Hvad kan være galt?
Fra : Martin

Dato : 18-01-08 13:22

Når ens fødder stinker usandsynlig meget. Jeg har lagt mærke til at de af en
eller anden grund er fugtige hele tiden. Også kaldet fodsved vel. Men
stanken gælder uanset om jeg lige har været i bad, om jeg har sko/stømper på
eller slet ingenting. Tæerne og undersiden af foden er hele tiden fugtig -
og huden bærer også præg af det (tør og ubehagelig at gå på)

Kan man få fjernet svedkirtlerne i fødderne og kan det have nogen
forbindelse til at jeg i sin tid blev opereret for klumpfødder?

Det stinker så meget at hvis en "fremmed" kommer på besøg så siger de "føj
her lugter" pga mine fødder!

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-01-08 15:54

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forbindelse til at jeg i sin tid blev opereret for klumpfødder?
>
> Det stinker så meget at hvis en "fremmed" kommer på besøg så siger de "føj

Du er sikker på at du ikke har fodsvamp? Det får man nemlig let af konstant
fugtige fødder, og det får fødderne til at stinke massivt dårligt.

Fra : Martin

Dato : 18-01-08 20:55

> Du er sikker på at du ikke har fodsvamp? Det får man nemlig let af
> konstant
> fugtige fødder, og det får fødderne til at stinke massivt dårligt.

Næsten, fordi jeg behandlede dem med Lamisil Once 2 gange i december hvilket
ikke ændrede noget.

Fra : Peter

Dato : 19-01-08 18:46

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næsten, fordi jeg behandlede dem med Lamisil Once 2 gange i december
> hvilket ikke ændrede noget.

Jeg kender godt dit problem, for jeg havde det på samme måde, da jeg var i
30'erne.
Det var så slem, at mine sko, blev dømt uden for døren.

Du kan ofre er formue på diverse antilugt produkter, som intet hjælper.

Der er kun en vej frem - vask fødder 3- 4 -5 -6 i døgnet, og det SKAL være
i KOLDT vand og med ganske almindeligt håndsæbe.
Sørg for at tørre fødderne ordentligt, især mellem tæerne.
Skift strømper (rene strømper) efter hver fodvask.
Skift sko i løbet af dagen og lad dem tørre inden du bruger dem igen ( Du
kan evt. fugte engangsklude med Rodalon og putte en i hver sko)

Det er besværlig, men det er det eneste der hjælper.

Peter

Fra : Ditte H

Dato : 19-01-08 18:50

> [...]
> evt. fugte engangsklude med Rodalon og putte en i hver sko)
>
> Det er besværlig, men det er det eneste der hjælper.

Hej

Jeg supplerer lige. Strømperne skal vaskes ved 60 grader, for at slå
svampesporer ihjel.

Hilsen Ditte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-01-08 10:25

> Næsten, fordi jeg behandlede dem med Lamisil Once 2 gange i december
hvilket
> ikke ændrede noget.

Hej Martin

Fik engang anbefalet et middel, som jeg husker som APAFORM, men altså, det
var i 1972 så hvis jeg husker navnet lidt forkert, så tilgiv mig .....
Men det skulle være meget effektivt... Det skulle kunne gøre dine fødder
velkomne i stuen igen ...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin

Dato : 20-01-08 19:58

> [...]
> var i 1972 så hvis jeg husker navnet lidt forkert, så tilgiv mig .....
> Men det skulle være meget effektivt... Det skulle kunne gøre dine fødder

Hmmm Google giver intet, og netdoktors nærmeste bud er Apo-go, men det er
mon Parkinson så det hjælper nok ikke på fusserne ;/

Fra : Peter

Dato : 20-01-08 22:04

> Hmmm Google giver intet, og netdoktors nærmeste bud er Apo-go, men det er
> mon Parkinson så det hjælper nok ikke på fusserne ;/

Glem det Martin - der er INGEN af de dyre anti-fodsveds produkter der
hjælper noget som helst, jow du taber dig lidt, men det er kun fordi din
tegnebog er blevet lettere .

Der er kun en vej frem, og det er den jeg beskrev i mit tidligere indlæg, og
tro mig - det hjælper, men det tager lidt tid.

Peter

Fra : Martin

Dato : 21-01-08 19:20

> Der er kun en vej frem, og det er den jeg beskrev i mit tidligere indlæg,
> og
> tro mig - det hjælper, men det tager lidt tid.

Altså mener du at hvis man gør sådan et godt stykke tid så forsvinder det,
eller skal man gøre det resten af livet?

Fra : Peter

Dato : 21-01-08 22:14

> Altså mener du at hvis man gør sådan et godt stykke tid så forsvinder det,
> eller skal man gøre det resten af livet?

Når du har gjort sådan en måneds tid forsvinder det værste, men det med,
hver dag, at skifte til rene strømper og tørre sko gælder for resten af
livet.
I dag har jeg ingen problemer med sure fødder, ud over hvad der må betegnes
som værende normalt.

Som tidligere nævnt, havde jeg meget store problemer, begyndende først i
30'erne. Da det var værst skifte jeg sokker 4 gange i døgnet, og havde 5-6
par skiftesko, så jeg altid havde nogle tørre sko (alle kondisko). Om
sommeren brugte jeg sandaler eller gik i bare fødder, men selv der, blev de
sure.
Uden at vide det, vil jeg tro, at nogle af de hormonændringer vi bliver
udsat for i begyndelsen af 30'erne og 10-15 år frem, kan have noget af
skylden.

De KOLDE afvaskninger skulle bevirke at porerne i fødderne trækker sig
sammen, og med tiden forbliver sammen trukne, så afsondringen af sved ikke
er så stor. Nu er jeg ikke læge, men kun "offer", så om det er den rigtige
forklaring ved jeg ikke.

Jeg ved naturligvis heller ikke om det virker på alle, men det virkede i mit
tilfælde.

Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-01-08 12:53

> Hmmm Google giver intet, og netdoktors nærmeste bud er Apo-go, men det er
> mon Parkinson så det hjælper nok ikke på fusserne ;/

Hej Martin

Det kan godt være, du skal have fat i en lidt ældre læge, for som sagt, det
var i 1972, jeg fik navnet... Så det kan jo have skiftet navn, et par gange
undervejs.... Og da jeg fik anbefalingen, fra en som havde prøvet det, må
jeg antage, at det virkede.... Det påstod han i hvert fald... Og nej, nok er
der en lille mulighed for, at navnet er lidt forkert, men det var IKKE
Atamon, selv om det var nærliggende.... Og til alles information, så var det
ikke voldsomt dyrt... Så da det har haft yderligere 36 år til at hente
pengene hjem i, så må det vel være meget billigt i dag... Men måske netop
derfor, er det måske ikke længere i produktion ...

M.V.H....Benny..
Som dog ikke kan udelukke, at Atamon var en bestanddel deri.

Fra : Ditte H

Dato : 20-01-08 21:04

> [...]
> var i 1972 så hvis jeg husker navnet lidt forkert, så tilgiv mig .....
> Men det skulle være meget effektivt... Det skulle kunne gøre dine fødder

Hej

Kan det være atamon?

Hilsen Ditte

Fra : Holst

Dato : 20-01-08 21:14

Ditte H wrote:

> Kan det være atamon?

Lyder ikke usandsynligt. Atamon kan i hvert fald bruges mod fodsvamp.

En hurtig googling:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/20051005160803.htm

Fra : bk

Dato : 22-01-08 05:22

> [...]
> forbindelse til at jeg i sin tid blev opereret for klumpfødder?
>
> Det stinker så meget at hvis en "fremmed" kommer på besøg så siger de "føj

min svoger havde samme problem for år tilbage men er kvit generne.han brugte
et norsk produkt (han bor i norge)som hed yerka og det stoppede
svedtendenserne .Jeg ved ikke om det kan købes i norge mere men det er måske
et forsøg værd at undersøge.