Navn på hvidt krybdyr
Fra : Kert Rats

Dato : 15-01-08 00:04

Jeg søger navnet på et hvidt krybdyr. Det lever under jorden, så vidt jeg
ved, og hedder vist nok noget i stil med "akselolot".

Google var ikke min ven, da jeg søgte, så nu spørger jeg her i gruppen.

Håber, at I kan hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 01:15

"Kert Rats" skrev

> Jeg søger navnet på et hvidt krybdyr. Det lever under jorden, så vidt jeg
> ved, og hedder vist nok noget i stil med "akselolot".

En Albino axolotl ?

Kai,

Fra : Ulrik Smed

Dato : 15-01-08 01:52

Kai wrote:
> "Kert Rats" skrev

> En Albino axolotl ?

Axolotler er tit hvide, men lever altid i vand. Det er en slags salamandre
(altså en padde og ikke et krybdyr), som beholder deres gæller hele livet.

http://images.google.com/images?gbv=2&svnum=10&hl=en&q=axolotl&btnG=Search+Images

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 02:27

"Ulrik Smed" skrev

> [...]
> (altså en padde og ikke et krybdyr), som beholder deres gæller hele livet.

Så er det nu nok ikke sårn en
Kunne bare huske navnet på den, og det mindede om "akselolot"

Venter spændt på hvad det mon er for et dyr der er tale om :)

Kai,

Fra : Kert Rats

Dato : 15-01-08 03:37

"Kai" <No> skrev i en meddelelse

> "Ulrik Smed" skrev

> Så er det nu nok ikke sårn en
> Kunne bare huske navnet på den, og det mindede om "akselolot"
>
> Venter spændt på hvad det mon er for et dyr der er tale om :)

Hej alle svarere

Jo, det er den dersens axolotl, som jeg søgte. Jeg troede selv, at det var
et krybdyr, da jeg spurgte.
Jeg takker mange gange for jeres hurtige og gode hjælp.

Venligst

Kert Rats

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 15-01-08 01:26

Kert Rats wrote:
> Jeg søger navnet på et hvidt krybdyr. Det lever under jorden, så vidt jeg
> ved, og hedder vist nok noget i stil med "akselolot".

Prøv axolotl, det er en salamander. ;*)

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org softwarepatent database