Institutions-vold og -medicinering kan let~
Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-08 00:27

Institutions-vold og -medicinering kan let undgås

Det var dejligt i starten af Tokanten-debatten at læse at socialborgmester
Mikkel Warming går imod den megen medicinering af beboere der er vanskelige.

Her lidt nytænkning som jeg ville ønske kom ind i debatten, som mest har
været præget af bureaukratiske ansvars-spørgsmål og koservative Schlüters
aggressioner og journalist-selvsving

Jeg ser i Politiken idag, 21.1 at den megen brug af behandlermagt(vold) og
sløvende psykofarmaka-medicin på Københavns Kommuners institutioner for
udviklingshæmmede, som har været debatemne længe,
har altid at gøre med at visse patienter er som 3 årige af adfærd. men meget
stærke
_og konflikt opstår i en HYGIEJNESITUATION_

Det er så uværdigt at tvinge til Zombi-medicin-tortur, at man bør overveje
lettelser vedr at gå på toilettet

En nederdel/skottekilt/kineserdragt* så man kan sætte sig på hug over en
kattebakke på sit rum.Eller nøgenhed om sommeren.
JEg lod mine børn være nøgne indendørs og udendørs om sommeren, og tørrede
op efter dem på parketgulvet.
Det var meget nemmere end at skifte ble, og de hadede af have ble på.
Handicappede på visse græske øer går nøgne mellem hinanden, alle aldre og
køn.
- der må tænkes flexibelt, så ingen uværdig medicin-tortur.
Lad dem få tilbud og vælge hvad har færrest ulemper for hin enkelte.

Ingen psykofarmaka påvirker ondets rod. Altid er det passiviserende og
hensætter et menneske i et helvedes-mareridt af stilstand og magtesløshed.
At det for en besøgende ser velsoigneret ud, når beboerne er på medicin, er
et sygt argument for at medicinere.

*kineserdragt er fx børnehaveuniform som talrige kina-turister har været
imponeret over og skrevet om, hvor der er slids ved skridtet, så man blot
kan sætte sig på hug over "pedaltoilettet" (eller en kattebakke på sit
institutions-enerum) og så glider tøj til side og man kan slippe af med pis
eller lort uden at aftage benklæder.