Ødselt byggeri gir indendørs trafikuheld
Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-08 07:58

Et kommunalt service kontor ved Ålborg var bygget så ødselt at der kunne
køre biler på gangen - så det skete ved et uheld og en bil kørte 52 meter
ind i bygningen før han ramte mur og chaføren døde ved den afsluttende
pludselige decellerationen fra 20 km/h imod en mur

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-01-08 09:19

> [...]
> ind i bygningen før han ramte mur og chaføren døde ved den afsluttende
> pludselige decellerationen fra 20 km/h imod en mur

Hvor vil du hen med dit indlæg?

Han døde bag rattet, og kørte derfor ind i bygningen. Hvem skulle kunne
forudse det?

- Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-08 10:38

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor vil du hen med dit indlæg?
>
> Han døde bag rattet, og kørte derfor ind i bygningen. Hvem skulle kunne
> forudse det?

Jeg kan forudse at hvis man bygger rimelig snævre gange mellem kontorerne
risikerer man ikke at biler kører ind i folk der er på vej fra det ene
kontor til det andet

Er der andet end arkitektur-ødselhed som forklaring på at gangne er brede
nok til biler?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-08 11:58

Bo Warming wrote:
> [...]
> kontor til det andet
> Er der andet end arkitektur-ødselhed som forklaring på at gangne er brede

Det kunne være smart hvis man samtidlig i byggeriet tog hensyn til
at der fx. ikke skal være plads til fly, selvmordsbombere,
knallerter og andre ting der kan være farlige.

Eller? ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : carsten

Dato : 04-01-08 12:14

Kunde det ikke tænkes at det er et krav fra brandmyndighederne at flugtveje
skal have en bestemt størrelse.

Eller man har tænkt på arbejdsmiljøet da man byggede, der er immervæk
skønnere at færdes og arbejde i nogle stor og lyse lokaler frem for nogle
trange.

Er det ikke også ødselt at du har så megen tid til overs at du har din helt
egen nyheds gruppe, og så kalder du den endda videnskab

LOL

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-08 06:02

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor vil du hen med dit indlæg?

Fordi folk som Per Hagemann går efter bold ej mand er der kommet en tråd ud
af det, der overgår de fleste mht at være informativ og supplere de
etablerede massemedier - som man bør være skeptisk overfor, ses her

> Han døde bag rattet, og kørte derfor ind i

Hvordan kan man det?

bygningen. Hvem skulle kunne
> forudse det?

Hvad får dig til at tro at han døde før han havde sin bil styret frontalt
mod en mur, inde i et kontor med plads-ødselt gangsystem?

Min entre er 90 cm bred og jeg har aldrig savnet plads. Hvorfor er der sale
at se hvor glasdøre på stribe er smadret - se EB-foto.

Glædes socialklienter af ødselhed?

Forklar hvordan døde uden tonus i musklerne kan føre 52 meter inde i hus

Der har været styret med levende arme og presset på speeder med levende ben

Kun en tåbe stoler på danske journalister.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-01-08 09:48

Bo Warming skrev:
> [...]
> ind i bygningen før han ramte mur og chaføren døde ved den afsluttende
> pludselige decellerationen fra 20 km/h imod en mur

Fire linier med fem faktuelle fejl og udokumenterede påstande - det er
da vist ny rekord..

Og har ikke en bønne med videnskab at gøre...

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-08 10:36

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Fire linier med fem faktuelle fejl og udokumenterede påstande - det er da
> vist ny rekord..
>
> Og har ikke en bønne med videnskab at gøre...

Jeg har fået interessant viden ud af et svar - men det er en fejl at jeg
ikke kun sendte til dk.politik - sorry

Straks jeg så at jeg havde fejlpostet , slettede jeg.

Min pointe er at kommunen er for ØDSEL - der kunne have været flere
dødsfald når man åbner for trafikuheld på gangene ved at bygge overflødigt
dyrt og stort

Hvorfor skal gange i Storvorde kunne rumme andet end 2-3 personer der går
ved siden af hinanden.
Hvorfor er man så sløset og ødsel med skattepengene

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-08 11:07

> [...]
> ved siden af hinanden.
> Hvorfor er man så sløset og ødsel med skattepengene
Havde man bygget sparsommeligt, ville der ikke være stor chance for at en
bil kører 52 meter ind i bygningen med risiko for at myrde talrige uskyldige

Der var ikke så meget brug for plads i det ødsle kommunalbyggeri ,
at der stod bænke på det enorme areal udenfor kontorerne - så havde bilen
drejet af
ind mod væggen og var ikke kørt så langt

Skandalen er ikke at en bilist får hjertestop på uheldigt tidspunkt men at
kommunen har så store opvarmede overflødige arealer - ventesale er åbenbart
andre steder - er du stolt at at kommunen fråser med dine penge?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-08 11:49

> Skandalen er ikke at en bilist får hjertestop på uheldigt tidspunkt men at
> kommunen har så store opvarmede overflødige arealer - ventesale er
> åbenbart andre steder - er du stolt at at kommunen fråser med dine penge?

Der er et spændende Freudiansk problem i hvorfor kommunen bygger ødselt -
hvem skal imponere af de alt for store rum`?

Freud skrev oplysende om psyken, og Max Planck forskede oplysende om
kvantespring - men nærmede nogen af dem sig ved NYTTE - noget salgbart?

Folk går til psykolog for at blive smigret - lissom når de går til luder

Kvantemekanik forklarer nogle forsøg på en overbevisende måde, men er der
nogen vare der ikke ville være opstået uden Plancks imponerende og
efterprøvelige viden?

Freuds respekt for associationer er måske medvirkende til at jeg associerer
frit på ng - nyttigt?

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-01-08 13:25

> [...]
> kommunen har så store opvarmede overflødige arealer - ventesale er
> åbenbart andre steder - er du stolt at at kommunen fråser med dine penge?

Lev i bilen med Bopa, folk i dag er opdraget med bilen skal med overalt, der
er personager der bliver begravet i deres bil..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-08 11:56

Bo Warming wrote:
> [...]
> ind i bygningen før han ramte mur og chaføren døde ved den afsluttende
> pludselige decellerationen fra 20 km/h imod en mur

Faktisk behøver gangen jo kun være ca. 2 meter bred for at en bil
kan køre i den, men du har måske nogle facts i baghånden om den
aktuelle gangs bredde?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Hagemann

Dato : 05-01-08 00:11

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ind i bygningen før han ramte mur og chaføren døde ved den afsluttende
> pludselige decellerationen fra 20 km/h imod en mur

Et sammenstød med 20 km/h er næsten aldrig dødeligt, selv hvis man ikke
bruger sikkerhedssele. Ved sele og luftpude (bilen var en Opel Astra fra
1998) er man næsten sikker på at undgå kvæstelser ved et frontalt sammenstød
med den hastighed.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-08 04:54

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger sikkerhedssele. Ved sele og luftpude (bilen var en Opel Astra fra
> 1998) er man næsten sikker på at undgå kvæstelser ved et frontalt

Det var en HJERTEPATIENT med høj alder
Måske en sårbar DØENDE person - evt en ulykkesfugl

Men han døde nok da mur pludselig stoppede bilen

Hvorfor vælger politi og aviser at tro at han er døet før da?