Demonstration for bedre dyreværn i DK
Fra : Linda Due Hansen

Dato : 19-01-08 04:40

Kære alle,

Demonstration lørdag den 26. januar 2008 .

For en strammere dyreværnslov samt et dyrepoliti NU!

Vi mødes på Rådhuspladsen kl. 14:00 og går kl. 14:30 samlet ad ruten:
Vester Voldgade - Stormgade, og Vindebro til pladsen på
Christiansborg, hvor vi forventer at være kl. 15:00.

Demonstrationen slutter kl. 17:00.

Læs mere på :
http://www.graeskehunde.dk/pdf_filer/demo1STOR.pdf

Vel mødt,
Mange hilsner
Dyrlægestuderende, Linda Due Hansen

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-01-08 10:21

On 19 Jan., 12:39, Linda Due Hansen <linda...@dsr.kvl.dk> wrote:

> For en strammere dyreværnslov samt et dyrepoliti NU!

Var det ikke en ide at få det "rigtige" politi opnormeret, således at
de også kan tage sig af alle da andre lovbrud der dagligt får lov at
finde sted uden at der kan skrides ind?

Jeg frygter lidt at der er nogle dyreværnsforeninger der vil oprette
et "selvtægtspoliti", det vil ikke gavne nogen i længden.

Og så synes jeg ikke at en organisation der indslæber halvsyge hunde
fra Grækenland skal være den første til at kritisere dyretransporter.

Kim

Fra : pwh

Dato : 19-01-08 18:51

Kim Christensen, skrev:

> Og så synes jeg ikke at en organisation der indslæber halvsyge hunde
> fra Grækenland skal være den første til at kritisere dyretransporter.

*LOL*

/Jens (som er helt enig)

Fra : jopa

Dato : 19-01-08 20:21

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev

Og så synes jeg ikke at en organisation der indslæber halvsyge hunde
fra Grækenland skal være den første til at kritisere dyretransporter.

Mine ord

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Linda Due Hansen

Dato : 19-01-08 12:37

Hej Kim, Jens og John,
Hensigten med mit indlæg var at oplyse om demonstrationen, ikke at
genoptage en den gamle diskussion danske versus udenlandske hunde, da
vi nok alle har accepteret, at vi omkring dette emne er af forskellige
meninger.

Mvh Linda

Fra : jopa

Dato : 19-01-08 20:43

"Linda Due Hansen" <lindadue@dsr.kvl.dk> skrev

Hensigten med mit indlæg var at oplyse om demonstrationen, ikke at
genoptage en den gamle diskussion danske versus udenlandske hunde,

Kunne være at vi ikke ville sættes i bås med den organisation.

Jo flere mishandlede hunde man slæber til DK jo flere Danske hunde bliver
aflivet.
Det er tragikomisk.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-08 06:04

jopa, skrev:
> [...]
>
> Kunne være at vi ikke ville sættes i bås med den organisation.
>
> Jo flere mishandlede hunde man slæber til DK jo flere Danske hunde

Precis min mening.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-01-08 15:00

On 19 Jan., 20:37, Linda Due Hansen <linda...@dsr.kvl.dk> wrote:
> [...]
> genoptage en den gamle diskussion danske versus udenlandske hunde, da
> vi nok alle har accepteret, at vi omkring dette emne er af forskellige

Nej, den diskussion kan jo blive ubehagelig..
Men jeg er bare ved at brkke mig over de selvgode "dyreværnsfolk" der
protesterer over at dyr sendes til slagtning over lange afstande - det
synspunkt har jeg dog sympati over for, mens de samtidigt slæber mere
elle rmindre syge hunde tværs gennem EU. Her betyder den lange
transport åbenbart ikke noget - når det nu er "os selv" der har brug
for transporten. For "vi" er jo de "gode".
Så er der diverse "dyreværnsdirektører" som sikkert tjener godt påat
være direktører, de toner frem i avsier og medier når der er en sag
der "gør sig godt" i medierne. Noget skal de jo lave for den cirka-
million de får årligt. Fin forening, jamen så ringer vi da til dem når
vi kan se at der er dyr der lider. Og hvad sker der så? Ingenting! Jeg
har prøvet at melde flere sager.
Dyrenes Beskyttelse: Her skulle der 70(!) telefonopkald til før jeg
kom til at tale med rette vedkommende. Og så skete der i øvrigt ikke
mere.
Dyrenes Venner: Kontaktede jeg i en sag for 7år siden. Jeg venter
stadigt på svar eller reaktion.
Sønderjyllands dyreværnsforening af 1995: Den hund kan(vil) vi ikke
hjælpe, den har ingen salgsværdi..
Dyrefondet redder en hund der vist ikke har haft det så godt. En DS
gårdhund, så vidt jeg husker. Men Nu har hunden det godt, de viser et
billede i Hundejournalen. Jeg ved ikke om en DS gårdhund på 30 kilo
har det godt, og er i stand til at føre et liv der svarer til dens
behov, men det mener de jo åbenbart.
Dette var sager som der var basis for at behandle efter gældende
lovgivning. Men det kunne jo koste penge, og hvad kal deres direktører
(som tit toner frem i mederne og siger at NU skal vi altså have en
strammere lovgivning) så leve af?
Lyder det galt? I Tyskland er det værre. Her kritiserer
dyreværnsforeningerne hundehandlere. Kritikken er måske berettiget.
Problemet er bare at de ofte selv har internater der byder hundene på
lige så dårlige kår som hundehandlerne. Men "Vi" er jo de "gode", og
så er det i orden.
Så er der PETA i Californen der vil tvangskastrere alle hunde, for at
undgå at strejfende hunde bliver kørt ned i trafikken. Jeg må forstå
det sådan at rammer en bil en kastreret hund, må det være bilen der
bliver totalskadet, og ikke hunden. Men det er jo også noget med at
hundene tager på efter kastrationen. Spøg tilside, der foreligger
videnskabeligt bevis for at tvangskastration ikke hjælper på
overpopulation af hunde, ligesom der også er negative aspekter af
kastration. Men nej, PETA ved bedre. For de er jo de gode. Så er der
SPCA som kan tvangsfjerne dyr efter forgodtbefindende. Dyr der har
været udsat for "sodomi" bliver omgånde destrueret som var de
radiokative. Bare surt når så anklagen bagefter viser sig at være
falsk.

Jeg kan støtte tanken om dyrevelfærd.
Men jeg sætter spørgsmålstegn ved om ikke alt for meget af
dyreværnsforeningers virke enten er selvgodhed, pengemageri til
direktører og administration, eller stræben efter magt over mennesker
der holder dyr. De vil spille gud, være uimodsigelige, almægtige?
I så fald vil jeg nødig se dem som "dyreværnspoliti" med hjemmelavde
sherifstjerner og standretslige beføjelser.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 19-01-08 23:21

"Linda Due Hansen" <lindadue@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
Kære alle,

Demonstration lørdag den 26. januar 2008 .

For en strammere dyreværnslov samt et dyrepoliti NU!

---------------------

Dyreværnspoliti - det vil da være en falliterklæring. Det bør være det
rigtige politi, som tropper op ved dyremishandling. Dem vil der da være mere
respekt for, end hvis det "bare" er dyreværnspolitiet.

Det rigtige politi skal bare tvinges til at gøre noget ved sagerne. Det må
en minister kunne gøre rent administrativt.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 19-01-08 23:28

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev

> Det rigtige politi skal bare tvinges til at gøre noget ved sagerne. Det må
> en minister kunne gøre rent administrativt.

Og du tror dem på tinge aner en papskid af hvad de foretager sig og
bestemmer sig til ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Søren LH

Dato : 19-01-08 23:47

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev

> Og du tror dem på tinge aner en papskid af hvad de foretager sig og
> bestemmer sig til ?

Dem på tinge aner ikke alting om alting. Men det er vel også derfor man
demonstrerer, skriver læserbreve, lobbyer, skriver til politikerne, og hvad
man ellers kan gøre.

Jeg kan ikke se vi kan oprette special-politier hver gang der er et område
politiet ikke prioriterer højt nok.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 20-01-08 00:26

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev

> Jeg kan ikke se vi kan oprette special-politier hver gang der er et område
> politiet ikke prioriterer højt nok.

Politiet prioriterer alt højt nok
Problemet er blot at politikerne ikke prioriterer politiet.

ps fængslerne er halvtomme pt. der er noget der tyder på at det politiforlig
de har besluttet på tinge ikke fungerer

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : C.H

Dato : 20-01-08 14:23

[...]

________________________________

Ja, jeg kan ikke være med her.
Synes dette krav er ukonkret og baserer sig på noget, der er langt fra den
danske måde at opfatte et retssamfund på.

Jeg synes basalt set, vi har en udemærket lovgivning, men vi mangler i den
grad ressourcer til at gøre det, der skal gøres.
Politiet mangler penge, mangler folk og mangler tid.
Får de de resourcer, så vil lovgnivningen jo langt bedre kunne føres ud i
realiterne.

I øvrigt må jeg nok sige - og måske være lidt kynisk - sådan som tingene er
nu, foretrækker jeg, at resourcerne først og fremmest bruges på mennesker.
Til gengæld synes jeg dyreværnsforeningerne i den grad mangler handlekraft
og nosser - hvis jeg må være så fri

Så jeg dukker nok ikke lige op til den demo

Connie

Fra : pwh

Dato : 20-01-08 19:19

C.H, skrev:
> den grad mangler handlekraft og nosser - hvis jeg må være så fri

Connie, dit sprog

/Jens (som er dybt rystet)

Fra : C.H

Dato : 20-01-08 21:10

> Connie, dit sprog

Ja sikke dog en bisse hun er

> /Jens (som er dybt rystet)

Jeg håber du kommer dig over det grufulde chok...

Connie - som er rigtig glad for, at ingen har hørt hende IRL