Com porte
Fra : Filip

Dato : 17-01-08 11:48

Jeg skal lige ha lidt hjælp her. Jeg har en computer uden serielport og til
den har jeg købt en USB-seriel adapter. Jeg kan i enhedshåndteringen se at
denne har comport 6, men det program som jeg skal bruge skal serielporten
bruge port1. Men når jeg går ind i indstillingerne for comport6 kan jeg se
at hvis ændrer den til port1 så er denne port i brug. Jeg kan bare ikke
forstå hvad det er der kan bruge denne port1 i øjeblikket (kan det være LPT1
porten som konflikter?). Jeg skal jo have ændret min nutidige port1 til
noget andet, så jeg kan få serielporten over på port1.

Fra : Hauge

Dato : 17-01-08 12:04

Hejsa
Filip wrote:
> [...]
> konflikter?). Jeg skal jo have ændret min nutidige port1 til noget
> andet, så jeg kan få serielporten over på port1.

Jeg mindes at Logitech mus kan finde på at låse com1, selvom det er en USB
mus man har.
Det er måden driveren scanner efter musen på, men jeg kan ikke huske hvad
man skal gøre for at komme om ved det problem, men det er et sted i
registreringsdatabasen. Men nu har du i hvert fald en mulighed for at prøve
at løse problemet.

Mvh Hauge

Fra : PA

Dato : 17-01-08 12:13

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændret min nutidige port1 til noget andet, så jeg kan få serielporten over

Hvad siger Enhedshåndtering eller bios

Er du sikker på at der ikke sidder en seriel port inde
på bundkortet.
Den kan du deaktiverei bios.

MVH Per