USB memorystick med kryptering
Fra : Nederbasse

Dato : 18-01-08 10:37

Hej

Nogen der ved hvor man kan købe en usb memory stick med indbygget kryptering
der virker på Vista?

Lars

Fra : J

Dato : 18-01-08 12:19

On Fri, 18 Jan 2008 10:36:58 +0100, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Hej
>
>Nogen der ved hvor man kan købe en usb memory stick med indbygget kryptering
>der virker på Vista?

Du kan kryptere enhver folder med winzip eller totalcommander,
forudsat at de 2 programmer virker i Vista.

mvh

John

Fra : Nederbasse

Dato : 18-01-08 13:58

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan kryptere enhver folder med winzip eller totalcommander,
> forudsat at de 2 programmer virker i Vista.
>
> mvh
>
> John

Jeg er uden efter en stick hvor der er indbygget kryptering evt. med
fingeraftryks identifikation.
Normalt bruger jeg Ninja men det dur ikke når jeg kommer på en pc hvor der
ikke er installeret Ninja

Lars

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-01-08 16:15

On Fri, 18 Jan 2008 13:58:00 +0100, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Jeg er uden efter en stick hvor der er indbygget kryptering evt. med
>fingeraftryks identifikation.
>Normalt bruger jeg Ninja men det dur ikke når jeg kommer på en pc hvor der
>ikke er installeret Ninja

Ta' et kig her - kig under USB nøgler/Keylog ude til højre.

Øverste USB-pen er med fingeraftryks-læser
(men Vista er godt nok ikke nævnt i beskrivelsen).
Den er oven i købet på tilbud

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957

En anden mulighed kunne være at finde en USB-pen, som kan opdeles i en
åben og en lukket del.

Jeg har selv sådan én - det er en 2 GB PleoMax PUB-D70, som jeg for et
års tid siden købte i ALDI for (tror jeg nok) 199,-.

Der medfølger SW til at opdele den med, og efter opdelingen lægger man
åbne-/lukke- programmet på den åbne del af USB-pennen.

Efter opdelingen kræves der et (selvvalgt) password for at få adgang
til den lukkede del af USB-pennen.

Jeg har testet den under min Vista Home Premium, og den virker
perfekt.

Der er kun ét lille problem: Jeg aner ikke, hvor den kan købes i dag;
men der findes sikkert andre fabrikater med samme funktionalitet.

--
Venlig hilsen fra
Gert