pæne hjemmelavede pomfritter?
Fra : Jacob

Dato : 19-01-08 15:48

Hej ng

Jeg vil høre om der ikk findes en maskine eller noget man kan bruge til at
lave pæne hjemmelavede pomfritter ?

Man kan jo bare skære dem ud, men så bliver de ik lige store og sårn

Selvfølgelig ud af almindelige kartofler. De skal i ovnen, så de ikke bliver
fede.

Mvh Jacob

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 19-01-08 15:57

Jacob skrev:
> Hej ng
>
> Jeg vil høre om der ikk findes en maskine eller noget man kan bruge til at
> lave pæne hjemmelavede pomfritter ?

Du tager et pommes frites jern - det kan se sådan her ud:
http://www.alstrom.dk/product.jsp?prodkey=5266&source=/search_results.jsp?searchstring=

Venlig hilsen Dikte

Fra : Jacob

Dato : 19-01-08 16:40

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

> Du tager et pommes frites jern - det kan se sådan her ud:
> http://www.alstrom.dk/product.jsp?prodkey=5266&source=/search_results.jsp?searchstring=
>
> Venlig hilsen Dikte

Selvfølgelig... Mange tak

Mvh Jacob

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-01-08 17:55

"Jacob" <jacob@removebastard.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig ud af almindelige kartofler. De skal i ovnen, så de ikke
> bliver fede.

I ovnen? Hvordan har du tænkt dig at få pomfritter ud af det?

Pomfritter bliver ikke specielt fede, hvis de laves korrekt, men det er
kulhydratbomber lige meget hvordan, du tilbereder dem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Marianne

Dato : 20-01-08 05:25

> I ovnen? Hvordan har du tænkt dig at få pomfritter ud af det?
>
> Pomfritter bliver ikke specielt fede, hvis de laves korrekt, men det er
> kulhydratbomber lige meget hvordan, du tilbereder dem.

Jeg laver chips 2-3 gange om ugen ved at skære nogle kartofler meget tyndt
(råkostjernet), tørre skiverne, lægge dem enkeltvis på en bageplade, et par
pust med en oliespray (Rösti's nye oliespray er super), et drys salt og så i
ovnen.

Stor lykke hos børnene, som gerne spiser disse og undværer supermarkedets. I
hvert fald en gang imellem.

Jeg bilder mig ind, at 'mine' chips er mere lødige.

mvh
Marianne