Respekter lort som problem, ikke som kunst
Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-08 01:12

Respekter lort som problem, ikke som kunst

Dyr spiser ikke mad nær artsfællers lort, for det kan give infektionsfare.

Der er fornuft i at lugt af afføring er frastødende for alle.

Urin fra artsfæller giver lugt, som skal signalere risiko for angreb , være
territorialafmærkning, og derfor afskrække. Men planteædere er ikke bange
for at spise græs hvor artsfæller har urineret, hvis der ikke er risiko for
angreb.

Mennesker flyttede til byer, hvor stank af de to slags eksperimenter blev
til samlet "éet problem" fordi latriner og toiletter blev problemløsningen,
og her blandedes de to.

Delvoiyes "Cloaca" er et såkaldt kunstværk, der påstås at rumme "videnskab"
og som opreklameres på DR2 TV 15.1.08kl2300

Her fremstilles kunstig lort, hvilket er så uinteressant som da en anden
kunstner udstillede sin lort på dåse og lod det lække på et Kolding Museum
og fik ¼ mio kr i erstatning pga lækage mens statens museum var ansvarligt!
Lækagen gav ingen lugt i rummet..

Eneste positive ting, der kan siges om kunst-pjattet, er, at al debat om et
tabu åbner for bedre debat.

"Længst mulig i eget hjem" er værdsat mål for de fleste danskere, selvom
behandlerstaten helst så os alle på plejehjem tidligst muligt.

Visse kommuner går ind på tanken, og jeg får p.t. som pensionist sendt
gratis franske urinopsamlere af blemateriale med form som "tykt kaffefilter",
men med vandtæt yderside.

Mit hjem er dermed blevet mere lugtfrit end før pga dette nyudviklede
produkt, og jeg håber, der opfindes lort-remedie tilsvarende, men det er
sværere.

Det er værd at forske i - vigtigere end relativitetsteori - og det er værd
at debattere.

Pubertets-fnis om et praktisk problem, som er enormt for immobile
pensionister af begge køn, bør ikke aflede debatten.

At skulle kalde plejepersonale, der venter med at komme til det passer dem,
er uværdigt.

Selvhjælpsløsninger er bedre - og at de kan massefabrikeres ultrabilligt ,
som mine franske ble-dimser, viser at der er håb.

Billige japanske toiletter med bidet og afvaskingsrobot viser at andre
kulturer er mindre sindsyge end EU og USA.

Men noget handy og mobilt mangler på markedet vedr lortning - hvordan skulle
det se ud efter din mening?

Jeg forestiller mig et lugttæt plastikbæger der holdes under anus og hvor
der i overkanten sidder parat dels et tæt, påsætteligt låg , dels
fugtighedsservietter til rengøring. Bægeret kan have harmonikaudtræk, så det
samme bæger kan bruges til stor flydende og lille fast lortmængde. At træk
og slip toilettet har bevaret sin monopolstilling så længe, er en skandale
og kan kun forklares ved vor skadelige religion - ikke kristendom, men
primitive overtroiske tabuer.

Muslimer er værst - deres ritualer om at bruge venstre hånd kun, når på
toilettet, går på at ære Allah. De har ikke sans for det for danskere
væsentlige, som her er at undgå infektionsfare og undgå lugt, og gøre
processen æstetisk tiltalende og lidet tidsrøvende. At man *skal* valvarte
til fjernt flisebelagt hygiejnetempel med en porcelænskamme er mere sindsygt
end at religion engang forbød førægteskabelig fornøjelseserotik.

Skønt han selv var renlighedssippet laps så gik Nietzsche klogt i clinch med
disse væsentlige tabuer og nogle af hans disciple tog emnet op.

"Ens bagdel - som jeg allerede har sagt - er den egentlige synd mod den
hellige ånd. Nietzsche

"The flush toilet is the basis of Western civilization." skrev Alan Coult

Muslimer i USA får oprettet fodbadnings-faciliteter for at overholde
koranens bøn-reglement på universiteter. Lad os vise dem inden kravene
kommer her, at vi har sans for naturvidenskab og ikke lader os tvinge ind i
overtro&vanetænkning - som nuværende toiletter står for.