ADFÆRD SOM EN LØVE I ET BUR
Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-08 04:02

ADFÆRD SOM EN LØVE I ET BUR

Lene Glistrup har til JP udtalt, at Glistrup som stjrneadvokat i 1971 ikke
så ny håb og udviklingsmuligheder - han kontor var landets mest succesrige,
store og rige og værdsatte, og der var ingen ny udfordringer for ham, så
hvis ikke han havde mast sig ind i politik, havde han været som "en løve i
et bur".

I min barndom havde Zoo små robdyrbure hvor det klaustrofobiske rovdyrs
stereotype bevægelser var at gå rundt og rundt og rundt, skifte
omdrejningretning og så igen.

Afveksling fryder, men det var klart at mini-bur var extrem tortur og
isolationsfængsling kan sikkert minde om det.

Man har brug for håb om at livet vil fortsætte at rumme udfordringer, som
man kan udvikles af og få succes med

Vælger man narko i stedet for indespærring eller psykofarmakas indespærring
af tankespringene, så er også det ifølge nogen en cirkelslutning, ifølge
andre en grænseudvidelse

" Den dionysiske tilstands ekstase tilintetgør tilværelsens
sædvanlige skranker og grænser Men vi vil være vort eget livs digter.
Nietzsche

"Jeg hader ekstase - det være sig Dionysisk, narkotisk eller anden. Det er
som at løbe rundt i en trædemølle. D.H. Lawrence