Dato : 19-01-08 23:05

Max skrev:

> Stikker enden af dem ned i glasskålen og stikker en kniv
> i dem og klemmer indholdet ud, intet problem der.

The one and only way, nemlig.

--
Mvh. John

Fra : Ralph

Dato : 20-01-08 00:28

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse
> Grønkålssuppe, gule ærter og risengrød er 3 retter jeg ikke gider bøvle
> med at lave selv til hverdag.
> Men hvordan f...... får man hul på de dér plasticpølser uden at det

Nu kan jeg jo godt virke lidt selvfed, men hedder denne gruppe ikke noget
med kultur og mad+drikke?
Hvad har fastfood at skaffe i denne gruppe? Jeg tager muligvis fejl, men så
vælges gruppen fra. Jeg synes blot at det var seriøse madlavere (eller hvad
vi nu kaldes) der snakkede om opskrifter, langtidsstegning, grill,
ingredienser, krydderier etc.

--
Ralph

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-01-08 00:40

Ralph skrev:

> Hvad har fastfood at skaffe i denne gruppe?

Gruppens navn er dk.kultur.mad+drikke, ikke dk.finkultur.mad+drikke, og
gruppens korte beskrivelse lyder [¹]: »Alt vedrørende mad og drikke« --
altså temmelig bredt.

Fundatsen siger:

#v+

Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
mad og drikkevarer. Eksempler kan inkludere:

· Udveksling af opskrifter og viden om tilberedning.
· Anbefaling af spisesteder.
· Sammenligning og anbefaling af forskellige mærker.
· Udpegning af steder hvor man kan købe mindre udbredte produkter.
· Forslag til servering af retter og drikke.
· Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
· Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

#v-

Mvh,
Klaus

[¹] http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.mad%2Bdrikke
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ralph

Dato : 20-01-08 00:52

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Fundatsen siger:
> Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering af
> mad og drikkevarer.

Altså IKKE hvordan man åbner en færdigret.

> [...]
> · Oplysning om kost og sundhed, herunder slankekure.
> · Diskussion af madkultur og ernæringspolitik.

Altså IKKE hvordan man åbner en færdigret

Men da jeg ikke synes om netbetjente bedes I venligst se bort fra min
kommentar - undskyld til Erling, kom igen.

--
Ralph

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-01-08 01:12

Ralph skrev:

> Altså IKKE hvordan man åbner en færdigret.

At åbne en færdigret er efter min mmening en del af konsumptionen,
og derfor mener jeg osse at debatten er on-topic.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ralph

Dato : 20-01-08 01:25

> At åbne en færdigret er efter min mmening en del af konsumptionen,
> og derfor mener jeg osse at debatten er on-topic.

Ok, du har ret.

--
Ralph

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-01-08 09:12

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> vælges gruppen fra. Jeg synes blot at det var seriøse madlavere (eller hvad
> vi nu kaldes) der snakkede om opskrifter, langtidsstegning, grill,

Jamen du må undskylde, hvis jeg har trådt på dine tæer. Sagen er at jeg
brugte en saks til at åbne for disse udmærkede halvfabrikata (!) og så
sprøjtede de. Det sker ikke, hvis jeg skærer i en rullepølse, lægger
ekstra rå løg ved en spegesild eller prøver at skære en ost i papirtynde
skiver. Men det må jeg måske heller ikke? Jeg har jo ikke lavet nogle af
disse tre udmærkede produkter.

Nå, jeg så lige at du har trukket dig i dit sidste indlæg. Undskyldning
accepteret. Men jeg vil nu alligevel lade dette indlæg stå, for det
dækker så nogenlunde min mening om halvfabrikata.
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 20-01-08 09:39

Hej Erling

> jeg brugte en saks til at åbne for disse udmærkede halvfabrikata (!)

Hvad mener du forøvrigt om de gule ærter man også kan få
i disse pølser ?

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 20-01-08 10:36

Max skrev:

> Hvad mener du forøvrigt om de gule ærter man også kan få
> i disse pølser ?

Nu er det godt nok længe siden jeg har smagt den, men jeg meneer at
huske at den er lidt tynd. Ka' det ikke passe?
Til gengæld kan man købe en boller i karry som ikke er helt skeløjet.

Jeg tror ikke at det er verdens største kokke der har kreeret retten, og
jeg tror heller ikke at der er brugt verdens bedste råvarer til de her
mad-på-en-pølse retter, til gengæld er det nemt og hurtigt i en snæver
vending.

Inge Novus og en dame (ernæringsekspert) i samme alder lavede nogle
færdigretter for et par år siden.
Jeg mener de lavede tre forskellige som blev solgt under navnet
Ulvetimen. Vi smagte en enkelt af dem, og den var sgu rigtig god!

--
Mvh. John

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-01-08 04:10

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Erling

> Hvad mener du forøvrigt om de gule ærter man også kan få
> i disse pølser ?

Dem spiser jeg med glæde optil 5-6 gange om året. Nogle skiver bacon får
lov til at ligge og lune sig men ærterne stille bobler. Til sidst får de
et skvæt eddike og en halv meter god medister.

Nu har Irma desværre opgivet og har lukket deres filial i vores
fattigrøvsby - men ellers er Danmarks bedste 'pølsemad' så bestemt Irmas
forlorne skildpadde med et drys sherry og lidt hårdkogte æg.
mvh
Erling

Fra : Inger D.

Dato : 23-01-08 20:57

> Hvad mener du forøvrigt om de gule ærter man også kan få
> i disse pølser ?

Gule ærter i pølse smager skønt, efter min smag.
Jeg har godt nok aldrig smagt andre gule ærter end dem i pølse, så jeg har
ikke noget at sammenligne med.

Inger D.

Fra : Max

Dato : 20-01-08 09:28

Hej Ralph

> [...]
> madlavere (eller hvad vi nu kaldes) der snakkede om opskrifter,
> langtidsstegning, grill, ingredienser, krydderier etc.

Nu er fastfood og junkfood altså også madkultur og derfor høre
det hjemme her. Og uanset hvor meget man gør ud af maden,
ja så er der altid andre der gør mere ud af det, så i bund og grund
er alt mad måske fastfood, og med de råvare vi bruger er det
hele måske junkfood.

--
Mvh Max