Lidt gode råd
Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 16-01-08 21:37

Hejsa..

Jeg har fået fingrene i et SCSI DVD-Rom Tower.. sådan en hvor der sidder 7
dvd drev i et externe tårn, den kunne jeg godt tænke mig at bygge om til et
harddisk tårn.. men hvordan gør jeg det smartest.. der skal selvfølgelig
nogle harddisk skuffer i kassen.. så har jeg overvejen at tage nogle USB til
Sata convertere og sætte ind i kassen, og så smide dem på en aktiv USB Hub,
og så køre et kabel over til maskinen.. men det sætte jo en begrensning på
480mbit (hvilket jeg mener usb 2.0 er) på overførsel.. så hvis jeg overfører
til flere diske på en gang går det jo langsommere og langsommere.. jeg kunne
også køre 7 usb kabler over til computeren og dele dem ud på controllerne..
men bliver det bedre?

Eller er der nogle der har en anden løsning? det må stadig godt være en
økonomisk løsning, som ikke dræner min bankkonto totalt, dog er alle ideer
velkomene,, ideen med scsi, er jeg ikke til.. det bliver alt for dyrt i
indvistering af scsi diske i fornuftig størrelse,, med mindre man kan få en
relativ billig scsi til sata converter..

Alle ideer er velkomne

//Brian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-01-08 21:57

Icenfire (6920) wrote:

> [...]
> dyrt i indvistering af scsi diske i fornuftig størrelse,, med mindre man
> kan få en relativ billig scsi til sata converter..

Firewire? Den er en lidt dyrere løsning end USB, men også hurtigere ved høj
belastning.

Ellers ja, 7 af dem her
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525350256&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10328&ArticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1
og en HUB med 7 porte. Eller 2 4 ports HUBs koblet på hver deres EHCI
controller i computeren.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 16-01-08 22:55

> [...]
> og en HUB med 7 porte. Eller 2 4 ports HUBs koblet på hver deres EHCI

Ja.. firewire var også en løsning.. men nok som du selv siger en af de
dyrer.. jeg tror på at USB vil være en god løsning.. men jeg har også
overvejet at smidt et micro atx kort i, med noget linux på, og så smidt en
pci kort i den med 4 sata og finde et bundkort med 4 sata på.. så er det jo
kørende via netværket..

//Brian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-01-08 00:39

Icenfire (6920) wrote:

> [...]
> overvejet at smidt et micro atx kort i, med noget linux på, og så smidt
> en pci kort i den med 4 sata og finde et bundkort med 4 sata på.. så er

Hvis der er plads ville der være en rigtig smart løsning. Omend det ville
give et større strømforbrug.