|
| Bremsepasta eller ej ??? Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 18-01-08 15:09 |
|
Skal have samlet mine caliper efter jeg får skiftet gummipakningerne i dem,
men skal jeg bruge bremsepasta eller ej til monteringen ???
Har fået en tube bremsecylinderpasta fra würth :
http://tinyurl.com/245rjq
Men der er mange på nettet der skriver at man kun skal bruge bremsevæske til
at samle delene, og andre skriver at man SKAL bruge dette specielle fedt
pga. risiko for rivning af de nye gummipakninger.
Er der nogle fordele/ulemper ved hver metode ???
MVH
Peter Jakobsen
| |
Ukendt (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-01-08 15:47 |
| | |
Dr. Enduro (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 18-01-08 16:13 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 18 Jan 2008 15:08:57 +0100, Peter Jakobsen wrote:
>
>> Er der nogle fordele/ulemper ved hver metode ???
>
> Hvis ikke at Du bruger bremsecylinderfedt, så irrer sporene, hvori
> pakningerne sidder, lige så hurtigt som at Du kan sige regnbyge.
>
Men sørg i hvert fald for at der ikke kommer noget på
skiverne/klodserne, ellers kan du lige så godt køre uden bremser!
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Ukendt (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-01-08 16:36 |
|
On Fri, 18 Jan 2008 16:13:01 +0100, Dr. Enduro wrote:
> Orla Pedersen skrev:
>> On Fri, 18 Jan 2008 15:08:57 +0100, Peter Jakobsen wrote:
>>
>>> Er der nogle fordele/ulemper ved hver metode ???
>>
>> Hvis ikke at Du bruger bremsecylinderfedt, så irrer sporene, hvori
>> pakningerne sidder, lige så hurtigt som at Du kan sige regnbyge.
>>
>
> Men sørg i hvert fald for at der ikke kommer noget på
> skiverne/klodserne, ellers kan du lige så godt køre uden bremser!
Jo-deet, men så skal man da godtnok gratte meget rundt i det
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
Dr. Enduro (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 18-01-08 17:45 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Jo-deet, men så skal man da godtnok gratte meget rundt i det
>
Jeg tror ikke det sker så sjældent endda, men dem der præsterer at gøre
det har nok ikke mulighed for at skrive her bagefter...
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Peter Jakobsen (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 18-01-08 16:38 |
|
>> Er der nogle fordele/ulemper ved hver metode ???
>
> Hvis ikke at Du bruger bremsecylinderfedt, så irrer sporene, hvori
> pakningerne sidder, lige så hurtigt som at Du kan sige regnbyge.
>
Forstået
Men skal der kun fedt i "rillerne", eller skal der også fedt på stemplet ???
Er der ikke en teoretisk risiko for at det fedt vil blokere for
bremsevæskens passage igennem kaliperen ??
MVH Peter
| |
Ukendt (18-01-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-01-08 17:51 |
|
On Fri, 18 Jan 2008 16:38:27 +0100, Peter Jakobsen wrote:
> Men skal der kun fedt i "rillerne", eller skal der også fedt på stemplet ???
> Er der ikke en teoretisk risiko for at det fedt vil blokere for
> bremsevæskens passage igennem kaliperen ??
Bremsevædsken skal nok finde frem, men kaliperen skal selvfølgelig ikke
fyldes med fedt. Jeg plejer, efter at have monteret gummiringene, at køre
en finger rundt i kaliperen ved pakningerne. Hvad, der måtte blive tilbage
af fedt får lov til at være der. Stemplerne gøres fedtede på
cylinderfladen, ikke mere. Når kalipen er samlet, og stemplerne trykket
helt ind, så tørrer jeg efter med en spritvædet klud, så der ikke er
overskydende fedt tilbage udvendig.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008
| |
|
|