Barolo fra 2002...
Fra : Zillyink

Dato : 18-01-08 15:41

.... i Superbest til 80 kr. Spar ca. 70 kr.

Både traditionalisterne og modernisterne (barrique) var stort set
enige om at kvaliteten af årets høst var så ringe, at
producenterne dernede ikke lavede en enkeltmarks-Barolo det år.

Dette betyder ikke at sammenrendet af druer fra 2002 årgangen
nødvendigvis smager dårligt, men at kalde det en Barolo og så
endda postulere en besparelse i den størrelsesorden, er godt nok
en tilsnigelse.

Efter min mening er årgangen generelt ringe og vinen vel knap
tilbudsprisen værd.

Og når jeg nu er i gang med at hidse mig op, så bemærk at alle de
"store" vine fra Italien (Brunelloer, Amaroner, supertoscanere,
Piemontevine) alle i det sidste år er været på een lang
udsalgsrejse og derfor må vi vel gå ud fra at tilbudsprisen i
grunden er den reelle salgspris, og set i det lys er Superbest
(og andres 2002 tilbud) ganske enkelt for høj. >period<

For ikke at være helt OT, så kan de da i det mindste bruges til
sovs, glögg og bællevin, i mangel af bedre!

--
Baumann

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-01-08 18:14

"Zillyink" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

> For ikke at være helt OT, så kan de da i det mindste bruges til
> sovs, glögg og bællevin, i mangel af bedre!

Av for den da. Sikke en røvfuld, du dér får uddelt.

Og jeg er rørende enig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-08 20:17

Zillyink wrote:
> ... i Superbest til 80 kr. Spar ca. 70 kr.
>
> Efter min mening er årgangen generelt ringe og vinen vel knap
> tilbudsprisen værd.

Til gengæld er Salento Cuparossa 2004 en fremragende vin. Kan købes i bla.
Kvickly til 3 for ca. 129.-

Se anmeldelse på http://www.debedstevine.dk/dbvvin.asp?vid=2692

Det er årets vinkup her i huset.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 15:07

Zillyink wrote:
> [...]
> enkelt for høj. >period<
>
> For ikke at være helt OT, så kan de da i det mindste bruges til sovs,

Du har helt ret i at det en en glögg vin!... men at kalde 2002 for et år
af 'sammenrend' er jeg uenig i, 2002 var en supergodt år i mine øjne...

Fra : Zillyink

Dato : 20-01-08 16:16

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Du har helt ret i at det en en glögg vin!... men at kalde 2002
> for et år af 'sammenrend' er jeg uenig i, 2002 var en supergodt
> år i mine øjne...

De vine der blev lavet i 2002 og som sælges under navnet "Barolo"
var ikke enkeltmarksvine, men et sammenrend af druer fra markerne
rundt om i regionen, som ikke var gået til i hagl, kulde og
generelt vådt vejr.
Så deraf "sammenrend af druer"

Med hensyn til 2002 var det stort set over det meste af Europa at
vinproduktionen var langt under middel og bortset fra Alsace, det
nordlige Bourgogne og enkelte andre (mindre) områder hvor det var
et OK år, så var der jammer over hele linien.

Selvfølgelig kan man købe vine fra 02 der smager ok, men det er
ikke vine der ligger længe, og i hvert fald ikke
SuperBest-salgsprisen værd, og slet ikke med Barolo på etiketten.
--
Baumann

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-01-08 18:39

On Sun, 20 Jan 2008 16:16:16 +0100, Zillyink wrote:

> [...]
> nordlige Bourgogne og enkelte andre (mindre) områder hvor det var
> et OK år, så var der jammer over hele linien.

Så kan det være, at den gamle talemåde kan bruges igen:

Hvornår skal en 2002'er drikkes?
Aldrig!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 00:20

Kurt Hansen wrote:

> Så kan det være, at den gamle talemåde kan bruges igen:
>
> Hvornår skal en 2002'er drikkes?
> Aldrig!

Så er jeg rendt ind i nogle ret heldige ting... har ikke ramt noget 2002
der var skidt endnu, måske det er fordi vinhandlerens søn er min kammerat :)