Guide efterlyses til påsmøring af kølepast~
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 09:28

Har lige bestilt nye komponenter til min pc. Jeg har mange gange samlet
computer før, men jeg har altid købt cpu "In a box", så jeg har aldrig rodet
med kølepasta før.
Jeg har bestilt en Zalman CNPS-8700 LED og der skulle være noget kølepasta
med. Hvordan har I fordelt det og hvor meget skal der på? En guide, gerne
med billeder efterlyses.
Det eneste jeg kan finde på google er noget med de skriver "the right
amount", altså der står ikke hvor meget osv.
Gode råd modtages med taknemmelighed.
Venligst
Lasse K

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-01-08 09:32

Lasse K. wrote:

> med. Hvordan har I fordelt det og hvor meget skal der på? En guide, gerne
> med billeder efterlyses.

Arctic Silver's vejledning virker også fint med andre typer kølepasta.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 17:18

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Arctic Silver's vejledning virker også fint med andre typer kølepasta.

Så er spørgsmålet bare hvilken af deres guides jeg skal bruge? Skal jeg
først påsmøre køleren et tyndt lag og gnide ud og derefter på cpu'en eller
mon jeg kun skal smøre cpu'en?
Venligst
Lasse K

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-01-08 19:21

Lasse K. wrote:

> først påsmøre køleren et tyndt lag og gnide ud og derefter på cpu'en eller
> mon jeg kun skal smøre cpu'en?

Det er nok med en af delene.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 19:48

> Det er nok med en af delene.

Fint

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-01-08 09:39

Lasse K. wrote:
> [...]
> Det eneste jeg kan finde på google er noget med de skriver "the right
> amount", altså der står ikke hvor meget osv.

et jævnt TYNDT lag.... ikke noget med at smøre det på som "tandsmør"...
kølepasta er beregnet til at udfylde de mikroskopiske ujævnheder der er i
metaloverfladerne sådan at når disse sammenspændes er der størst muligt
termisk kontakt...
og husk nu at tage dig i agt for statisk elektricitet når du sådan skal
"rode" med CPU'en (og RAM for den sags skyld)...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 17:20

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og husk nu at tage dig i agt for statisk elektricitet når du sådan skal
> "rode" med CPU'en (og RAM for den sags skyld)...

Gør man det ved at sætte fingeren på radiatoren og/eller en plasticpose over
hånden eller? Ja jeg er lidt nervøs for at ødelægge noget
Venligst Lasse K

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-01-08 19:20

Lasse K. wrote:

> Gør man det ved at sætte fingeren på radiatoren og/eller en plasticpose over
> hånden eller? Ja jeg er lidt nervøs for at ødelægge noget

Sæt hånden på kabinettet og drop alt plastic. Iklæd dig bommuldstøj og
strømper. Drop skoene.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 19:51

> Sæt hånden på kabinettet og drop alt plastic. Iklæd dig bommuldstøj og
> strømper. Drop skoene.

Drop al tøj og iklæd dig plastic - nå nej, der læste jeg vist forkert. Det
er en anden NG
(P.S. Tak for info

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-01-08 22:29

Lasse K. wrote:

> Drop al tøj og iklæd dig plastic - nå nej, der læste jeg vist
> forkert. Det er en anden NG

haha... det er go' værkstedshumor...
smut du hellere over i dk.fetish.pvc

men jo... bomuldstøj - eller ingen ting...
du kan ikke regne med at blive afladet på radiatoren da det kun er i gamle
ejendomme at der stadig er jern-rør hele vejen... er der bare et stykke
plasticrør et sted så er radiatoren ikke jordforbundet...
derfor helt korrekt som Jesper Poulsen skriver... fat i kabinettet først og
så forsigtigt fat i ram og cpu og tag kun fat i kanterne på printene...

Jeg vil smøre kølepastaen på køleren... den er overhovedet ikke sart
sammenlignet med CPU'en... forsøg at røre så lidt ved denne og RAM som
overhovedet muligt...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 22:51

> haha... det er go' værkstedshumor...
> smut du hellere over i dk.fetish.pvc

Hehe jeg plejer nu at bruge
"dk.fritid.vil.betale.for.at.kæle.med.din.guldfisk.mens.jeg.får.barberet.ryggen.af.heksen.fra.Rold.skov.og.hendes.lærling.klipper.mine.tånegle"
Ja ok. Det var ihvertfaldt sjovt at skrive

> [...]
> ejendomme at der stadig er jern-rør hele vejen... er der bare et stykke
> plasticrør et sted så er radiatoren ikke jordforbundet...

Vores er skam jernrør. Det fandt jeg ud af da lortet sprang sidste forår og
vi måtte grave hele stuen op.... øv...

> [...]
>
> Jeg vil smøre kølepastaen på køleren... den er overhovedet ikke sart
> sammenlignet med CPU'en... forsøg at røre så lidt ved denne og RAM som

Ok. Jeg har aldrig tænkt over det alle de gange jeg har fedtet rundt med
ram, men det vil jeg gøre fremover. Jeg synes også det lyder som en god idé
med at smøre det på køleren.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-08 10:28

"Lasse K." <lasse> crashed Echelon writing

> Jeg har bestilt en Zalman CNPS-8700 LED og der skulle være noget
> kølepasta med. Hvordan har I fordelt det og hvor meget skal der på? En
> guide, gerne med billeder efterlyses.

Zalman leverer faktisk sådan en guide med. De leverer bare ikke den spartel
som er afbilledet i guiden.

--
Bjarke Andersen

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 17-01-08 12:02

Bjarke Andersen wrote:
> "Lasse K." <lasse> crashed Echelon writing

> Zalman leverer faktisk sådan en guide med. De leverer bare ikke den spartel
> som er afbilledet i guiden.

Her har jeg af og til anvendt et stykke printplade til at fordele pasten
med. Tyndt og jævnt.

Fra : Vidal

Dato : 17-01-08 12:06

Bjarke Andersen skrev:
> "Lasse K." <lasse> crashed Echelon writing

> Zalman leverer faktisk sådan en guide med. De leverer bare ikke den spartel
> som er afbilledet i guiden.

Man kan bruge sit dankort. Andre typer kan også
bruges.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 17:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan bruge sit dankort. Andre typer kan også
> bruges.

Dankortet har vist været nok fremme i lyset for nu, så det bliver
BlockBuster
Venligst Lasse K

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 17:22

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse K." <lasse> crashed Echelon writing

> Zalman leverer faktisk sådan en guide med. De leverer bare ikke den
> spartel
> som er afbilledet i guiden.

Ok. Kan se, at jeg endelig får brug for det gamle Blokbuster kort, for
første gang i 100 år
Venligst Lasse K

Fra : Gamle

Dato : 17-01-08 23:12

Lasse K. wrote:
> Ok. Kan se, at jeg endelig får brug for det gamle Blokbuster kort, for
> første gang i 100 år
> Venligst Lasse K

Har du ikke dækning på dit dankort?

Jeg bruger et gammeldags barberblad. Det efterlader kun et m e g e t tyndt
ensartet lag.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-08 00:04

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke dækning på dit dankort?

Jo, men den er nok lidt skrøbelig for tiden. Den har været brugt flittigt
inden for de sidste par mnd. Ny hardware og bil service og syn, jul osv.
Puha...

> Jeg bruger et gammeldags barberblad. Det efterlader kun et m e g e t
> tyndt ensartet lag.

God ide

Fra : Max

Dato : 18-01-08 14:39

Hej Lasse

> God ide

Et blad fra en knæk-af kniv er bedre, den er nemlig kun skarp
på den ene side.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-01-08 21:18

> Et blad fra en knæk-af kniv er bedre, den er nemlig kun skarp
> på den ene side.

Det er da vidst ikke de alle sammen der er det. Dem vi bruger på arbejde og
dem jeg har set har skær på begge sider.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Max

Dato : 18-01-08 21:46

Hej Jørgen

> Det er da vidst ikke de alle sammen der er det. Dem vi bruger på
> arbejde og dem jeg har set har skær på begge sider.

Som et barberblad ?

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-01-08 18:48

> Som et barberblad ?

Hej Max.

Det kan godt være det ikke er de samme vi snakker om, dem jer mener er dem
her: "Klinger til hobbykniv stor"
http://www.malerlager.dk/userfiles/godtigang/guide.asp?GuideID=95
De er ca. 1/3 del nede på siden.

Fra : Max

Dato : 20-01-08 19:23

Hej Jørgen

> Det kan godt være det ikke er de samme vi snakker om, dem jer mener
> er dem her: "Klinger til hobbykniv stor"

Det er dem jeg mener, men de har da kun en æg, ikke to.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 20-01-08 19:58

On Sun, 20 Jan 2008 19:22:56 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Jørgen

>Det er dem jeg mener, men de har da kun en æg, ikke to.

Nu kommer jeg alså i tvivl..
Æget er vel selve den skarpe del.,

og det er der jo altid kun en af.

Men det er sikkert fasen/ smigen, der menes. og de er på begge sider
på de hobby blade jeg har set.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Max

Dato : 20-01-08 20:10

Hej Per

> Nu kommer jeg alså i tvivl..
> Æget er vel selve den skarpe del.,
>
> og det er der jo altid kun en af.

Ikke på et barberblad, det har to æg :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 20-01-08 21:52

On Sun, 20 Jan 2008 20:10:19 +0100, "Max"

nåe ja lidt før min tid

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Max

Dato : 20-01-08 21:58

Hej Per

> nåe ja lidt før min tid

De fåes nu stadigvæk og bruges ud over til at barbere
sig med til f.eks. at rense vinduer og den keramiske
plade på komfuret.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 20:13

Har lige fået samlet nyt system og det rykker!

Men lige for at afslutte tråden, så havde jeg ved første samling smurt et
tyndt lag pasta på. Det resulterede i, at jeg ikke kunne installere windows,
da min cpu hele tiden blev over 70 grader og så turde jeg ikke fortsætte.

Af med Zalman 8700 led og så tømte jeg den medfølgende tube pasta og smurte
et godt lag på. Se det var noget helt andet.
Gigabyte's medfølgende program viser nu mellem 19 og 22 grader ved alm
windows brug (installere programmer mens man surfer). Prime95 kan tvinge den
op i peak på 36 grader, men den ligger næsten hele tiden mellem 30 og 34
grader under stress test.
Alt dette er på laveste blæserhastighed - 1000 o/m.

Hilsen en helt ovenud glad man, der ville ønske man kunne have sex med sin
pc... nej ok, måske ikke, men det er meget lang tid siden jeg har været så
glad for en computer!
Venligst Lasse K.
(Q6600, 3gb pc6400 ram, Gigabyte GA-P35-DS3R bundkort, Antec Sonata III
kabinet, Samsung SH-S203B drev og Zalman CNPS8700 LED.
"Silent, but deadly"