Seriøse prob. med brænder
Fra : Desiree W. Mortensen

Dato : 14-07-01 22:38

Kære alle sammen, det er med sår på knæene at je nu må kaste mig i støvet og
bede om hjælp.

Jeg har anskaffet en HP 8230e ekstern usb brænder.....

Efter at denne er installeret software sat op (medfølgende) og alt meddeler
at det er en success brændes der en skive (350 mb mix data) og brændingen
går fint. Herefter nægter den koporligt at brænde mer... Kører op til en ca.
15 % hvorefter der fremkommer "write-error".

Ok - Ok jeg formoder at hp har pisset i suppen og medleveret et ukurrent
program, hvorefter Nero 5.518 installeres. Fejlmeddelelsen her er "Scsi
target error" ?? Nok så spændende i det der ikke er noget scsi her,

Det pussige er egentlig at hvis jeg brænder en kopi at en musik cd (med det
medleverede program så er der ingen problemer.

Tog konsekvensen og rensede maskinen - geninstallerede W2K + basisdrivere +
cdr software - Brænder 1 skive uden problemer herefter er der lukket?

HP siger at jeg har et problem da der jo kan foretages korrekte brændinger,
Dell siger at der ikke er problemer Dell/Hp/USB i mellem. Nero siger
ingenting.

Hva f.. gør man så?

Maskine: Dell C600 (P3 850, 256mb ram, 20gb HD m.m. Alle eksterne enheder
via USB (Keyboard, Printer, TA, mus, Scanner - dog ikke tilsluttet).

Ideer er meget velkomne.

mVh Morten Jensen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 15-07-01 02:00

> Ok - Ok jeg formoder at hp har pisset i suppen og medleveret et ukurrent
> program, hvorefter Nero 5.518 installeres. Fejlmeddelelsen her er "Scsi
> target error" ?? Nok så spændende i det der ikke er noget scsi her,

SCSI-meddelelsen er god nok, idet en IDE-brænder emuleres til at være en
SCSI-brænder.
Det skyldes vist nok, at man oprindeligt kun lavede brændere af SCSI-typen, og
da man så begyndte at lave IDE-brændere, valgte man den lette løsning, blot at
emulere dem som SCSI-brændere, for at undgå at lave alt softwaren om (correct
me if i'm wrong).

Fra : Madsen

Dato : 14-07-01 23:08

Gider du ikke at stille din PC til den rigtige tidszone?

Du har:
Date: Sat, 14 Jul 2001 23:59:52 -0100

Hvor der skal stå +0200

Noget tyder på din PC tror den står på Azorene eller sådan
noget ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : peter-nt

Dato : 15-07-01 23:08

Eller problemer med seriøsiteten? -
Hvis det var klokken manden havde problemer med, spurgte han nok en med
ur...... Skal vi også til at rette folks stavefejl her i NG, eller holde os
til at prøve på at løse problemer
peter-nt