/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Cbr 1000 sc24 dæk valg
Fra : Hans Nikolajsen


Dato : 19-01-08 15:12

Hej alle!

Hvilken fabrikat / type kan I anbefale til sådan en cykel???
Lige nu sidder der følgende på den.

For:
Metzeler 120 / 70 ZR 17 M/C 58W
Type ???

Bag:
Michelin 170 / 60 ZR 17 M/C 72W
Type Pilot Road

--
--
Mvh
Hans Nikolajsen
CBR 1000 SC 24 1989



 
 
"J.C.Kløve" (19-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-01-08 16:11

Hans Nikolajsen skrev:
> Hej alle!
>
> Hvilken fabrikat / type kan I anbefale til sådan en cykel???
> Lige nu sidder der følgende på den.
>
> For:
> Metzeler 120 / 70 ZR 17 M/C 58W
> Type ???
>
> Bag:
> Michelin 170 / 60 ZR 17 M/C 72W
> Type Pilot Road
>
Egne erfaringer fra CBR1000 Sc24 er der ikke nogen af, men de jeg kender
er fører pågældende "færge" sværger til Bridgestone BT-020 / BT-021)

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Western (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 19-01-08 16:45

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev

> Egne erfaringer fra CBR1000 Sc24 er der ikke nogen af, men de jeg
> kender er fører pågældende "færge" sværger til Bridgestone BT-020
> / BT-021)

.... og BT-020 må i dag betragtes som et fortidigt valg, så gå langt uden
om den. BT-021 har til gengæld fået en del ros - ikke specifikt til
CBR1000, men generelt.


--

Leif Westen



Brian Sørup (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-01-08 17:43


"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:47921b0d$0$15012$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev
>
>> Egne erfaringer fra CBR1000 Sc24 er der ikke nogen af, men de jeg
>> kender er fører pågældende "færge" sværger til Bridgestone BT-020
>> / BT-021)
>
> ... og BT-020 må i dag betragtes som et fortidigt valg, så gå langt
> uden om den. BT-021 har til gengæld fået en del ros - ikke specifikt
> til CBR1000, men generelt.
>

Jeg har ellers talt med et par stykker der til hver en tid vælger BT-020
over BT-021.
BT-021 triller langt færre km end BT-020.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36



Thomas Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 19-01-08 17:50

> Hvilken fabrikat / type kan I anbefale til sådan en cykel???
jeg kørte med Pilot road og Power på min SC24, begge kan anbefales.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



John (19-01-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-08 22:00

Min lokale MC mek. har tilbud på Metzeler ME Z 4, er der nogen der kender
dette dæk, har også CBR SC24
Mvh John

"Hans Nikolajsen" <jadavnoget@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:fmt0mo$jvi$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej alle!
>
> Hvilken fabrikat / type kan I anbefale til sådan en cykel???
> Lige nu sidder der følgende på den.
>
> For:
> Metzeler 120 / 70 ZR 17 M/C 58W
> Type ???
>
> Bag:
> Michelin 170 / 60 ZR 17 M/C 72W
> Type Pilot Road
>
> --
> --
> Mvh
> Hans Nikolajsen
> CBR 1000 SC 24 1989
>



"J.C.Kløve" (19-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-01-08 22:45

John skrev:
> Min lokale MC mek. har tilbud på Metzeler ME Z 4, er der nogen der kender
> dette dæk, har også CBR SC24

først, er du rar ikke at top poste, men svare under det du svarer
på/skriver i anledning af (som jeg gør her)

Mht. Z4 e der flere der skriver om at de har et dårligere greb i vådt
føre og koldt vejr end det er tilfældet med andre mærker. Du kan prøve
at søge i gruppen på Z4 og der vil du finde flere indlæg hvor der klages
over dette.

Nu afhænger dækvalg selvfølgelig også af brug, men Sc24'eren kan
trodsalt godt sparke fra sig, så er det en del af dit køremønster ville
jeg overveje et andet dækvalg.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



John (19-01-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-01-08 22:53

Hej J.C.
Først tak for dit svar. Ja jeg vil jo gerne smide rundt med MCen - hellere
end at den smider rundt med mig.
Men det er vist lidt en "religion" med de dæk - eller?
Jeg synes i alt fald at især forhandlere er uenige
Jeg vil se mig om efter et andet dæk.
Uheld at jeg ikke svarede korrekt i tråden - Sorry
Mvh John
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:47926f70$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...



MKS - 74 (19-01-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-01-08 23:43

On Sat, 19 Jan 2008 22:52:42 +0100, "John" <kanikkebruges@yahoo.com>
wrote:

>Men det er vist lidt en "religion" med de dæk - eller?

Næh - Det synes jeg ikke det (entydigt) er. Hvad det derimod er, er et
emne der er meget vanskeligt at skabe bare tilnærmelsesvis konsensus
om, og det er i grunden ikke specielt vanskeligt at forstå hvorfor det
nødvendigvis må være sådan. For det første er folks krav og
forventninger til hvad et "godt" dæk er _meget_ forskellige
(referenceramme) og nogle har end ikke engang gjort sig klart hvad
deres behov er, men ønsker sig bare et "godt" dæk, uden at kunne gøre
rede for hvad det så egentlig dækker over i deres optik. Ønsker man
derfor et råd til hvilke dæk man kunne/bør vælge, bør man nok starte
med helt overordnet at beskrive hvilket kørselsmønster man har f.eks
morfar, (highspeed)touring, blandet, frisk kørsel, sportslig eller
decideret bane/race - ingen dæk kan opfylde alle de krav man naturligt
vil stille til de forskellige typer kørsel og stort set ethvert
dækvalg er udtryk for et kompromis i en eller anden grad. Dernæst kan
man så forsøgsvis for de enkelte typer beskrive hvilke egenskaber man
vil vægte og hvordan. Det kunne f.eks være specielt fokus på
vådegenskaber, holdbarhed, stabilitet, styrevillighed, hvor hurtigt
dækket varmer op og hvilken indflydelse det har på egenskaberne
(arbejdstemp og interval), egenskaber på "gripgrænsen" og hvor nemt
det er at fange igen når den overskrides osv. At det samme dæk af 2
forskellige personer kan beskrives som alt fra godt til temmelig
ringe, skal ofte ses i forhold til den referenceramme de pågældende
har. Det kan måske synes, at det så bliver unødigt kompliceret at
vælge dæk (specielt for den person der måske ikke helt har gjort sig
sit behov klart) men alternativet bliver nærmest intetsigende IMO. I
sidste ende er det op til den enkelte at lave sin egen syntese og
vælge derefter, et dæk kan _sagtens_ være det rigtige for den enkelte
selvom det bliver "slagget" af mange/flertallet.

>Jeg synes i alt fald at især forhandlere er uenige

For forhandlere er der så yderligere det faktum, at de ofte oversælger
netop de dæk som de selv forhandler - naturligt nok

>Jeg vil se mig om efter et andet dæk.

For Z4's vedkommede er det fuldstændigt korrekt som Kløve beskriver
det, et dæk som få finder specielt godt og ganske mange finder direkte
ubrugeligt i den mere friske ende af kørselsmønsteret, med relativt
dårlige vådegenskaber generelt.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

John (20-01-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 20-01-08 14:10

Hej Michael.
Tak for et særdeles grundigt svar. Du har naturligvis ret i, at man er nødt
til at gøre sig klart, hvilke kriterier dækket skal kunne dække og leve op
til.
Jeg har nu et glimrende udgangspunkt for de parametre som jeg skal have med
i mine overvejelser.
Tak for en glimrende forklaring

vh John

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:b8v4p3hk0ekopjaavvlt52r6qd5acd8e0i@4ax.com...
> On Sat, 19 Jan 2008 22:52:42 +0100, "John" <kanikkebruges@yahoo.com>
> wrote:
>
>>Men det er vist lidt en "religion" med de dæk - eller?
>
> Næh - Det synes jeg ikke det (entydigt) er. Hvad det derimod er, er et
> emne der er meget vanskeligt at skabe bare tilnærmelsesvis konsensus
> om, og det er i grunden ikke specielt vanskeligt at forstå hvorfor det
> nødvendigvis må være sådan. For det første er folks krav og
> forventninger til hvad et "godt" dæk er _meget_ forskellige
> (referenceramme) og nogle har end ikke engang gjort sig klart hvad
> deres behov er, men ønsker sig bare et "godt" dæk, uden at kunne gøre
> rede for hvad det så egentlig dækker over i deres optik. Ønsker man
> derfor et råd til hvilke dæk man kunne/bør vælge, bør man nok starte
> med helt overordnet at beskrive hvilket kørselsmønster man har f.eks
> morfar, (highspeed)touring, blandet, frisk kørsel, sportslig eller
> decideret bane/race - ingen dæk kan opfylde alle de krav man naturligt
> vil stille til de forskellige typer kørsel og stort set ethvert
> dækvalg er udtryk for et kompromis i en eller anden grad. Dernæst kan
> man så forsøgsvis for de enkelte typer beskrive hvilke egenskaber man
> vil vægte og hvordan. Det kunne f.eks være specielt fokus på
> vådegenskaber, holdbarhed, stabilitet, styrevillighed, hvor hurtigt
> dækket varmer op og hvilken indflydelse det har på egenskaberne
> (arbejdstemp og interval), egenskaber på "gripgrænsen" og hvor nemt
> det er at fange igen når den overskrides osv. At det samme dæk af 2
> forskellige personer kan beskrives som alt fra godt til temmelig
> ringe, skal ofte ses i forhold til den referenceramme de pågældende
> har. Det kan måske synes, at det så bliver unødigt kompliceret at
> vælge dæk (specielt for den person der måske ikke helt har gjort sig
> sit behov klart) men alternativet bliver nærmest intetsigende IMO. I
> sidste ende er det op til den enkelte at lave sin egen syntese og
> vælge derefter, et dæk kan _sagtens_ være det rigtige for den enkelte
> selvom det bliver "slagget" af mange/flertallet.
>
>>Jeg synes i alt fald at især forhandlere er uenige
>
> For forhandlere er der så yderligere det faktum, at de ofte oversælger
> netop de dæk som de selv forhandler - naturligt nok
>
>>Jeg vil se mig om efter et andet dæk.
>
> For Z4's vedkommede er det fuldstændigt korrekt som Kløve beskriver
> det, et dæk som få finder specielt godt og ganske mange finder direkte
> ubrugeligt i den mere friske ende af kørselsmønsteret, med relativt
> dårlige vådegenskaber generelt.
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
> http://cbr600.dyndns.dk/



Zodiac (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Zodiac


Dato : 20-01-08 02:55

John skrev:
> Min lokale MC mek. har tilbud på Metzeler ME Z 4, er der nogen der kender
> dette dæk, har også CBR SC24
> Mvh John
>

ja jeg har kørt 10.000 med det, var ikke imponeret ver dets egenskaber i
vådt føre. Men husk at check dækkets alder, det er på vej ud til fordel
for Z 6.
Er det mre end 2 år gammelt, så sig pænt nej tak.

KentBM (20-01-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 20-01-08 10:45

John wrote:
> Min lokale MC mek. har tilbud på Metzeler ME Z 4, er der nogen der kender
> dette dæk, har også CBR SC24
Jeg har kørt med det på min BMW R1150R, som bruger samme størrelser som
Hondaen, og kunne absolut ikke lide dækket. I sving virkede det som om
motorcyklen pludselig fald ind i svinget og skiftede fra understyring
til overstyring. En ret modbydelig fornemmelse. Men politiet bruger
stadig dækket på deres modeller.
Der i mod kan jeg godt lide Metzeler Z 6 Roadtec.

I følge www.metzeler.de skal dækket til din model så hedde .:
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL ROADTEC Z6 Front - 2.5 BAR
170/60 ZR 17 M/C (72W) TL ROADTEC Z6 - 2.9 BAR

Men selvfølgelig er en CBR en noget anderledes motorcykel. Jeg kan ikke
sige, hvordan dækket reagere på den anden side af 200 km/t og min
tidligere motorcykel SC21 brugte anderledes størrelser.

--

Kent

John (20-01-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 20-01-08 14:13

Min CBR 1000 kører med disse dæk monteret, og netop de sving egenskaber du
beskriver, har gjort min første sæson påCBRén til en blandet oplevelse. Men
de dæk der på Mcén er ALT for gamle, og mekanikeren mener at disse uheldige
egenskaber vil holde op med nye (og friske) dæk.
Tak for dit indput, det er altid godt at høre om andres
oplevelser/erfaringer.
mvh John

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
news:4793181c$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> John wrote:
>> Min lokale MC mek. har tilbud på Metzeler ME Z 4, er der nogen der kender
>> dette dæk, har også CBR SC24
> Jeg har kørt med det på min BMW R1150R, som bruger samme størrelser som
> Hondaen, og kunne absolut ikke lide dækket. I sving virkede det som om
> motorcyklen pludselig fald ind i svinget og skiftede fra understyring til
> overstyring. En ret modbydelig fornemmelse. Men politiet bruger stadig
> dækket på deres modeller.
> Der i mod kan jeg godt lide Metzeler Z 6 Roadtec.
>
> I følge www.metzeler.de skal dækket til din model så hedde .:
> 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL ROADTEC Z6 Front - 2.5 BAR
> 170/60 ZR 17 M/C (72W) TL ROADTEC Z6 - 2.9 BAR
>
> Men selvfølgelig er en CBR en noget anderledes motorcykel. Jeg kan ikke
> sige, hvordan dækket reagere på den anden side af 200 km/t og min
> tidligere motorcykel SC21 brugte anderledes størrelser.
>
> --
>
> Kent



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste