Tydning i sønderjylland.
Fra : Skumbamsen

Dato : 06-01-08 22:10

hej til dem der kan hjælpe
Det drejer sig om Helena Volquarts død i 1809. brede sogn tønder amt. opslag
nr 556.
Jeg ved hun var gift med Volquarts Nissen og jeg har børnenes navne, men
hvad står der mere. evt noget om hvor hun kommer fra ol.
På forhånd tak
Ann Schwarz.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-08 11:52

Det er jo en længere smøre, med en del huller i teksten, men jeg prøver:
Die Witwe Helena Volquards auf dem Hofe Schwanstrup
eine Tochter des weil. Niels .... aus
und der ....
War verheirathet an den vor ihr verstorbenen Schwan-
strupper Hufner Volquard Nissen. Mit ihm hat sie ... Kinder
gehabt, wovon .... in der Kindheit oder doch unverheirathet
gestorben. Zwei Töchter sind am Leben, Namens 1. Anna Maria
und 2. Maria Kristina. Anna Maria ist in Flensburg an
einen Paul Sørensen verheirathet, hat aber mit ihm keine Kinder
Maria Kristina war verheirathet an den verstorbenen Peter
Deutsch? in Abel. Mit ihm hat sie 4 noch lebende Kinder gehabt
Namens: Marina, Margretha, Volquart und Peter, alle un-
verheirathet. Nach ihres Mannes Tode hat sie ein uneheliches
Kind geboren, dessen Namen und Geschlecht mir aber unbekannt.
Starb an der Brustwassersucht in einen Alter von 66 Jahren
4 Monathen und 10 Tahen. Leichenpredigt

Fra : Skumbamsen

Dato : 08-01-08 17:37

Tak for hjælpen. Det uægte barn havde jeg ikke opdaget uden hjælp.
Ann
"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4782046a$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...