lidt med tråde
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 14-07-01 21:22

Hejsa

Jeg er ved at lave en side, hvor jeg har en liste over nogle nyhedsgrupper.
Alle informationer om de enkelte grupper ligger i en database.

Databasen indeholder en tabel med følgende felter:
id: almindelige post-id. Eks. 1, 2, 3, 4...
name: navn på gruppen. Eks. audi, ford, mercedes, biler, lastbiler, busser, blå....
parent: navnet på overordnet gruppe. Eks. køretøjer, biler, lastbiler, busser...
info: lidt informationer om gruppen.
level: på hvilket niveau er gruppen.

Der kunne være følgende grupper på serveren:
0 køretøjer.*
1 køretøjer.biler.*
2 køretøjer.biler.audi
2 køretøjer.biler.ford
1 køretøjer.lastbiler.*
2 køretøjer.lastbiler.ford
2 køretøjer.lastbiler.mercedes
3 køretøjer.lastbiler.mercedes.blå

Jeg vil godt lave noget i stil med http://www.usenet.dk/grupper.pl, men er lige gået lidt i stå...

På nuværende tidspunkt bliver de enkelte poster hentet ud af tabellen med en SQL-query, der hedder:

SELECT * FROM usenet WHERE name = '$group' OR parent = '$group' ORDER BY name ASC.
$group er navnet på den gruppe, den skal hente, men kun i form af f.eks. biler, audi, blå etc.

Er der nogen der har en ide til, hvordan jeg skal klare den smartest?

mvh
Lars Christensen

Fra : Thor Dreier

Dato : 15-07-01 13:47

"Lars L. Christensen" <lars@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
name ASC.
> $group er navnet på den gruppe, den skal hente, men kun i form af f.eks.

Hvis $group="blå" hvordan ved du så om det er "køretøjer.biler.trabant.blå"
eller "køretøjer.lastbiler.mercedes.blå" du skal hente ind?

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 16-07-01 19:28

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> skrev i en meddelelse news:Chg47.7492$6x5.488192@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Hvis $group="blå" hvordan ved du så om det er "køretøjer.biler.trabant.blå"
> eller "køretøjer.lastbiler.mercedes.blå" du skal hente ind?

hmmm... det ved den vist ikke helt...
Nogen ideer til, hvordan jeg skal ændre det?

mvh
Lars