Slægt i Sverige
Fra : Ralph Hørberg

Dato : 07-01-08 18:22

Hej til jer alle i NG

Jeg har for nyligt fået bekræftet at jeg har aner i Sverige, nærmere bestemt
i Bara lidt øst for Malmø (et forældrepar med to børn, der rejste til
Danmark i 1856).
I den forbindelse søger jeg lidt erfaring omkring de svenske kirkebøgers
tilgængelighed, her på nettet. Det eneste sted jeg umiddelbart har kunnet
finde er på www.genline.se , der ser ud til at fungere lidt som
ArkivalierOnline - dog med den forskel at det koster et beløb, afhængig af
hvor langt tid man ønsker abonnement.

Er der nogen der har gode erfaringer med dette sted, og er det bygget op på
samme måde som på AO?
Er dét et sted hvor man som ny i svensk slægtsforskning, kan få udbytte for
sine penge? (Hvis man da ellers kan finde rundt i de svenske bøger. Svensk
er ikke lige den stærke side for en Århusianer ...).

Eller er der andre der har bedre erfaringer med helt andre hjemmesider?

Med venlig hilsen
Ralph-Brian V. Hørberg

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 07-01-08 19:23

Her er nogle web.adresser på forskellige svenske sider:
http://www.ddss.nu/(S(kq2d5g551myi3cvyejicvtbq))/swedish/default.aspx
http://www.genealogi.se/
http://www.sgf.m.se/
http://scangen.se/?go=search.htm
http://www.slaktdata.org/
http://www.gener.se/
http://www.svar.ra.se/
http://www.palmestal.com/avskrifter/
http://www.skatteverket.se/folkbokforing/sverigesforsamlingargenomtiderna
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Rolf Lindberg

Dato : 07-01-08 19:42

Hej

Bara ligger i Svedala Kommun, Malmöhus län.

Med venlig hilsen

Rolf Lindberg (3390)

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-01-08 20:55

Scripsit Ralph Hørberg:

> [...]
> svensk slægtsforskning, kan få udbytte for sine penge? (Hvis man da
> ellers kan finde rundt i de svenske bøger. Svensk er ikke lige den

Genline er et udmærket værktøj - eller var det i det mindste, da jeg
anvendte det for nogle år tilbage. Der er husforhør, som lidt svarer
til folketællinger og læselige kirkebøger (de brugte ikke så ofte
gotisk skrift som her i riget).

Stilen er meget som Arkivalieronline og indscanningskvaliteten var fin
(gråtoner i JPEG så vidt jeg husker).

Jeg kom på Genline på mit lokale bibliotek, som fik et abonnement til
institutionsbrug - prøv at høre på et større bibliotek nær dig om de
har noget lignende.

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-01-08 01:45

Lars Erik Bryld wrote:
> [...]
>
> Jeg kom på Genline på mit lokale bibliotek, som fik et abonnement til
> institutionsbrug - prøv at høre på et større bibliotek nær dig om de

a quick google
Genline site:dk

http://www.google.com/search?hl=en&q=Genline++site%3Adk&btnG=Google+Search

OGSÅ

Ancestry: Stor amerikansk slægtsside med mange søgemuligheder; den
rummer ca. 4 milliarder navne i mere end 4000 samlinger/databaser. Bl.a.
kan man søge i dødslister (social security death index), helt op til vor
tid, og amerikanske og engelske folketællinger.
Det er en betalingsside, som Randers Bibliotek abonnerer på. Der er kun
adgang fra biblioteket.
Hjemmefra har man adgang til en "gratis" version af siden, der dog kun
tillader, at man snuser til informationerne.

Ancestry Library Edition i Frederiksberg hovedbibliotek

Adgang fra alle pc'er på Aalborg Bibliotekerne

Aarhus Randers

også som

http://www.ancestry.se/

Världens största nätverk med släktträd!*
Börja bygga upp ett eget släktträd gratis. Vi hjälper dig att hitta
släktingar i våra historiska dokument och i alla våra samlade släktträd.

Du är här: Sök > Födelse, vigsel och dödsfall > Kyrkböcker från
Värmland, Sverige, 1661-1895 (Beta)
Kyrkböcker från Värmland, Sverige, 1661-1895 (Beta)

http://content.ancestry.se/iexec/?htx=List&dbid=1194

Källinformation:
Ancestry.com. Kyrkböcker från Värmland, Sverige, 1661-1895 (Beta)
[webbaserad databas]. Provo, UT, USA: The Generations Network, Inc.,
2007. Originaldata: Kyrkböcker från Värmland, Sverige, 1661-1895.
Mikrofilm. Emigrantregistret/Kinship Center, Karlstad, Sverige.
Om Kyrkböcker från Värmland, Sverige, 1661-1895 (Beta)
Den här databasen innehåller lutherska församlingsregister från ungefär
81 församlingar i Värmland i Sverige. Samlingen täcker åren 1661-1895
och innehåller register över födslar/dop, vigslar, döda/begravningar,
kommunioner, husförhör och flyttningar.

om Danmark

http://www.ancestry.se/search/locality/dbpage.aspx?tp=1652381&p=5071

Hugh W

site:dk "Ancestry Library Edition"

site:dk "Ancestry Library Edition"

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ralph Hørberg

Dato : 09-01-08 17:19

Tak til jer alle for gode link. Nu er der lidt at gå i gang med.

Med venlig hilsen
Ralph Hørberg