GE fibernet
Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 16-01-08 21:02

Hej gruppe

Har nogen herinde sat en router på GE fibernet.
Jeg har fundet ud af det er noget med PPPoE, hvor man taster
brugernavn og password.
Men vi kan ikke få det til at virke,
håber nogen herinde kan hjælpe,

mvh Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-08 07:25

On Wed, 16 Jan 2008 21:01:50 +0100, "Thomas Møller Nielsen"
<no_spam_thomas@indbakke.com> wrote:

> Jeg har fundet ud af det er noget med PPPoE, hvor man taster
> brugernavn og password.
> Men vi kan ikke få det til at virke,
> håber nogen herinde kan hjælpe,

Du kommer jo ikke med nogen oplysninger. Hvad er det fx for en router?
Hvilken opsætning laver I? Hvilke(en) fejl ser I? Kommer routeren på?
Får pc'erne en adresse af DHCP? Kan I pinge routeren? Kan I pinge DNS-
serverne? Kan I lave et navneopslag? Har I prøvet en traceroute til fx
193.88.44.22?

-A

Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 17-01-08 17:58

Ja oki det kunne jeg godt have gjort bedre.....

Vi prøver at lave en PPPoE opkobling gennem en Asus WL-520GC
Vi kan ikke komme på internettet, den får godtnok ip adresse fra routeren og
vi kan også pinge routeren.
Men vi kan ikke pinge noget på den anden side af routeren.
Jeg har ikke prøvet at pinge DNS serveren.

Håber nogen herinde har en ide

mvh Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-08 21:02

On Thu, 17 Jan 2008 17:58:19 +0100, "Thomas Møller Nielsen"
> [...]

> vi kan også pinge routeren.
> Men vi kan ikke pinge noget på den anden side af routeren.

Umiddelbart lyder det jo som om, PPPoE-delen på routeren går galt, og
at den derfor ikke får en PPP-forbindelse og IP-adresse. Har I checket
PPP brugernavn og password mere end én gang? Kan man ikke på routeren
se status for WAN-forbindelsen, og altså hvad der går galt med PPPoE?

-A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-08 21:23

"Thomas Møller Nielsen" skriver:

> Vi prøver at lave en PPPoE opkobling gennem en Asus WL-520GC

Virker det uden router ?

Hvad er installeret på computeren for det virker ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 17-01-08 21:58

Der bliver installeret et lille program som logger på. Det afinstallere vi
og prøver på
routeren.
Ja det virker fint uden router

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-08 22:07

"Thomas Møller Nielsen" skriver:

> Der bliver installeret et lille program som logger på.

En PPPoE klient ?

Ken du se om den isntallerer PPPOE til dit netværkskort ?

GE fibernet er sku ikke ligefrem dem der vælter ud med oplysniger på
deres hjemmside, men sådan er Galten Elværk måske ?

> Det afinstallere vi og prøver på routeren.

Ventede i ½ time ?
Det skal der nogengang til på ADSL....

> Ja det virker fint uden router

Okay

Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 17-01-08 22:25

Nej de skriver intet på deres side og når man ringer til dem.
Kan de ikke hjælpe for der er ingen support på routere.

Ja det er en PPPoE klient
Hvordan ser man om den installere PPPoE til netværkskortet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-08 22:45

"Thomas Møller Nielsen" skriver:

> Nej de skriver intet på deres side og når man ringer til dem.
> Kan de ikke hjælpe for der er ingen support på routere.

Klart der ikke er support på routere, men de kan vel fortælle, hvilken
netværksprotokol de kører med.....

Her står der at du skal trække kabel til din router/pc, så det burde
kunne lade sig gøre....
http://www.gefibernet.dk/media(194,1030)/Installationsvejledning-marts07.pdf

> Ja det er en PPPoE klient
> Hvordan ser man om den installere PPPoE til netværkskortet

Højreklik på "Netværkssteder" vælg egenskaber.
Højreklik på dit netværkskort (sikkert LAN forbindelse) vælg egenskaber.

Der burde du kunne se det.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-01-08 07:54

On Thu, 17 Jan 2008 22:07:21 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Ventede i ½ time ?
> Det skal der nogengang til på ADSL....

Ikke med PPPoE. Det er når de bruger DHCP.

-A

Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 18-01-08 15:19

Vi må have fat i dem igen, de må kunne sige noget om opsætning,
når de nu selv skriver det.

Fra : vangobbel

Dato : 19-02-08 16:59

Hvilken Router er der tale om?