MS Windows
briani 27239
Windows XP/serienummer
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 17-01-08 11:26

På arbejdet har vi hidtil haft en ordning hvor vi
kunne installere Win XP Pro hjemme.
Den ordning er desværre ophørt.
Hvis man køber en XP Pro OEM kan man
så nøjes med at udskifte serienummeret?

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 17-01-08 11:59

Karl Erik Nielsen wrote:
> På arbejdet har vi hidtil haft en ordning hvor vi
> kunne installere Win XP Pro hjemme.
> Den ordning er desværre ophørt.
> Hvis man køber en XP Pro OEM kan man
> så nøjes med at udskifte serienummeret?

Jeg har gjort dette, og det virkede fint.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 17-01-08 12:02

<erik_ja@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har gjort dette, og det virkede fint.

Takker!

Fra : Mads

Dato : 17-01-08 18:03

On Thu, 17 Jan 2008 11:25:57 +0100, "Karl Erik Nielsen"
<karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote:

>På arbejdet har vi hidtil haft en ordning hvor vi
>kunne installere Win XP Pro hjemme.
>Den ordning er desværre ophørt.
>Hvis man køber en XP Pro OEM kan man
>så nøjes med at udskifte serienummeret?

Ja.

Og du kan f.eks. bruge Magic Jelly Bean Keyfinder
til at skifte serinummeret med. Det er gratis og løser
den lille opgave på et sekund.

http://www.magicaljellybean.com/beta/

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-01-08 09:26

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev

> Ja.

Det kan du da ikke svare ubetinget ja til. F.eks. vil produktnøgler til Dell
eller HP OEM ikke virker sammen med Acer eller andre navnløse OEM versioner.

Man kan sagtens installere windows, men man kommer ikkke igennem hele
Windows Genuine Advantage halløjet...

Nøgler skal passe sammen med de grupper, de er udstedt til.

Claus

Fra : Jama

Dato : 18-01-08 12:49

> [...]
> Windows Genuine Advantage halløjet...
>
> Nøgler skal passe sammen med de grupper, de er udstedt til.

Du kan bruge denne, men førstefter du har in stalleret XP m. serial nr.. jeg
bruger den og har brugt den på mnge XPer, så den er 100%, prøv.

Windows XP Serial (Original) working 100% and tested !!

*****************************
V2C47-MK7JD-3R89F-D2KXW-VPK3J
*****************************
Mvh.Jama

Fra : Jama

Dato : 18-01-08 12:55

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg bruger den og har brugt den på mnge XPer, så den er 100%, prøv.
>
> Windows XP Serial (Original) working 100% and tested !!

Sorry det var forkert gruppe det er jeg sgu ked af, det var knægten der
sendte, så jeg kan kun sige sorry!!!
jama

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-01-08 22:18

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev

> Du kan bruge denne, men førstefter du har in stalleret XP m. serial nr..
> jeg bruger den og har brugt den på mnge XPer, så den er 100%, prøv.

Jeg har ingen problemer, alle min windows er betalte

Men ellers tak.

Den nøgle du har postet er i øvrigt en VLK nøgle, som ligger og flyder over
alt på nettet.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-01-08 09:19

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev

> På arbejdet har vi hidtil haft en ordning hvor vi
> kunne installere Win XP Pro hjemme.
> Den ordning er desværre ophørt.
> Hvis man køber en XP Pro OEM kan man
> så nøjes med at udskifte serienummeret?

Det afhænger af den version, du har installeret nu. Hvis det er en Corporate
version med VLK (volume license key), så kan du ikke bruge en normal OEM
nøgle. VLK versioner kører med deres egne nøglesystemer.

Hvis alle jeres maskiner er installeret med samme nøgle, så er det en VLK
version.

Claus