Hvornår opstod videnskaben ?
Fra : Øl er godt !

Dato : 04-01-08 21:02

Hvornår kan man sige videnskaben opstod ?
Har fået at vide , den opstod sammen med Galilei og at videnskaben aldrig
i gammel tid , har fastslået at jorden er flad ?

Citat:
"Næe... det er skam et ganske fornuftigt spørgsmål.
Du påstår at VIDENSKABEN (som man normalt anser for at have startet med
folk som Galilei) på et tidspunkt har FASTSLÅET at jorden var flad."
Citat Slut:

Mvh.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-08 05:05

"Øl er godt !" <virker ikke@plut.rutte> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du påstår at VIDENSKABEN (som man normalt anser for at have startet med
> folk som Galilei) på et tidspunkt har FASTSLÅET at jorden var flad."

Galilei var fremmelig mht forsøg men det var mange grækere også fx Heron og
Arkimedes

Demokrit der opfandt atombegrebet var derimod så spekulativ som Einstein -
nul eksperimenter

Da det tidligste menneske kastede en sten lidt anderledes end før og
bemærkede anderledes flugt gennem luften var han videnskabsmand

Et dyr der trækker vejret mange gange før det dykker , er også forsker "går
den så går den, trial and error"

Videnskabsmænd kan defineres som heltidsansatte sandhedssøgere på
universiteter og ofte tager de hvid kittel på når de skal i TV.

Faldforsøg incl i vakuum var berømte Galilei forsøg som dannede skole

Men stenalderbonden, der parrede to hurtige heste og fik en hurtigere, var
master of science hvis det gav godt resultat, men når det idag næsten aldrig
giver yderligere hastighedsøgning er sports-avleren knap så genial - vi er
nået et loft mht denne dyrearts fart-evne

Jeg er forsker og videnskabsmand når jeg sagligt og logisk kritiserer
holocaust-vanetænkning.
Men når min ingeniørfar fik patent på sine opfindelser var han en mere
traditionel og respektabel mekanik-scientist