/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Dyrlæger og Hill's
Fra : Kim Christensen


Dato : 20-01-08 01:44

I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
af et større foretagende står manover for en ny dylæge hver gang.
menuanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
ellerandet.
Den dyrlæge jeg blev ekspederet af virkede meget fraværende, undersøte
dårligt nok hunden,men gav en sprøjte og anbefalede Hills u/d. 319 kr
for 5 kilo. Jeg spurgte havd der var / ikke var i det foder. Det anede
han da virkelig ikke. Deklarationerne på Hills er jo ikke specielt
uddybende, der kun ejeg ikke finde noget svar.
1 minut med google gav mig svar på hvad problemet var, og hvordan det
skal løses. Denne side viste sig at indeholde en liste over stoffer
med deres indhold af puriner, som i den situation helst skal være
lavt. Og der er masser af ting på den god liste som han elsker at få.
Og det kan jeg (sgu) købe meget af for 319 kr. Men selvf sælges den
slags jo ikke hos dyrlægen...
Udefra er klinikken overplastret med reklamer for Hill's, mens der
nærmest kun er et lille skilt i døren der gør omærksom på at der også
(med noget held) kan forefindes dyrlæger på stedet.
OK, man skal jo heller ikke reklamere for meget med noget man ikke
rigtigt har...

Er der andre der har oplevet at dyrlæger forsøger at løse alle
problemer emd Hill's? Fremfor at forsøge at forklare hvad problemet
egentlig er?

Ligesom Jerhovas Vidner nægter blodtransfusioner, må der da findes en
trosretning blandt hundeejere der nægter at bruge Hills eller sådan
noget.

Hilsen Kim

 
 
lh (20-01-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 20-01-08 10:05


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:d383258c-ba39-4dad-8e03-2fd108eefcba@i72g2000hsd.googlegroups.com...
I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
af et større foretagende står manover for en ny dylæge hver gang.
menuanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
ellerandet.
Den dyrlæge jeg blev ekspederet af virkede meget fraværende, undersøte
dårligt nok hunden,men gav en sprøjte og anbefalede Hills u/d. 319 kr
for 5 kilo. Jeg spurgte havd der var / ikke var i det foder. Det anede
han da virkelig ikke. Deklarationerne på Hills er jo ikke specielt
uddybende, der kun ejeg ikke finde noget svar.
1 minut med google gav mig svar på hvad problemet var, og hvordan det
skal løses. Denne side viste sig at indeholde en liste over stoffer
med deres indhold af puriner, som i den situation helst skal være
lavt. Og der er masser af ting på den god liste som han elsker at få.
Og det kan jeg (sgu) købe meget af for 319 kr. Men selvf sælges den
slags jo ikke hos dyrlægen...
Udefra er klinikken overplastret med reklamer for Hill's, mens der
nærmest kun er et lille skilt i døren der gør omærksom på at der også
(med noget held) kan forefindes dyrlæger på stedet.
OK, man skal jo heller ikke reklamere for meget med noget man ikke
rigtigt har...

Er der andre der har oplevet at dyrlæger forsøger at løse alle
problemer emd Hill's? Fremfor at forsøge at forklare hvad problemet
egentlig er?

Ligesom Jerhovas Vidner nægter blodtransfusioner, må der da findes en
trosretning blandt hundeejere der nægter at bruge Hills eller sådan
noget.

Hilsen Kim

Ja, jeg har det samme her hos mine dyrlæger, de har dog også nu fået
Eukanuba også. Det er også Hills til alt muligt man bliver anbefalet., og
jeg kan se på Karlslunde hvor jeg også har min gang, at de også forhandler
Hills. Jeg har dog kun bøjet mig en gang til hunden fordi hun var syg, og
fik Eukanuba diæt - jeg følte ikke jeg havde noget valg i en akut situation.
Dog er det så mest til katte, jeg har dårlige erfaringer med Hills. Jeg
købte det som almindeligt hovedfoder en lang overgang, men mine katte havde
tynde maver af og til. Jeg havde Hills mistænkt, men det kendte de ikke
noget til hos dyrlægerne. Dog hørte jeg så en dyrlæge der var vikar en kort
overgang, at hun havde hørt før at det kunne give tynde maver i enkelte
tilfælde. Så gik jeg væk fra det og har nu i meget lang tid kun købt.Royal
Canin og har ikke haft tynde maver hos kattene siden. Royal Canin er ikke
billigere, men jeg har det skidt med at dyrlægerne ikke lytter til hvad man
gør sig af erfaringer og stadig bare uden at blinke siger Hills er det de
anbefaler. Så om diverse dyrlæger har en aftale med Hill`s forhandler er jo
så et godt spørgsmål!

lh



Mops (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Mops


Dato : 20-01-08 12:02

Grunden til de anbefalder Hills er at det er deres egen foder så jo mere de
kan prake på kunderne jo
støre julefrokst.
De for ca75% af salgsprisen hvilket bliver til en god slat når året er slut.

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
news:47930ea5$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:d383258c-ba39-4dad-8e03-2fd108eefcba@i72g2000hsd.googlegroups.com...
> I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
> komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
> af et større foretagende står manover for en ny dylæge hver gang.
> menuanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
> ellerandet.
> Den dyrlæge jeg blev ekspederet af virkede meget fraværende, undersøte
> dårligt nok hunden,men gav en sprøjte og anbefalede Hills u/d. 319 kr
> for 5 kilo. Jeg spurgte havd der var / ikke var i det foder. Det anede
> han da virkelig ikke. Deklarationerne på Hills er jo ikke specielt
> uddybende, der kun ejeg ikke finde noget svar.
> 1 minut med google gav mig svar på hvad problemet var, og hvordan det
> skal løses. Denne side viste sig at indeholde en liste over stoffer
> med deres indhold af puriner, som i den situation helst skal være
> lavt. Og der er masser af ting på den god liste som han elsker at få.
> Og det kan jeg (sgu) købe meget af for 319 kr. Men selvf sælges den
> slags jo ikke hos dyrlægen...
> Udefra er klinikken overplastret med reklamer for Hill's, mens der
> nærmest kun er et lille skilt i døren der gør omærksom på at der også
> (med noget held) kan forefindes dyrlæger på stedet.
> OK, man skal jo heller ikke reklamere for meget med noget man ikke
> rigtigt har...
>
> Er der andre der har oplevet at dyrlæger forsøger at løse alle
> problemer emd Hill's? Fremfor at forsøge at forklare hvad problemet
> egentlig er?
>
> Ligesom Jerhovas Vidner nægter blodtransfusioner, må der da findes en
> trosretning blandt hundeejere der nægter at bruge Hills eller sådan
> noget.
>
> Hilsen Kim
>
> Ja, jeg har det samme her hos mine dyrlæger, de har dog også nu fået
> Eukanuba også. Det er også Hills til alt muligt man bliver anbefalet., og
> jeg kan se på Karlslunde hvor jeg også har min gang, at de også forhandler
> Hills. Jeg har dog kun bøjet mig en gang til hunden fordi hun var syg, og
> fik Eukanuba diæt - jeg følte ikke jeg havde noget valg i en akut
situation.
> Dog er det så mest til katte, jeg har dårlige erfaringer med Hills. Jeg
> købte det som almindeligt hovedfoder en lang overgang, men mine katte
havde
> tynde maver af og til. Jeg havde Hills mistænkt, men det kendte de ikke
> noget til hos dyrlægerne. Dog hørte jeg så en dyrlæge der var vikar en
kort
> overgang, at hun havde hørt før at det kunne give tynde maver i enkelte
> tilfælde. Så gik jeg væk fra det og har nu i meget lang tid kun købt.Royal
> Canin og har ikke haft tynde maver hos kattene siden. Royal Canin er ikke
> billigere, men jeg har det skidt med at dyrlægerne ikke lytter til hvad
man
> gør sig af erfaringer og stadig bare uden at blinke siger Hills er det de
> anbefaler. Så om diverse dyrlæger har en aftale med Hill`s forhandler er
jo
> så et godt spørgsmål!
>
> lh
>
>



Kasper (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 20-01-08 18:59


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
news:d383258c-ba39-4dad-8e03-2fd108eefcba@i72g2000hsd.googlegroups.com...
I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
af et større foretagende står manover for en ny dylæge hver gang.
menuanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
ellerandet.

----

Jip, also been there

Vores hund havde udslæt, vi var ved lægen og der kom deres foderfrem

Kasper



x Vuf x (21-01-2008)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 21-01-08 11:54

On Sun, 20 Jan 2008 00:44:16 -0800 (PST), Kim Christensen wrote:

>I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
>komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
>af et større foretagende, står man over for en ny dylæge hver gang.
>Men uanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
>ellerandet.

Jo, alle dyrlæger fører mærket Hill's eller Perscription Diet,
og jeg tror på, at de fleste dyrlæger har for travlt med at følge
med i alt det nye indenfor deres felt, at de er blevet talt i søvn
af en dygtig Hill's-sælger!
Jamen det er da så nemt. De finder (måske) en diagnose på dyret,
og så har de en liste fra Hill's, hvor der står, hvilket foder,
der skal bruges mod dette eller hint symptom! Og det tror de så på!

>Den dyrlæge, jeg blev ekspederet af, virkede meget fraværende,
>undersøgte dårligt nok hunden, men gav en sprøjte og anbefalede
>Hills u/d. 319 kr for 5 kilo.

Ja. Det bruger jeg osse... Prøv at gi din hund lidt friskt hvidløg
og E-vitamin hver dag. Hvidløg knuser stenene.
Er det en lille hund, skal den bare ha' en mm-skive af et fed.

>1 minut med google gav mig svar på, hvad problemet var, og hvordan
>det skal løses. Denne side viste sig at indeholde en liste over
>stoffer med deres indhold af puriner, som i den situation helst
>skal være lavt. Og der er masser af ting på den god liste, som
>han elsker at få. Og det kan jeg (sgu) købe meget af for 319 kr.
>Men selvf sælges den slags jo ikke hos dyrlægen...

Ku' man få et link? Eller send mig listen pr mail.
sonpapi(snabelA)gmail prik dk

>Er der andre der har oplevet at dyrlæger forsøger at løse alle
>problemer med Hill's? Fremfor at forsøge at forklare hvad problemet
>egentlig er?

Jo tak...

>Ligesom Jehovas Vidner nægter blodtransfusioner, må der da findes
>en trosretning blandt hundeejere, der nægter at bruge Hills eller
>sådan noget.

Ja. Jeg forsøger nu noget alternativt.
Det U/D smager dem ikke, og det feder!


--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Therese (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Therese


Dato : 22-01-08 20:47

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i meddelelsen
> Jo, alle dyrlæger fører mærket Hill's eller Perscription Diet,
> og jeg tror på, at de fleste dyrlæger har for travlt med at følge
> med i alt det nye indenfor deres felt, at de er blevet talt i søvn
> af en dygtig Hill's-sælger!

Det er heldigvis ikke alle dyrlæger, der er sådan. Min afdøde hund døjede i
perioder med maven, men min dyrlæge (Højbjerg) anbefalede os aldrig Hill's.
Vi fodrede med Royal Canin, der generelt havde rigtig god indvirkning på
hans mave. Så når der var noget med den, var der altid god undersøgelse af
ham og så fik vi noget "pasta" af en slags, der virkede.


--
Med venlig hilsen
Therese
www.elverdalen.dk
Fjern slet i min mailadresse


x Vuf x (23-01-2008)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 23-01-08 01:44

On Tue, 22 Jan 2008 20:47:18 +0100, "Therese" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

>>Jo, alle dyrlæger fører mærket Hill's eller Perscription Diet,
>>og jeg tror på, at de fleste dyrlæger har for travlt med at følge
>>med i alt det nye indenfor deres felt, at de er blevet talt i søvn
>>af en dygtig Hill's-sælger!

>Det er heldigvis ikke alle dyrlæger, der er sådan. Min afdøde hund
>døjede i perioder med maven, men min dyrlæge (Højbjerg) anbefalede
>os aldrig Hill's. Vi fodrede med Royal Canin, der generelt havde
>rigtig god indvirkning på hans mave. Så når der var noget med den,
>var der altid god undersøgelse af ham og så fik vi noget "pasta"
>af en slags, der virkede.

Dejligt, når man ramler ind i en god dyrlæge.


--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet

Kim Christensen (21-01-2008)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 21-01-08 05:29

On 21 Jan., 11:53, x Vuf x <sonpetnos...@nospampc.dk> wrote:

>
> Ku' man få et link? Eller send mig listen pr mail.  
> sonpapi(snabelA)gmail prik dk
>
Jada, jeg havde gort klar til at poste linket med, og så glemte jeg
det.

men her er det:

http://www.britishdalmatianclub.org.uk/downloads/Purine%20Table%202003.htm

selvom det er british dalmation club så tror jeg de har sakset listen
et andet sted fra. Der er en del på den liste som ikke er typisk
hundemad...

Hilsen Kim

Harald Blaatand (31-01-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 31-01-08 17:58


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
news:d383258c-ba39-4dad-8e03-2fd108eefcba@i72g2000hsd.googlegroups.com...
I torsdags var jeg ved dyrlæge med Eye, der havde problemer med at
komme af med vandet. Efter at den gamle lokale klinik blev overtaget
af et større foretagende står manover for en ny dylæge hver gang.
menuanset hvad, så ender det altid med en anbefaling af Hills et/
ellerandet.
Den dyrlæge jeg blev ekspederet af virkede meget fraværende, undersøte
dårligt nok hunden,men gav en sprøjte og anbefalede Hills u/d. 319 kr
for 5 kilo. Jeg spurgte havd der var / ikke var i det foder. Det anede
han da virkelig ikke. Deklarationerne på Hills er jo ikke specielt
uddybende, der kun ejeg ikke finde noget svar.
1 minut med google gav mig svar på hvad problemet var, og hvordan det
skal løses. Denne side viste sig at indeholde en liste over stoffer
med deres indhold af puriner, som i den situation helst skal være
lavt. Og der er masser af ting på den god liste som han elsker at få.
Og det kan jeg (sgu) købe meget af for 319 kr. Men selvf sælges den
slags jo ikke hos dyrlægen...
Udefra er klinikken overplastret med reklamer for Hill's, mens der
nærmest kun er et lille skilt i døren der gør omærksom på at der også
(med noget held) kan forefindes dyrlæger på stedet.
OK, man skal jo heller ikke reklamere for meget med noget man ikke
rigtigt har...

Er der andre der har oplevet at dyrlæger forsøger at løse alle
problemer emd Hill's? Fremfor at forsøge at forklare hvad problemet
egentlig er?

Ligesom Jerhovas Vidner nægter blodtransfusioner, må der da findes en
trosretning blandt hundeejere der nægter at bruge Hills eller sådan
noget.

Hilsen Kim

Min dyrelæge gav mig en liste med anbefalede typer og mærker,og sagde at
jeg ikke skulle købe hos dem da de var for dyre !

Hill's stod på listen sammen med Royal Canine,Specific,Eukanuba,,m.fl.jeg
fik et godt tilbud og valgte Hill's,og problemet forsvandt i takt med
foderet ..

Lige nu er det Kronch Basic fra Henne Pet Food der klarer problemet.

Mvh

Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408181
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste