Stofanet og spammails
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 14:22

Min kusine har Stofa-abonnement, og siden hun fik det oprettet og fik
sig en mailkonto har hun haft svare problemer med at modtage og især med
at sende mails. Problemer som nu har stået på i tre måneder!

I dag fortæller hun mig så at "Ang. mine mailproblemer, da har stofanet
meddelt på web-siden, at ureglmæssighederne skyldes et meget voldsomt
angreb af spam, som de er ved at rydde op efter."

Er det virkelig rigtigt opfattet, og at det kan stå på i månedsvis før
man gør noget radikalt ved problemerne?

Jeg kan ikke selv finde noget om det på Stofanets hjemmesider, men det
skyldes måske at jeg ikke er kunde.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 14:37

Jørgen Grandt wrote:
> Er det virkelig rigtigt opfattet, og at det kan stå på i månedsvis før
> man gør noget radikalt ved problemerne?

Pris og kvalitet hænger tit sammen..

Mvh Hauge

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 15:01

Hauge skrev:

> Pris og kvalitet hænger tit sammen..

Det ved jeg. Men har du også et svar på det første af de to spørgsmål?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som oftest kun udtaler sig på egne vegne.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-01-08 17:07

Dato: 01-01-2008 19:49
Forventes løst: 02-02-2008 00:49
Lokation: Hele landet

Beskrivelse:

Vi oplever i øjeblikket problemer med vores e-mail servere, hvorfor der på
nuværende tidspunkt kan være periodiske problemer med at afsende og
modtage e-mails.
Dette problem kan indentificeres ved, at man modtager fejlmeddedelser ved
afsendelse af e-mail.

Fejlene kan lyde således, ved brug af e-mail klienter:
Der er opstået en ukendt fejl. Konto;mail1.stofanet.dk, Server:
mail1.stofanet.dk, Protokol: SMTP, Svar fra server:;421 Too many
concurrent SMTP connections; please try again later, Port: 25, Sikker
(SSL): Nej, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67

Ved brug af webmail:
Der opstod problemer med afsendelse af e-mailen.
Fejlkoden: The following From address failed: xxxxxxxm00x@stofanet.dk

Der opstod problemer med afsendelse af e-mailen.
Fejlkoden: SMTP Error: Data not accepted.

Fejlen kan dog være varierende.

Afsendte og modtagne e-mails kan risikere, at blive lagt
i kø på vores servere, hvorfor de ikke bliver afsendt eller modtaget lige
med det samme. De går dog alle igennem, hvis de først bliver afsendt, uden
fejl.

Ydermere er vores webmail tjeneste også berørt, hvorfor denne kan virke
langsom. Ovenstående beskrivelse er også gældende her.

Alle disse problemer skyldes et voldsomt spam-angreb, som har givet vores
servere unødvendig meget arbejde.

Vi arbejder på en snarlig og hurtig løsning.

Vi beklager ulejligheden.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 18:39

Michael Kjærsgård skrev bl.a.:

> Dato: 01-01-2008 19:49
> Forventes løst: 02-02-2008 00:49
> Lokation: Hele landet
>
> Beskrivelse:
>
> Vi oplever i øjeblikket problemer med vores e-mail servere, (...)

Tak for citaterne.

Imponerende at man så præcist på minuttet forventer at problemet er
løst: Ikke kl. 1, men 11 minutter i. Så det.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 20:52

Jørgen Grandt wrote:

> Tak for citaterne.
>
> Imponerende at man så præcist på minuttet forventer at problemet er
> løst: Ikke kl. 1, men 11 minutter i. Så det.

måske fordi det så er 5 timer siden problemet blev kendt??

Rasmus

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 22:46

Rasmus M. Jensen skrev bl.a.:

> måske fordi det så er 5 timer siden problemet blev kendt??

Du mener ikke der er mere end fem timer imellem 1. januar kl. 19:49 og
2. februar kl. 00:49?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 23:30

Jørgen Grandt wrote:

> Du mener ikke der er mere end fem timer imellem 1. januar kl. 19:49 og
> 2. februar kl. 00:49?

hehe... tjooo... og så lige et par dage eller mere...

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:21

Jørgen Grandt wrote:
> Det ved jeg. Men har du også et svar på det første af de to spørgsmål?

Så har du jo allerede selv besvaret spørgsmålet..

/Hauge

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 18:35

Hauge skrev:

> Så har du jo allerede selv besvaret spørgsmålet..

Det kunne du altså ikke. Men tak for ... nothing.

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 19:07

Jørgen Grandt wrote:
> Det kunne du altså ikke. Men tak for ... nothing.

For Prins Knud: Køb et ordenligt produkt.

/Hauge

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-01-08 19:41

Hauge skrev:

> For Prins Knud: Køb et ordenligt produkt.

Såsom?

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 19-01-08 22:54

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> For Prins Knud: Køb et ordenligt produkt.

Definer et ordenligt produkt. For langt de fleste mennesker fungerer
Stofanet glimrende.

Min påstand er at ingen udbyder kan garantere at de aldrig vil blive
ramt af uhærdige personers forsøg på at spamme eller ødelægge ens
service, TDC og Tele2 er nogen jeg lige fra hukommelsen kan huske er
blevet ramt og nu er det Stofanets tur.

Der findes forskellige måder at forsøge at modvirke en spamstorm eller
et DDOS-angreb, men det er ikke altid lige nemt bare at gøre.

Problemet er at ingen i dag egentlig vil betale det det koster at få det
tillægsydelser som man forventer som en del af Internet-abbonementet
(mail, news, websider etc); man betragter det som en naturlig del.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Existance is not only temporary, its pointless." Calvin

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-01-08 07:58

> Problemet er at ingen i dag egentlig vil betale det det koster at få det
> tillægsydelser som man forventer som en del af Internet-abbonementet
> (mail, news, websider etc); man betragter det som en naturlig del.

Hvilket er en ret præcis formulering af problematikken.

Thomas
--
I was not lying. I said things that later on seemed to be untrue. -
Richard Nixon

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 19-01-08 17:23

Hauge wrote:

> Pris og kvalitet hænger tit sammen..

så burde stofa da være i den middel til gode ende eftersom de langt fra er
de billigste... eller??

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 19-01-08 17:31

Rasmus M. Jensen wrote:
> så burde stofa da være i den middel til gode ende eftersom de langt
> fra er de billigste... eller??

Tjaeh, de er nok af middel kvalitet, i forhold til dem der er lidt dyrere og
lidt bedre. Lige som maling... Hov.. Ja der var noget..

/Hauge

Fra : stofanews

Dato : 19-01-08 20:30

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> man gør noget radikalt ved problemerne?
>
> Jeg kan ikke selv finde noget om det på Stofanets hjemmesider, men det

Jeg har nedlagt min stofa-mailadresse for længe siden og bruger nu
udelukkende gmail. Det er faktisk yderst sjældet, der ligger noget i
spammappen. Måske din kusine skulle overveje noget lignende - man behøver jo
ikke at bruge stofamail!

/claus-aalborg

Fra : Smurf

Dato : 21-01-08 20:12

On Sat, 19 Jan 2008 14:22:25 +0100, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

> [...]
>man gør noget radikalt ved problemerne?
>
>Jeg kan ikke selv finde noget om det på Stofanets hjemmesider, men det

Kender en del stykker som bliver bombarderet med spam hos Stofanet. Mit råd
er at oprette en GMail og bruge den som som spamfilter