Tætning af bremsebeholder
Fra : Hans-Erik Larsen

Dato : 20-01-08 10:38

Hejsa.

Nu er tiden til at samle min bremsevæske beholder som sidste år lækkede lidt
DOT-4 hen over sommeren. Er der nogen her i gruppen der har en idé til
hvilken slags tætnings jeg skal bruge når jeg isætter "vinduet" i beholderen
UDEN at den sidder uhjælpelig fast hvis jeg igen engang skal have den
forkromet ? Jeg kan forestille mig araldit, men så tror jeg også den sidder
GODT fast.

Tætningen skal jo også gerne kunne kemisk sammen med DOT-4 uden at blive
nedbrudt over tid.

Nogen ideér ?

Med hævet venstre
Hans-Erik
VS1400

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-08 19:29

> UDEN at den sidder uhjælpelig fast hvis jeg igen engang skal have den
> forkromet ?

Vil du forkrome aluminium?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Hans-Erik Larsen

Dato : 20-01-08 19:44

Som du så, så skrev jeg "igen" engang skal have den forkromet. Det ER
allerede sket.

Tilbage til spørgsmålet - forkromet eller ej: Hvordan -og med hvad tætner
jeg ?

Hans-Erik
VS1400

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:479392e1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-01-08 21:19

On Sun, 20 Jan 2008 10:38:09 +0100, "Hans-Erik Larsen"
<1dxfw(a)@mail.sonofon.dk> wrote:

Hej Hans-Erik.

Rart at høre fra dig igen.

>Tætningen skal jo også gerne kunne kemisk sammen med DOT-4 uden at blive
>nedbrudt over tid.

Hm. Nu kan det glas jo være monteret forskelligt fra fabrikat til
fabrikat, så det er lidt svært at svare på uden "mærkekendskab".
Jeg var lige en tur i værkstedet for at kigge på et Brembo greb til
min Paso.
Der er glasset lagt i med en "O" ring og fikseret på bagsiden med en
clip.
I det tilfælde ville jeg blot give ringen lidt siliconefedt og trykke
den på plads i hullet igen - Så skulle den være tæt.
Hvorledes sidder glasset fast på din knallert?
..

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans-Erik Larsen

Dato : 20-01-08 21:44

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> den på plads i hullet igen - Så skulle den være tæt.
> Hvorledes sidder glasset fast på din knallert?

Hej Steen.

Sidste år havde jeg skilt beholderen af til forkromning og uden at tænke
meget over det, lagde en et tyndt lag flydende pakning omkring vinduet. Det
var ikke 100% tæt og en lille dråbe kom ud af beholderen igennem sæsonen. Nu
havde jeg så bredt et styr på så tank malingen tog ikke skade og det var så
lidt at jeg bare holdt øje med DOT-4 standen. Om silicone fedt vil hjælpe,
når ikke flydende pakning vil - det må stå sin prøve. Der MÅ da være nogen
der har direkte erfaring med denne "isolering". Hvis jeg ikke får bedre bud
end dit, er det sikkert vejen frem med siliconefedt.

Jeg får lige skudt en mail af til dig senere på sæsonen.

Hyg dig

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-01-08 21:55

On Sun, 20 Jan 2008 21:43:50 +0100, "Hans-Erik Larsen"
> [...]

>der har direkte erfaring med denne "isolering". Hvis jeg ikke får bedre bud
>end dit, er det sikkert vejen frem med siliconefedt.

Jeg nægter at der at der ikke er en eller anden form for pakning i det
glas.
Er du sikker på at der ikke er en rille til en "O" ring der blot er
faldet ud?
Hvis der ikke er plads til sådan en ville jeg skifte fra silikone fedt
til silikonebaseret flydende pakning.
Det har din lokale MC puscher på hylden.
Ellers har jeg en tube RTV 45xx du kan få.
Det er noget man benytter til at fiksere elektronikkomponeneter der
bliver udsat for vibrationer.
Det er også på siliconebasis og uden eddikesyre.

>Jeg får lige skudt en mail af til dig senere på sæsonen.

You are welcome Sire.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans-Erik Larsen

Dato : 20-01-08 22:12

> [...]
> bliver udsat for vibrationer.
> Det er også på siliconebasis og uden eddikesyre.

Nu skal det siges at beholderne allerede VAR forkromet da jeg fik købt VS
eren. Så om der dengang fra tidernes morgen var en pakning ved jeg ikke, MEN
der er INGEN rille til en pakning og manualen viser heller ikke nogen ring
af nogen art. Men måske jeg skal se om jeg kan finde en tynd pakning jeg kan
proppe ind, men jeg tvivler, da den er "alignet" med beholderen når den er
på plads. Tak for tilbudet med RTV 45, men jeg smutter lige forbi den
"lokale" pusher og så må den potte være ude.

Med hævet venstre
Din radio in-aktive ven

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-01-08 22:26

On Sun, 20 Jan 2008 22:12:03 +0100, "Hans-Erik Larsen"
> [...]

>på plads. Tak for tilbudet med RTV 45, men jeg smutter lige forbi den
>"lokale" pusher og så må den potte være ude.

Jeg er også ret sikker på at den går med silikonebaseret flydende
pakning.
Du får nu alligevel et tube RTV med næste gang din vej falder forbi
Kjøwenhavnstrup

>Med hævet venstre
>Din radio in-aktive ven

Det er sørme din egen fejl

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 20-01-08 23:35

Steen Gruby skrev:

> [...]
> I det tilfælde ville jeg blot give ringen lidt siliconefedt og trykke
> den på plads i hullet igen - Så skulle den være tæt.

Bremsefedt er vel det korrekte smøremiddel også dér!

--
Armand.