E-Mail
webnoob 5265
Hvilket gratis mailserver-program
Fra : Lars Hansen

Dato : 17-01-08 13:55

Hejsa

Jeg har fået opgaven at skulle sætte en udstilling op hvor man skal kunne
maile lidt rundt imellem hinanden og scanne til mail fra nogle scannere.
Som næsten altid med sådanne opgaver må det selvfølgelig ikke koste noget.

Hvilken gratis mailserver/SMTP-server (lokalt installeret på serveren i
udstillingen) kan I anbefale??

På forhånd tak for hjælpen

Lars Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-01-08 14:07

Lars Hansen wrote:

> Hvilken gratis mailserver/SMTP-server (lokalt installeret på serveren i
> udstillingen) kan I anbefale??

Til hvilket OS?

Jesper Poulsen

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-01-08 15:27

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Til hvilket OS?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Hejsa igen

Aaaaarrrrgggghhhhh
En stor forglemmelse, sorry.

Det skal kunne køre på en Windows 2003 Server (32 bits).

Lars Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-01-08 15:52

Lars Hansen wrote:

> Aaaaarrrrgggghhhhh

:0)

> Det skal kunne køre på en Windows 2003 Server (32 bits).

Cygwin og Postfix

Jesper Poulsen

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-01-08 08:58

> :0)

> Cygwin og Postfix
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Hej Jesper

Takker for hjælpen, men jeg foretrækker noget mere Windows-lignende.
Jeg fandt frem til et der hedder hMailServer og det ser ud til at det er
lige det jeg skal bruge.

Historien er næsten for åndsvag. Der bliver købt servere og
printere/kopimaskiner for millioner til den udstilling, men penge til en
simpel Exchange er der ikke.......

Ha´ en god dag.

Lars Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-01-08 11:58

Lars Hansen wrote:

> Takker for hjælpen, men jeg foretrækker noget mere Windows-lignende.

Postfix hed førhen IBM Secure Mailer. Ingen anden mailserver rummer
sikkerhed i den klasse.
På en stor udstilling er det vel ikke ligegyldigt hvorvidt man har en
sikkerhedsbrist eller ej?

Og mailserveren skal sættes op én gang - det kan gøres i notepad. I
dk.edb.system.unix er der masser af hjælp at hente

Jesper Poulsen