"Rexman" <rexman150@FJERNDETTEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A2A929466CC8Rexmanxxxxxxxxxxxxx@212.104.200.36...
> "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote in news:Hbkkj.9$cb1.7@news.get2net.dk:
>
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4791cbce$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Rexman skrev:
>>>>
>>>>
>>>> Forresten, det står på sideplasten ved sædet om det er en 110 eller
>>>> en 150, men du kan så tydeligt høre forskel. 110'eren lyder som
>>>> enhver anden scooter. 150'eren har en tydelig 4-takt lyd.
>>>>
>>> - - - - - Som for den urutinerede mere er i retning af plæneklipper!
>>>
>>> --
>>> Arman
>>
>> næsten alle scootere er vel 4 takter, de små tingester som de unge
>> fiser rundt på hedder vel stadig en knallert
>>
>> Søren
>>
>>
>>
>
> Jeg vil nu nødigt kalde min Pøgøjt Speedfight EU45 for en "knallert". Det
> er og bli'r en scooter.
>
> Dem med den store nummerplade er en Maxi-scooter. Jeg tror nok også
> Burgmann ejere ville blive lidt mugne, hvis man sagde de kørte rundt på
> en Maxi-knallert..
>
> Der er flere 2-takts MC-scootere vejene. T-Rex 110, Sym Jet Euro 100,
> Aprilia Scarabeo 100 (fåes både som 2T og 4T), Piaggio Skipper 150, 2
> name but af few.
>
> Jo lovens korte arm siger at der er hhv "lille" og "stor" knallert i dag,
> men en knallert er og bliver Puch Maxi, FZ50 og diverse FS1'ere,
> flagskibe, Wallaro'er, og så videre. De fleste "knallerter" i dag er
> reelt set scootere.
>
> Det er ikke videnskbab, men religion.
>
> Rexman
ja jeg vil så nødig kalde en Yamaha Axis 90 for en maxi scooter
Søren