Russiske kz-fangers tyfusdød
Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-08 14:40

Ifølge "Under Hagekors og Dannebrog" skrevet af 3 danske historiestuderende,
så tog tyskerne 5 millioner russiske krigsfanger og 1 million vendte hjem.

De 4 mio forsvundne er nok døet af de infektionssygdomme der støder til i en
kz-arbejdslejr med trist mad og hårdt arbejde - men det var unge sunde mænd.

Jøder var ofte gamle og børn

Jøder som Anne Frank der fik hospitalsbehandling i Auschwitz kz og ikke
brugtes som arbejdskraft tyder på at de behandledes bedre end russere. Hun
døde af tyfus i Bergen Belsen som hun sendtes til med tog. Måske fordi
hendes far var intellektuel. Bergen Belsen kaldtes aldrig en dødslejr og har
aldrig været beskyldt for at have haft Zyklonbrug mod andet end vasketøjets
lus, men særlig hungerødem symptom skabt af tyfus - med opsvulmet mave trods
magre lemmer - var ret almindelig da lejren befriedes - en af de danske
Neuengamme-fanger havde samme symptom ved hjemkomst med de hvide busser.

Efter sigende kom de 1 mio russiske fanger direkte til Gulag Øhavet efter
befrielsen af lejrene i 1945, for de kunne jo være smittet med vestlig
tankegang. Ved nogen noget om det?

Når over en trediedel af Europas jøder ikke omkom i Hitlers og Stalins
lejre , var det ikke folkemord - og folkemordbetegnelsen har aldrig været
brugt om de russiske krigsfanger store tabstal i de tyske lejre

Tyfus af typen , "plettyfus" , mente man dengang var den værste dræber i
lejrene og danske Seruminstitutfolk leverede vacine som blev afprøvet på
meget syge zigøjnere og som i krigens slutning gavnede danske fanger i
lejrene. Men måske dysentieri, Tuberkulose, difteri , diverse tyfusarter osv
har været mere udbredt end den tyfusart der overføres med lus og som var
grunden til at der til Auschwitz transporteredes en masse dåser med ZyklonB
lusebekæmpelsesmidlet

Man brugte det også i boliger mod væggelus efter krigen og da jeg kom hjem
fra ulandsophold i 1976 og lejede for 125 kr om måneden en saneringsmoden
lejlighed i Nørrebros sorte firkant, var en kommunal skadedyrsbekæmper ude
at spraye mod væggelus og han fortalte, at man engang havde brugt Zyklon B
til formålet i nogle lande

Stalin hentede jøder fra Polen til sine lejre allerede før Barbarossadag og
da Hitler tog Vest-Polen, søgte flertallet af jøder nok mod Stalins
Øst-polen i håb om at Stalins mange jødiske kommisærer ville sikre dem en
bedre behandling end hvad nazister gav.

Fordi Stalin kun gad transportere unge sunde polske og baltiske jøder til
sine lejre i 1039-41 var de jøder som tyskerne overtog nok meget
pessimistiske om fremtiden. Har man ikke håb om at se sine kære igen , er
sandsynligheden for infektion særlig stor af psykosomatiske grunde. Så har
man intet at leve for.

Korriger hvis noget menes forkert

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-01-08 16:16

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> De 4 mio forsvundne er nok døet af de infektionssygdomme der støder til i en
> kz-arbejdslejr med trist mad og hårdt arbejde - men det var unge sunde mænd.

Hvor er de 4 mio lig?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-08 17:48

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er de 4 mio lig?

Intet er lettere end at skaffe sig af med lig og skeletter
Derfor er myten om brug af gaskamre grotesk

HVIS tyskerne overarbejdede russiske fanger i fx Treblinka og nogle
titusinde døde af infektion en sommer, så lod man dem slæbe hen hvor ukrudt
vokser højt og skjuler dem og der er så stor afstand til lejrkommandantens
hus, at hans kone ikke generes af liglugt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-01-08 18:11

> Intet er lettere end at skaffe sig af med lig og skeletter

Det er faktisk ret svært - bare spørg politiet om det. Se fx massakren
i Srebrenica hvor det var sølle 8000. Havde det været så nemt som du
siger, skulle de være pist borte, men det er de ikke just.

Fire millioner lig giver en del overskudsmateriale. Hvor er det?

> [...]
> vokser højt og skjuler dem og der er så stor afstand til lejrkommandantens
> hus, at hans kone ikke generes af liglugt.

Det vil stadig give ligrester at opdage....

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-08 00:58

> [...]
> siger, skulle de være pist borte, men det er de ikke just.
>
> Fire millioner lig giver en del overskudsmateriale. Hvor er det?

Rådnet, spist af ulve incl kødbenene

> Det vil stadig give ligrester at opdage....

I tætbefolkede Danmark ville skoledrenge opdage hvis skoven havde en million
lig, men ikke i Polen hvor forældrene ville sige TYS

Det er svært at skjule lig, hvis liget eftersøges af dansk politi med hunde
og helikoptere

Ellers er lig nemme at skjule - eller efterlade ubemærket
Er det svært at efterlade gamle biler?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-01-08 08:34

Bo Warming wrote:
> [...]
> hunde og helikoptere
>
> Ellers er lig nemme at skjule - eller efterlade ubemærket

Prøv så lig at forklare massegravene og deres indhold ved udgravningerne ved
Belzec.
Det var en lejr, der maksimalt rummede 600 fanger.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk