Udrydde er ikke dræbe, altid. Dansk er som~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-08 00:29

På Viasat History for en uge siden omtaltes luksusgettoen Theresienstadt,
hvorfra nogle jøder overførtes til anden arbejdslejr

Fordi man ville få en ublodig flytning til at lyde ækel, så stod der på
underteksterne at jøderne var "udryddet til Auschwitz"

Men de var alle i live, så lyv ikke at ausrotten betød dræbe i fx
Himmlertale

Fra : kk

Dato : 12-01-08 09:06

> [...]
> underteksterne at jøderne var "udryddet til Auschwitz"
>
> Men de var alle i live, så lyv ikke at ausrotten betød dræbe i fx

Se her Bo W

http://www.holocaust-history.org/himmler-poznan/ausrotten.shtml

mvh
kk

Fra : @

Dato : 12-01-08 11:46

On Sat, 12 Jan 2008 09:06:22 +0100, "kk" <kru@nospamail.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Se her Bo W
>
>http://www.holocaust-history.org/himmler-poznan/ausrotten.shtml

så så så

alle øjenvidner som taler mod den alvidende Bo Warming enten løj eller
var truede eller bestukket

alle dokumenter som taler mod den alvidende Bo Warming er falsknerier

i virkeligheden syntes jøderne at tyskernes behandling af dem var så
sjov at de få der døde ja de døde såmænd af grin

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-08 16:05

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> alle øjenvidner som taler mod den alvidende Bo Warming enten løj
> eller
> var truede eller bestukket

Jeg har aldrig benægtet at der skete henrettelser i kzleje

Men når Himmler i Pozen taler om dynger af lig, er det nok tyfusdøde

Når dansk-skribent på Viasat History undertekster at "jøder udryddedes
fra Theresienstadt til Auschwitz", om jøder der siden interviewes så
er det eksempel på at udrydde betyder at rive op med rode og er ikke
altid dødeligt - det er en metafor

Fra : kk

Dato : 12-01-08 16:36

> [...]
> Theresienstadt til Auschwitz", om jøder der siden interviewes så er det
Hej,

ER DET NOK TYFUSDØDE -det er din påstand (løgn)

Tror du at resten af Europas befolkning, bortset fra nogle få
holocaustfornægtere og dig, er dumme?

mvh
kk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-08 09:30

"kk" <kru@nospamail.dk> writes:

> Se her Bo W
>
> http://www.holocaust-history.org/himmler-poznan/ausrotten.shtml

Det aktuelle afsnit i Himmlers tale er lavet til en lille film der
tekster lydsporet på tysk og engelsk. Jeg fandt det meget givende at
høre det hele i stedet for at læse citater. Himmlers stemmeføring er
ganske interessant.

http://www.holocaust-history.org/himmler-poznan/himmler-poznan-large.mov

Det er angivet at materialet er uredigeret.

Bo, du er ikke glad for at følge links, men denne lille film bør du se.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-08 16:09

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er angivet at materialet er uredigeret.
>
> Bo, du er ikke glad for at følge links, men denne lille film bør du

Forklar i egne ord hvordan Himmlerfilm kan ændre på, at ausrotten ikke
altid har betydningen dræbe

Også bogen med ausrotten på omslag og hvor ikke mange jøder var døde,
er tegn på ar ord har ofte flere betydninger
og nazier har aldrig tilstået folkemord, som I påstår

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 00:11

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Forklar i egne ord hvordan Himmlerfilm kan ændre på, at ausrotten ikke
> altid har betydningen dræbe

Det kan vi diskutere når du har set den. Har du det?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-08 09:39

> Det kan vi diskutere når du har set den. Har du det?

Aldrig kan du argumentere og med egne ord præcisere en pointe, så man
tager sig tid til at studere dine oftest irrelevante links.

Forklar kort hvor du vil hen mht ausrotten når Himmler intet siger om
at aflive jøder?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 11:02

> Aldrig kan du argumentere og med egne ord præcisere en pointe, så man
> tager sig tid til at studere dine oftest irrelevante links.

Det var vist et nej.

Dette er KILDEMATERIALE Bo, lydsporet er Himmlers tale, billedfladen er
den tyske transkription og den engelske oversættelse.

> Forklar kort hvor du vil hen mht ausrotten når Himmler intet siger om
> at aflive jøder?

Pointen er netop at der ingen tvivl er om at det er det han siger.

Bo, vær videnskabelig, gå til kilden!

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-08 13:13

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den tyske transkription og den engelske oversættelse.

> Pointen er netop at der ingen tvivl er om at det er det han siger.

Vær oplysende - når jeg kender teksten hvad er så at opnå yderligere ved at
finde højtler til min komputer?

Jeg respekterer kilder så meget som dig men jeg vil vide hvad din pointe er

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-08 11:30

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> underteksterne at jøderne var "udryddet til Auschwitz"
>
> Men de var alle i live, så lyv ikke at ausrotten betød dræbe i fx

Hvis oversættelserne på History er af samme kvalitet som på Discovery og
National Geographic Channel, så kan man ikke bruge dine slutninger til noget
som helst.

--
Per

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-08 13:12

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis oversættelserne på History er af samme kvalitet som på Discovery og
> National Geographic Channel, så kan man ikke bruge dine slutninger til

Min pointe er at sprogets ord ofte er dobbelttydige

Selv på dansk behøver udrydde ikke være dræbende

Originalteksten sagde overføre, flytte, men den danske oversætter ønskede
association til noget dødeligt

Endnu et bevis på at ausrotten ikke behøver være et dræbe-ord

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-08 17:44

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis oversættelserne på History er af samme kvalitet som på
> Discovery og National Geographic Channel, så kan man ikke bruge dine
> slutninger til noget som helst.

Man kan netop bruge dem som bevis på at NOGEN MENER udrydde er ikke
altid at dræbe men blot flytte

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 13:24

> [...]

> finde højtler til min komputer?
>
> Jeg respekterer kilder så meget som dig men jeg vil vide hvad din pointe er

Det har jeg LIGE skrevet ovenfor.

Læser du ikke indlæggene færdig inden du svarer?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-08 15:02

> Det har jeg LIGE skrevet ovenfor.
>
> Læser du ikke indlæggene færdig inden du svarer?

Alle ved at han taler om dynger af lig.

Men hvad mener du kan tolkes i retning af at det ikke er selvdøde lig?

Hvorfor sku bånd være bedre end udskrift af tale?

Udskriften matcher at man føret jøder mod øst men ikke dræbte

At tyfus var uforudset problem hos selvmorderiske selvhadende jøder kunne
nok ingen forudse. Stalin havde jo taget de sundeste jøder til sine
arbejdslejre så at resten døde som fluer trods al tænkelig lægelig indsats,
er resultat af krig og kaos, psykosomatik og uheld.

Når jeg ikke kan læse af dine bidrag til tråden hvad du mener at have bevist
så omformuler, forbedr og gentag de såkaldte beviser.

Husk at også om Hahn stod vi påstand mod påstand og kun hvis man
hallucinerer jødehad hos mig kunne man finde støtte for dine teser.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 15:41

Skal gerne skrive det igen... "Der er ingen tvivl om at han snakker om
at aflive og udrydde jøder".

> Men hvad mener du kan tolkes i retning af at det ikke er selvdøde lig?

Den gemmer vi til du har set den lille film - det er kun nogen få
minutter.

> Hvorfor sku bånd være bedre end udskrift af tale?

Tjah, hvorfor er fjernsynsudsendelser bedre end tekst fundet på
Internettet.

> [...]

> Husk at også om Hahn stod vi påstand mod påstand og kun hvis man
> hallucinerer jødehad hos mig kunne man finde støtte for dine teser.

Jeg pådutter dig ikke jødehad. Jeg undrer mig bare over at du mener at
ordet "jøder" er nødvendige i udtrykket "selvmorderiske selvhadende
jøder".

Derudover mindes jeg ikke at have set bevisførelse for at jøderne var
specielt selvmorderiske og selvhadende udenfor lejrene. Sagt på en
anden måde - hvis det at de kom ind i lejrene gjorde at de døde som
fluer (bemærker ikke du anfægter at der er en masse lig i Belzec)
hvorfor holdt tyskerne så ikke OP med at proppe flere ind i lejrene? Du
ved, som medmenneskelige og humanitære samt yderst effektive kan det
undre at de bare kremerede eller begravede dem og så fluks hev nogen
flere ind.

Hvad blev iøvrigt konklusionen på om det var russiske eller tyske lig?
Er din mening stadig at det var russerne der slog krigsfanger ihjel og
kulede dem ned og brændte dem?

Nu ikke beskeden, sig venligst frem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-08 17:34

> Skal gerne skrive det igen... "Der er ingen tvivl om at han snakker om
at aflive og udrydde jøder".

Hvilke ord tyder på at forsætligt drab fra tysk side er sket?

> Den gemmer vi til du har set den lille film - det er kun nogen få
> minutter.
JEg har ikke lyd på min komputer

Du evner ikke at forklare udfra udskrift af talen at du kan afvise tyfus?

> Tjah, hvorfor er fjernsynsudsendelser bedre end tekst fundet på
> Internettet.

Kun som følelsesporno og underholdning er der fordele ved film.

Udskrift er kendt og den er vi enige om. Forklar hvilke ord tyder på
henrettelser

> Jeg pådutter dig ikke jødehad. Jeg undrer mig bare over at du mener at
> ordet "jøder" er nødvendige i udtrykket "selvmorderiske selvhadende
> jøder".

Selvmordslyst er nok uundgåelig når man er i en trist kzlejr og
psykosomatisk sygdom fx infektion optræder særlig let når der ikke er meget
lyst til at leve

" The dying man has probably lost in life things, which were more
important than he is now about to lose by death". Nietzsche

> [...]
> anden måde - hvis det at de kom ind i lejrene gjorde at de døde som
> fluer (bemærker ikke du anfægter at der er en masse lig i Belzec)

Der er ikke fastslået sådant med de kriterier der gælder i ordentlig
retspleje

> [...]
> ved, som medmenneskelige og humanitære samt yderst effektive kan det
> undre at de bare kremerede eller begravede dem og så fluks hev nogen

DEt var krig så man tænkte kun på at lejrene skulle PRODUCERE

> Hvad blev iøvrigt konklusionen på om det var russiske eller tyske lig?
> Er din mening stadig at det var russerne der slog krigsfanger ihjel og
> kulede dem ned og brændte dem?

Kan man se om det var russee eller jøder? DNA-profiler er vist ikke brugt

Ved Katyn gad russerne ikke grave ligene særlig dybt ned - kun så få
centimenter at ulvene gravede op, så internationalt Røde Kors kunne fastslå
at det var russerne der havde begået folkedrab

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 17:57

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> JEg har ikke lyd på min komputer

http://www.usbit.dk/ har:

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=358330

Put i USB stik, og det virker bare. 100 kroner på tilbud.

Det er selvfølgelig ikke superkvalitet, men man kan høre hvad der foregår.

Vi kan diskutere Himmlers tale videre når du faktisk har HØRT ham tale.

Og om hvorfor transskriptioner ikke er tilstrækkeligt, kan vi blot
fremføre dette citat:

"I 1997 var antallet af bogudlån 72.332.000, i 1998 var det faldet til
61.000.871. Og med hensyn til, hvem der kommer på bibliotekerne, og hvem
der ikke kommer, er der en tabel 18 med en gruppe delt ind efter alder,
og dér står, at 39 pct. af den mandlige del af befolkningen aldrig
kommer på bibliotekerne, og at 30 pct. af den kvindelige del af
befolkningen, altså fordelt gennemsnitligt over alder, aldrig kommer
der. Og når jeg lægger mænd og kvinder sammen - det skal man være lidt
forsigtig med, men på det her område tør jeg godt - så giver 39 pct. af
mændene og 30 pct. af kvinderne befolkningen tilsammen, og det må være
69 pct. Tager jeg fejl?"

Her er tonefaldet altafgørende - er taleren gravalvorlig eller
spøgefuld.

> Selvmordslyst er nok uundgåelig når man er i en trist kzlejr og
> psykosomatisk sygdom fx infektion optræder særlig let når der ikke er meget
> lyst til at leve

Utvivlsomt, men du glemmer helt hvor hurtigt det skal gå. I det
følgende er tallene bare løst anslået. Frodo har nævnt tallet 330.000
mennesker, på en periode på cirka 1 år. Det er ca. tusind om dagen, så
hvis de skal holde lejrantallet konstant på 600 så skal _alle_ nå at
blive livstrætte og dø på cirka 12 timer i snit.

Det kan selvfølgelig være at de bliver livstrætte af at grave grave til
dem der døde af livstræthed dagen i forvejen og begrave dem, men det
tror jeg altså ikke.

> Der er ikke fastslået sådant med de kriterier der gælder i ordentlig
> retspleje

Nu ikke snakke udenom. Var jøderne spec

> DEt var krig så man tænkte kun på at lejrene skulle PRODUCERE

Belzen producerede ingenting.

Prøv igen - hvorfor skulle tyskerne blive ved med at stuve mennesker ind
i en lejr hvor 1) der ikke var plads til dem og 2) hvor de døde som
fluer af tyfus og livstræthed?

> Kan man se om det var russee eller jøder? DNA-profiler er vist ikke
> brugt

Jeg spurgte ikke til DNA-profil og om mulige alternativer, jeg spurgte
hvad din mening var.

Hvad er DIN personlige mening om hvem de 330.000 mennesker er, der er
kulet ned i Belzec? Hvor kommer de fra?

> Ved Katyn gad russerne ikke grave ligene særlig dybt ned - kun så få
> centimenter at ulvene gravede op, så internationalt Røde Kors kunne fastslå
> at det var russerne der havde begået folkedrab

Så det at man har forsøgt at slette alle spor tyder ikke på det er
russerne der har gjort det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-01-08 16:13

> [...]
> er
> kulet ned i Belzec? Hvor kommer de fra?

> Så det at man har forsøgt at slette alle spor tyder ikke på det er

Ca 1989 indrømmede russerjnes øverste leder omsider at russerne var
eneansvarlige for Katyn-folkedrabet
- som har en ondskabsfuldhed som holocaust aldrig havde

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-08 18:17

Det her glemte du vist at kommentere. Hvorfor gjorde tyskerne det?

Og den her. Hvad er din mening om Belzec?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-01-08 22:38

> Det her glemte du vist at kommentere. Hvorfor gjorde tyskerne det?

> Og den her. Hvad er din mening om Belzec?

Nej - du spurgte ikke om DNA-undersøgelse

Jeg påpeger at fremlagte tal og data er uvederhæftige - bl.a. af denne
grund.

Alle data er usikre

At man ikke forstår ords flertydighed og at udrydde selv på dansk kan betyde
at forflytte, er også pinligt.

Hvad der sker i krigens kaos er ikke noget man bør gøre sig til dommer over
med vor tids øjne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-08 23:49

Den blev vist overset igen - hvorfor gjorde tyskerne det?

> At man ikke forstår ords flertydighed og at udrydde selv på dansk kan betyde
> at forflytte, er også pinligt.

Jeg vil meget gerne se dig skrue en sætning sammen på dansk hvor
"udrydde" bruges i betydningen "forflytte".

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : N/A

Dato : 16-01-08 01:43

Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-08 01:43

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 15 Jan., 23:49, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:

> Den blev vist overset igen - hvorfor gjorde tyskerne det?

Tyskerne søgte at forbedre forholdene i lejrene -

> Jeg vil meget gerne se dig skrue en sætning sammen på dansk hvor
> "udrydde" bruges i betydningen "forflytte".

LET AT SKRUE SAMMEN
Sætningen jeg griber til er den jeg citerer ordret fra Viasat History i min
trådstart

"Jøderne fra Theresienstadt blev udryddet til Auschwits"

og efter filmsekvens med denne undertekst så man overlevende jøder der havde
været flyttet

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-08 06:58

> Tyskerne søgte at forbedre forholdene i lejrene -

De stuvede mennesker ind i en lejr for at FORBEDRE forholdene i lejrene?

Nej, Bo, i min verden når folk dør som fluer af at man gør noget, og man
bliver ved med at gøre det, så er det naivt at formode andet end at det
er med vilje.

> LET AT SKRUE SAMMEN
> Sætningen jeg griber til er den jeg citerer ordret fra Viasat History i min
> trådstart
>
> "Jøderne fra Theresienstadt blev udryddet til Auschwits"

Det kan man altså ikke sige - dummeslag til Viasat History's oversætter.

Ville du selv sige sådan?
--
Thorbjørn Ravn Andersen