Transport af 90 tons kul i trillebøre ?
Fra : Patruljen

Dato : 02-01-08 17:16

Monowitz gas plant -

Anlægget fremstillede metangas og befandt sig i Auschwitz komplekset.
De allierede bombede anlægget 2 gange, men fotograferede før og efter
området fra luften.

Monowitz forbrugte mellem 50 og 100 tons koks - dagligt. På billederne
kan der tydeligt ses opbevaring af koks, facaliteter til transport mv.

http://www.air-photo.com/english/monowitz.html

Her er samtidige billeder af krematorierne i Birkenau. Hvert
krematorie indeholder 15 retorter. For at forbrænde 1440 lig pr. døgn
behøvedes små 90 tons kul - dagligt.

Der er intet koks i nærheden af krematorierne. Der er ingen tilgang
fra togtransport eller facaliteter til opbevaring.
Disse effektive tyskere - kørte koks ind i trillebøre ?
http://www.codoh.com/graphics/birkaug25kr23.5.GIF

Denne tegning tydeliggør problemstillingen.
http://www.air-photo.org/english/

Mvh.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-01-08 04:20

Patruljen wrote:
> [...]
> http://www.codoh.com/graphics/birkaug25kr23.5.GIF
>
> Denne tegning tydeliggør problemstillingen.

Det, du går fejl af her, er det enkelte fakta, at der ikke skulle bruges 90
tons kul dagligt.

Hvis ligene er afmagrede(mosulman) skulle der bruges, hvad der svarer til 28
kg kul pr lig.
Men ved normalvægtige kadavre skal retorterne kun op i driftstemperatur.
Derefter er ligene selv i stand til at nære retorterne med energi nok til at
holde ovnene kørende.
Hvert lig indeholder 5 % fedt eller mere, der rummer over 1000 BTU energi.
Lig af børn rummer omkring 8 %.
Kvinder også omkring de 8%.

At normalvægtige lig rummer energi nok til at forbrænde sig selv er en kendt
sag. Det blev blandt andet benyttet ved se store friluftsligbål efter det
store luftangreb på Dresden og andre steder. Der skal bare være varmt nok
til at fedtet smelter ud og lidt åben ild til at antænde det.

Henryk Tauber, som var medlem af sonderkommandoen i Auschwitz og
overlevende, har i detaljer fortalt om driften af ovnene.
Her kan du læse hele Taubers forklaring, krydret med Pressac's kommentarer,
og dokumenter, fotos mm.
http://www.mazal.org/pressac/Pressac0481.htm

Pressac angiver iøvrigt, at krematorie II ikke kunne håndtere 1440 lig pr.
dag som angivet, men 750 lig pr dag stigende til ca 1000 efterhånden som man
fik erfaringerne.
http://www.mazal.org/pressac/Pressac0494.htm

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Peder B. Pels

Dato : 03-01-08 08:21

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> dag som angivet, men 750 lig pr dag stigende til ca 1000 efterhånden som man

Hvorfor er denne debat ikke flyttet til dk.videnskab.historie ?

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-01-08 08:54

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message

> Hvorfor er denne debat ikke flyttet til dk.videnskab.historie ?

Måske fordi det (natur)videnskabelige i ligafbrænding er det centrale og
ikke det historiske?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 03-01-08 16:04

Uffe Kousgaard <oh@no.no> wrote:

> "Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message

> Måske fordi det (natur)videnskabelige i ligafbrænding er det centrale og
> ikke det historiske?

Jeg vil mene at debatten har passeret pyroteknik for lang tid siden...

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 03:26

On 3 Jan., 08:53, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> "Peder B. Pels" <pe...@nospamplease.dk> wrote in message

> Måske fordi det (natur)videnskabelige i ligafbrænding er det centrale og
> ikke det historiske?

Nemlig. Der er adskillige emner, som ikke alene lad sig belyse
historisk. Men kunne have gavn af en tværfaglig tilgang -

Der er så ærgeligt, at Peder B.P. alene bruger sin energi på, at
fortælle om, hvor han mener emnet hører til. Klage over at emnet
holocaust overhovedet behandles. Eller fantasere over hvilke
dagsordener, der kan ligge til grund.

Peder B.P. arbejder ikke med unge menneske og har ingen opfattelse af
aktualiteten vedr. holocaust.

Best regards.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-01-08 12:50

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> fortælle om, hvor han mener emnet hører til. Klage over at emnet
> holocaust overhovedet behandles. Eller fantasere over hvilke

Ved nærmere eftersyn er du vidst en holocaustbenægter, der krampagtigt
forsøger at finde tåbelige argumenter for dine forskruede synspunkter. Set i
det lys, synes jeg også, at du skulle finde en anden gruppe.

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 04:22

On 3 Jan., 04:19, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Det, du går fejl af her, er det enkelte fakta, at der ikke skulle bruges 90
> tons kul dagligt.

He -

Ganske forudsigeligt. Men -

Det regnestykke du hidtil har klamret dig til. Og indledningsvist
fejlfortolket, lyder ikke 45 kg. koks til 94 kadavere. Men 60 vogne a
45 kg. = 2700 kg.

28.723 kg koks pr. person.

Vi har 2 krematorier, hvis kapacitet du hidtil har hævdet var 1440 lig
pr.døgn. Altså 2880 x 28.723 kg.

Altså 82.722 tons koks pr. døgn.

32 tons mere end de mindste tal vedrørende Monowitz`s forbrug af
koks.

Fortæl mig, hvor koksen kom fra ?
Kan du finde facaliteter til modtagelse, opbevaring og videre
transport til selve krematorierne af 578.9 tons kul pr. uge ?

Fortæl -

> [...]
> overlevende, har i detaljer fortalt om driften af ovnene.
> Her kan du læse hele Taubers forklaring, krydret med Pressac's kommentarer,

Nu henviste du selv til dokumenter, som du først tolkede som 45 kg.
koks til 94 kadavere.
Det viste sig så at være 60 vogne a 45 kg. Altså 2700 kg. koks til at
kremere 94 lig.

Men du har så regnet lidt på sandsynligheder imellemtiden ?

> Pressac angiver iøvrigt, at krematorie II ikke kunne håndtere 1440 lig pr.
> dag som angivet, men 750 lig pr dag stigende til ca 1000 efterhånden som man
> fik erfaringerne.http://www.mazal.org/pressac/Pressac0494.htm

Pressac har da haft status som halvrevisionist i mange år. Men det
vidste du måske ikke.
Det er det jeg siger. Når du har tænkt lidt efter. I dine klare
øjeblikke, har du en revisionistisk tilgang.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-01-08 13:24

Patruljen wrote:
> [...]

> vidste du måske ikke.
> Det er det jeg siger. Når du har tænkt lidt efter. I dine klare
> øjeblikke, har du en revisionistisk tilgang.

Det var i Gusen's krematorier de 94 lig blev brændt med brug af 2700 kg kul.
Gusen var en ren arbejdslejr, og derfor har ligene været musulmænd-
udmagrede.

Du går let hen over det faktum, at man brænde lig, over 100, stabet op over
en bunke træ og sat ild til i fri luft, hvor varmetabet er enormt.

Pressac var ikke halvrevisionistisk. Han var kollega med Faurisson og
revisionistisk indstillet -
Indtil han gik gennem beviserne. Det vendte ham rundt.
Der er ligesom en grund til, at han samarbejder med Beate Klarsfeld
Foundation.

Han arbejder på at afdække sandheden - Ikke på at modbevise holocaust.
og det er prisværdigt.
Blandt anden har han reduceret antallet af franske jøder dræbt fra det
officielle 100-120.000 ned til 75721 - et tal der er meget velunderbygget og
ikke kan ændres mede maksimalt 1%

Du skulle tage og læse hans hovedværk.
Det er jo frit tilgængeligt på nettet

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 05:02

On 3 Jan., 12:50, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> [...]
> forsøger at finde tåbelige argumenter for dine forskruede synspunkter. Set i
> det lys, synes jeg også, at du skulle finde en anden gruppe.

Jamen det var da også et godt bud på koks - leverancen -

Mvh.

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 06:53

On 3 Jan., 13:24, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Det var i Gusen's krematorier de 94 lig blev brændt med brug af 2700 kg kul.
> Gusen var en ren arbejdslejr, og derfor har ligene været musulmænd-
> udmagrede.

Hypoteser.

Ser vi Muselmænd - her ?
http://www6.miami.edu/news/images/auschwitz_1.jpg
http://www.cynical-c.com/archives/bloggraphics/Witold.jpg
http://www.zchor.org/bialystok/Image93.jpg

Eller Museldamer - der?
http://www6.miami.edu/news/images/auschwitz_2.jpg
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_03/2AuschwitzUSHMM_468x321.jpg

http://www.adelaideinstitute.org/Auschwitz/truth.htm

http://www.historycooperative.org/journals/imh/100.3/images/picket_fig03a.jpg
http://hatshepsut.mu.nu/archives/Auschwitz-children_MEGA.JPG
http://www.maximsnews.com/2005marcmorialauschwitz.jpg
http://www.dac.neu.edu/holocaust/images/polish_children.jpg
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/images/camp_children.jpg

http://www.alfredo-braga.pro.br/discussoes/auschwitz.html
http://isurvived.org/Pictures_iSurvived-2/DutchPrisoners.GIF
http://www.scrapbookpages.com/Poland/Auschwitz/OldPhotos/Monowitz.jpg
http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/Brobrek.jpg
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/images/AuschwLiber.gif

> Du går let hen over det faktum, at man brænde lig, over 100, stabet op over
> en bunke træ og sat ild til i fri luft, hvor varmetabet er enormt.

Du har ellers netop beskrevet at kremeringen, der giver grundlag for
antagelsen 1440 lig pr.dørg pr.krematorie m. 15 retorter foregår i et
krematorie -
Men bortset fra det - kan du dokumentere cremering i fri luft ?

> [...]
> Indtil han gik gennem beviserne. Det vendte ham rundt.
> Der er ligesom en grund til, at han samarbejder med Beate Klarsfeld

Han har ellers revideret en del

> Han arbejder på at afdække sandheden - Ikke på at modbevise holocaust.
> og det er prisværdigt.

Hvordan skulle nogen kunne modbevise holocaust ?
Usikkerhederne går på metoder, dødsårsager, beslutsom systematik, og
antal ofre.
Præcist hvad Pressac arbejder med -

> Blandt anden har han reduceret antallet af franske jøder dræbt fra det
> officielle 100-120.000 ned til 75721 - et tal der er meget velunderbygget og
> ikke kan ændres mede maksimalt 1%

Et arbejde, der har rejst endnu et interessant spørgsmål. Hvis det var
Tysklands erklærede mål at etnisk udrense verden for jøder - havde de
fuld kontrol over Frankrig i minimum 4 år.

Kan du fortælle,til en begyndelse, hvor stor en andel af den jødiske
population i Frankrig, der blev deporteret i det tidsrum?

> Du skulle tage og læse hans hovedværk.
> Det er jo frit tilgængeligt på nettet

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-oper...

Jep. Det er frit tilgængeligt.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-01-08 03:46

Patruljen wrote:

> Hypoteser.

> [...]

Jeg ser kun få afmagrede mennesker i de billeder. De fleste af de viste
mennesker vil skam brænde fint uden tilførelse af kul.

Men Musulmænd var der vist nok af:
www.sefarad.as/images/auschwitz.jpg
http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcuse/classes/33d/projects/medicine/66297.gif
http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcuse/classes/33d/projects/medicine/76788.jpg
http://www.zwoje-scrolls.com/shoah/n14.jpg
http://www.zwoje-scrolls.com/shoah/a14j.jpg

Kun fra Auschwitz.
Hvis man gjorde som sagt, ikke gjorde hvad man kunne for at skaffe ekstra
mad og arbejdede som forlangt, holdt man maksimalt 4 måneder, før man
bukkede under for overanstrengelse, sult eller sygdom.

Tauber beskriver faktisk, at hvis en ladning i en retort brændte for
langsomt, så skubbede man et kvindelig i retorten for at fremme
forbrændingen.

Han beskriver også, at de rent faktisk fik 5 musulmænd (skeletmennesker) af
gangen i de krematorieovne, der stadig står i Stammlager i Auschwitz. 2 lig
med fødderne mod retorten og på ryggen, så to med hovedet mod retorten og på
ryggen - Til sidst en ovenpå igen med fødderne mod retorten på maven.
Han startede som fyrbøder med en træningsmåned i Stammlagers krematorie,
krema I.
Der skule meget kul til at brænde disse udmagrede lig.
Efter den måned blev han flyttet til Krema II, som sonderkommando.

Tag nu at læse Taubers vidneudsagn. Det er uhyre spændende og lærerigt
læsestof.

> [...]
> krematorie -
> Men bortset fra det - kan du dokumentere cremering i fri luft ?

Det blev kraftigt brugt i oprydningen af ofre i Dresden blandt andet.
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/places/germany/dresden/images/dresden-pyre-01.jpg

Du har iøvrigt selv vist et billede taget fra krematorium V, hvor
udendørskremering fandt sted.

Nu vi er ved det:
Du påstod, at man ikke kunne brænde lig i huller i Auschwitz pga.
grundvandsstanden var meget høj!

Det viser sig, at man lavede jordforbedringsarbejder i form af omfattende
dræning:
http://www.holocaust-history.org/~dkeren/auschwitz/trip-2000/drainage-krema5-1.jpg
http://www.holocaust-history.org/~dkeren/auschwitz/trip-2000/drainage-krema5-2.jpg

Her kan man faktisk se, at der var 504 indsatte sat til at grave kanaler,
nedgrave dræn og flytte jord.
http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation/aug2-1.shtml

Det er posterne 129-B, 130-B, og 131-B

Nu forresten du er så glad for billeder, så skal du da lige se det her:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/pressac0486.shtml

Her er billeder af en gastæt dør fra et af de 4 store krematorier.

Det er nogen voldsomme lus, siden det er nødvendigt med et så kraftigt
beskyttelsesgitter på indersiden af døren.

Samme side viser bænkene fra opklædningsrummene i krematorium II og III

> Han har ellers revideret en del

En ting er at verificere og bevise, hvad der faktisk er sket, en anden er at
benægte at det faktisk er sket.
Pressac har med en enkelt foto bevist, at der var mindst et gaskammer
beregnet til mennesker. Han har bevist, at der var afklædningsfaciliteter
præcist som beskrevet af vidner, og det omfang, som beskrevet.

Skulle han ende op med at bevise, at kun 750.000 jøder blev gasset, så har
jeg det fint med det.
Bare det foregår redeligt.

> [...]
>
> Kan du fortælle,til en begyndelse, hvor stor en andel af den jødiske
> population i Frankrig, der blev deporteret i det tidsrum?

Ja, det kan jeg via denne side:
http://www.channel4.com/history/microsites/H/holocaust/chronology2.html

Ca en fjerdedel blev deporteret.

> http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-oper...
>
> Jep. Det er frit tilgængeligt.

Ja, spændende læsestof.
Jeg kunne finde på at oversætte bogen til dansk undervejs.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-08 08:24

On 3 Jan., 16:03, pe...@nospamplease.dk (Peder B. Pels) wrote:

> Jeg vil mene at debatten har passeret pyroteknik for lang tid siden...

He

Nu har debatten her i tråden aldrig drejet sig om pyroteknik, Peder
B.P.

Pyroteknikken befinder sig i kapitlet om krematorie kapacitet, og der
er ikke emnet her.
Problemet er de facaliteter til opbevaring af koks, der ikke er
tilstede. De transportveje at over 500 tons koks om ugen, der
umiddelbart ikke er synlige -

Logistik er nok nærmere emnet, end pyro - teknik.

Fra : Patruljen

Dato : 04-01-08 08:12

On 4 Jan., 03:46, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> beregnet til mennesker. Han har bevist, at der var afklædningsfaciliteter
> præcist som beskrevet af vidner, og det omfang, som beskrevet.

Nej. Det har han ikke - her ser du samme dør, flunkende ny, i febuar
1945.
http://history1900s.about.com/library/holocaust/blauschwitz35.htm
Der kan iøvrigt ses et skilt på døren, der advarer mod faren ved at gå
ind pga. gas.

En ikke helt logisk sag, da ofrene jo ikke skulle advares ?
Du kan se samme bilede her på Jewish virtual library.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/images/Auschwitz1.gif

Og det er en af flere usikkerheder ved Pressac`s arbejde. Enten
henviser han til en dør, hvorpå der advares mod
indtræden -. Eller han henviser tilen dør, der blev rekonstrueret
efter befrielsen.
http://www.phdn.org/histgen/schmitz/door.html

Der er andre billeder af døre til gaskamre i Auschwitz - Birkenau.
http://www.vho.org/GB/Books/dth/Image3.gif

Der vises sammenlignende billeder af andre gaskamre -
http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndwitness.html

http://history1900s.about.com/library/holocaust/bldachau26.htm

Og sidst denne gas - dims til aflusning af små mængder tøj.
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/bilder/small/deskamm2.jpg

Som det kan ses, er der en betragtelig forskel på, hvad man fandt
nødvendigt i de forskellige lejre ?

Men jeg syntes du roder mange ting sammen, nu
Lad os tage diskussionenom gaskamre i enseperat tråd.

> Skulle han ende op med at bevise, at kun 750.000 jøder blev gasset, så har
> jeg det fint med det.
> Bare det foregår redeligt.

Men tidligere skrev du dette -

> Hvis man regner lidt på det, så snkakker vi omtrent 1,1 million til 1,3
> million mennesker, der er ekstermineret over et forløb på 19 måneder.. fra
> slutningen af marts 1943, hvor Krematorierne II til IV blev afleveret.
> Faktisk blev Krema II og Krema III afleveret og i brug fra 13. Marts 1943 Og
> Krema IV og V overleveret 31 Marts 1943.
> Så hvis vi regner fra 1. april 1943 frem til 1. november 1944 så har vi ca
> 580 dage til at udrydde mængden.

Fint nok. Der er blevet kørt 31.570.tons kul ind i krematorier på
trillebøre på 19 mdr.

> Hvis mængden er 1,1 mill så er der i snit futtet lige knap 1900 mennesker af
> om dagen, altså 79 i timen.

Der er kørt 2267.3 kg. kul ind i krematorier hver time på trillebøre -

> Med 1,3 milllioner mennesker er der tale om lidt mindre end 2250 om dagen
> eller knap 94 kadavre i timen.

Der er brugt 64.574 tons pr.dag. eller 2697.80 kg kul pr. time.

> Vi taler om 4 af hinanden uafhængige krematorier med hver 15 store
> industriovne. altså Krema II, Krema III Krema IV og Krema V.

Find Holger ?
Hvor er der kul i de mængder ?
Modtage og transport faciliteter ?

http://www.holocaust-history.org/see-no-evil/June261944.jpg

http://isurvived.org/Pictures_iSurvived-3/AUSCHWITZ-2_Map.GIF

Her findes kort over Auschwitz 1. Auschwitz 2 ( Birkena ) og Auschwitz
3 ( Monowitz )
http://www.ushmm.org/wlc/nm_fset.php?lang=en&ModuleId=10005189&ArticleId=5&MediaId=3371

> Vi har et memo fra en SS-officer, til SS-Brigadeführer Kammler, der viser,
> en samlet kapacitet på krematorierne på 4756 kadavre om dagen.

Et dagligt forbrug på ca 136. 5 tons pr. døgn.
http://www.air-photo.com/english/monowitz.html

> Der er altså fint sammenhæng mellem krematoriernes kapacitet og den
> forsvundne menneskemasse.

Øhhh. Ok

Med dine udtalelser om en gradvis øgelse af kremeringsantallet giver
du mig nu ret, når jeg tidligere bl.a. skrev ?

Topf und Sohnen skulle sælge et produkt, der ikke var færdig -
designet på kontraktdagen. De kunne ikke levere det ønskede resultat.

Fint. Det efterlader en meget lille skare, hvis arbejde du ikke finder
prisværdigt.
Der er virkelig ikke mange, der har målsætningen at modbevise
holocaust under 2.WW.

Det er det jeg siger. Du kunne fint blive interesseret i revisionisme
omkring holocaust

De er ikke bevist dræbt. Men der er transportpapirer fra den franske
jernbane, der viser at de blev interneret.
Den franske jernbane har måtte betale erstatning, så vidt jeg ved -
til jødiske interesseforeninger ?

> Ja, det kan jeg via denne side:http://www.channel4.com/history/microsites/H/holocaust/chronology2.html
>
> Ca en fjerdedel blev deporteret.

På 4 år lykkedes det et fastbesluttet etnisk - udrenser SS at
transportere mindre end 25% ud af Frankrig.
Syntes, du det er en succes for de målrettede tyskere ?

God ide. Tjek måske om det er sket...

Fra : Patruljen

Dato : 04-01-08 10:10

> [...]
> udendørskremering fandt sted.
>
> Nu vi er ved det:
> Du påstod, at man ikke kunne brænde lig i huller i Auschwitz pga.

Det er det almindelige argument. Det lod sig ikke gøre at grave huller
pga vandspejlet stod meget højt.

Det meget mærkelige billede, vi har set tidligere er ikke alene meget
mærkeligt. Der er ingen huller i jorden.
Din argumentation for iltforsyningen nederst i gruben, nødvendiggør
store huller. Der er hverken det ene eller det andet på billedet.

http://www.vho.org/D/gzz/WalendyA-krema3.jpg

Dertil er motivet ikke det samme som andre billeder taget fra eksakt
samme position ?
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/auschwitz/images/k5-cremation-pits.jpg

Kan du dokumentere, at de har eksisteret ?

> [...]
>
> Her kan man faktisk se, at der var 504 indsatte sat til at grave kanaler,

Umiddelbart viser det, at udsagnet er korrekt. Vandspejlet stod højt i
Birkenau -
Det undrer mig, at årstallet på dokumentet ikke er synligt. Alt andet
interessant kan somend godt ses.

Levevilkårene blev hurtigt erkendt at være misserable i Birkenau, da
man byggede lejren og internerede POW`s.
Der var fugtigt, klamt og koldt- Og døds frekvensen pga.sygdomme især
tyfus og dysenteri var høj fra begyndelsen. Men man forsøgte
tilsyneladende at udbedre forholdene.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-01-08 22:02

Patruljen wrote:

> [...]
> http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/auschwitz/images/k5-cremation-pits.jpg
>

> Kan du dokumentere, at de har eksisteret ?

Grunden til at du ikke kan skelne kanten af hullet er den lave vinkel,
fordi billedet er optaget inde fra krematoriet i skjul.
Du kan se kanten in form af en lige linie, hvor røgen aftegner sig imod
forgrunden og alle ligenene.
Linien, jeg snakker om, kan du trække i knæhøjde på samtlige de stående
personer.
Det harmonerer med tegningen under neden.

Billedet ved siden af er ikke fra helt samme position. Dels er fotografen
længere fra væggen, dels er vinklen mindre spids.
Foran ruinvæggen liger der nu en bunke eller vold. Det er ikke usandsynligt
murbrokker fra bygningen dækket af lidt jord og græs. Der kan anes en
depression i jorden i en lige linie bag denne bunke.
Jeg kan godt få det til at være samme sted.

> Umiddelbart viser det, at udsagnet er korrekt. Vandspejlet stod højt i
> Birkenau -
> Det undrer mig, at årstallet på dokumentet ikke er synligt. Alt andet
> interessant kan somend godt ses.

Jeg kan se, at det er fra d. 2. august 1944. 9-tallet og det sidste 4-tal er
ldit svære at læse, men det hjæper med en tur gennem photoshop og øge
kontrasten.

Det er allerøverste linie:
Auschwitz II. Arbeitseinsatz für 2. August 1944.

> [...]
> Der var fugtigt, klamt og koldt- Og døds frekvensen pga.sygdomme især
> tyfus og dysenteri var høj fra begyndelsen. Men man forsøgte

På våd jord som beskrevet har det været nødvendigt at dræne jorden fri for
vand for, at jorden understøtter store strukturer så som et krematorium.
Ellers vil bygningerne lide af sætninger.
Tyfus er uafhængig af fugt. Ligeledes dysenteri.

Svampeinfektioner, lungeproblemer forårsaget af skimmelsvamp i træbarakkerne
m.v. er mere sandsynlige.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 04-01-08 13:52

Eliezer Wiesel (mest kendt som Elie), født 30 september 1928 i in i
Rumænien i byen Sighet der meget passende ligger i en anden mytes
hjemstavn, Transsylvanien, er en verdenskendt romanforfatter, Nobel
Pris vinder og zionistisk aktivist. Han er forfatter af mere end 40
bøger, af hvilke den mest kendte er "Night". Night er en erindringsbog
hvori Wiesel beskriver sin oplevelser under holocaust.

Wiesel bor i USA hvor han underviser på Boston Universitetet, han
fungerer også som formand for Elie Wiesel Stiftelsen for
Menneskeheden.

Afgørende forskel på vidneudsagn
Elie Wiesels liv og litterære arbejde er dybt påvirket af hans
oplevelser i Auschwitz, der adskiller sig fra de fleste andre
øjenvidner på et afgørende punkt:

Ofrene blev ikke gasset i henrettelsesgaskamre men endnu værre,
langsomt brændt til døde i kæmpestore åbne bål. [1]

Så med egne øjne afbrænding af levende babyer

"Ikke langt fra os slog flammer op fra en udgravning i jorden,
gigantiske flammer. De var i gang med at brænde noget der.

En lastbil kørte hen til hullet og afleverede sin last - små børn.

Babyer! Ja, jeg så det med mine egne øjne... disse børn i flammerne. (er
det mærkeligt at jeg derefter ikke kunne sove? Søvnen var flygtet fra
mine øjne).

Så det er her vi skal hen. Lidt længere var et andet og større hul til
de voksne.

[...] "Far, " sagde jeg, "hvis dette er tilfældet, vil jeg ikke vente
her. Jeg vil løbe til det elektriske hegn. Det ville være bedre end
den langtrukne lidelse i flammerne."

I den oprindelige franske version af bogen står der faktisk
"vegeterede i timevis i flammerne" [2] en beskrivelse der ikke kom med
i den engelske oversættelse.

"[...] flammerne skød op af en høj skorsten ud i den sorte nat. [...] Ser
du den skorsten derovre? Set du den? Ser du flammerne?" [3]

Heldigvis blev Wiesel reddet af et mirakel: [4]

"Vores række havde nu kun femten skridt tilbage. Jeg bed mig i læberne
så min far ikke skulle høre mine tænder klapre. Ti skridt mere. Otte.
Syv. Vi marcherede langsomt som om vi fulgte et ligtog på vores egen
begravelse. Fire skridt mere. Tre skridt.

Der var det lige foran os, hullet og flammerne. Jeg samlede de kræfter
jeg havde tilbage, så jeg kunne kaste mig ind i pigtråden.

Fra mit hjertes dybde tog jeg afsked med min far, hele universet; og
jeg kunne ikke gøre for at ordene formede sig af sig selv på mine
læber: Yitgadal veyitkadach shmé raba... Må Hans navn være velsignet og
lovprist.

Mit hjerte var ved at briste. Øjeblikket var kommet. Jeg stod ansigt
til ansigt med Dødens Engel... Nej.

To skridt fra hullet blev vi beordret til at dreje til venstre og gå
ind i vores barakker.

Elie Wiesels vidnesbyrd om Auschwitz fortsætter med at forvirre
læserne. Han beskriver hvordan tyskerne evakuerede lejren da den Røde
Hær var ved at nærme sig Auschwitz i januar 1945, men overlod det til
de syge fanger om de ville flygte sammen med tyskerne eller om de
ville vente på den Røde Hærs ankomst.

Nogle af Wiesels egne ord om hvordan han og hans far besluttede sig
lyder således: [5]

"Vi havde valget. For en gangs skyld kunne vi frit bestemme over vores
egen skæbne. Vi kunne begge blive på sygehuset. Hvor jeg takke være
min læge kunne få ham [faderen] registreret som patient eller
sygeplejer. Eller også kunne vi følge de andre.

"Hvad skal vi gøre far?" Han var stille.

Lad os blive evakueret sammen med de andre," sagde jeg til ham.

I årevis havde Elie Wiesel og hans far levet i et helvede hvor
mennesker i hobetal blev brændt levende.

De levende indsatte havde været udsat for misbrug og mishandling med
alle de metoder man kan forestille sig. Da der så tidligt i foråret af
1945 var mulighed for at flygte ud af kløerne af disse massemordere og
blive befriet af de fremstormende Russere. Og hvad besluttede de sig
for? De besluttede sig at flygte fra deres befriere sammen med deres
djævelske massemordere

Elie Wiesel

Nobelpris for virkelighedsfjern holocaust-porno.

De besluttede sig for at udsætte sig for det sorte kolde nattemørke
under bevogtning af deres tyske djævle. Det ser ud til at Elie Wiesel
og hans far frygtede befrielsen ved hjælp af den Røde Hær mere end
tyskerne eller hvad skæbnen ellers kunne have i sinde for dem under
flugten.

Dette var ikke et enestående tilfælde, hvilket bekræftes af udsagn fra
Primo Levi. I sin optegnelse fra den 17 januar 1945 skriver han i sin
bog "Overlevelse i Auschwitz" hvordan han ville have fulgt det samme
instinkt og ville være flygtet sammen med de andre fanger der flygtede
sammen med SS, hvis han ikke havde været så svag: [6]

Det var ikke et spørgsmål om rationalitet: Jeg ville sandsynligvis
også have fulgt flokinstinktet hvis jeg ikke havde været så svag:
frygt er meget smitsom og den umiddelbare reaktion er at løbe væk.

Frygten han skriver om her, er hvad der styrede de indsatte - han
taler om gruppe instinkten - og det der fik dem til at flygte sammen
med tyskerne. Det ser ud som om hverken Wiesel eller Levi rigtigt
frygtede tyskerne.

Det ser heller ikke ud som om de længtes efter at blive befriet af
Russerne og som om de ville have gjort hvad som helst for at komme væk
fra Tyskerne. Og Levi giver os endda resultatet af denne fod-
afstemning: 800 indsatte for det meste dem der var for svage,
besluttede at blive i Auschwitz, men 20.000 andre frivilligt fulgte de
nationalsocialistiske massemordere.

Elie Wiesels book, "Night" is often prescribed as set reading for
students.

According to the publisher of the 1987 edition, HarperCollins Canada
Ltd, the United States Library of Congress classifies Night under the
headings "Biography" and "World War 1939-1945 -- Personal Narratives,
Jewish." This book is not supposed to be fiction. Robert E. Reis, BA,
MA Night and the Holocaust

Fodnoter

[1] E. Wiesel, Night, Hill and Wang, New York 1960, p. 30
[2] E. Wiesel, La Nuit, éditions de minuit, Paris 1958, p. 58f.
[3] E. Wiesel, op. cit (note 1), pp. 25, 28.
[4] Ibid. p. 31
[5] Ibid. p. 78
[6] P. Levi, Survival in Auschwitz, Summit Books, New York 1986

Oversat fra Ziopedia.org Elie Wiesel

Artikler publiceret på Balder.Org er helt for forfatterens egen
regning.

http://blog.balder.org/?p=198

Publikation her betyder ikke at vi nødvendigvis er enige i de
fremførte synspunkter eller påstande.

> [...]
> Efter den måned blev han flyttet til Krema II, som sonderkommando.
>
> Tag nu at læse Taubers vidneudsagn. Det er uhyre spændende og lærerigt

Jeg vil sætte et citat af Jurgen Graff ind her -

Uinformrede kritikere plejer at bebrejde revisionisterne, at de
ignorerer de utallige vidnesudsagn. Dette er en dobbelt fejltagelse.
Vi ignorerer ikke vidnesberetninger, vi tager dem alvorligt. Hvad
angår mig selv, har jeg citeret og analyseret 30 af de vigtigste i min
bog om Auschwitz. Læs bogen og bedøm vidnernes troværdighed! Den anden
fejltagelse, som revisionisternes dårligt informerede modstandere
begår, er troen på, at der skulle findes "utallige vidner". Robert
Faurisson, en af revisionisternes mest fremragende talsmænd, definerer
begrebet "vidne", som følger: "Et gaskammer-vidne er en person, der
præcist beskriver den begivenhed, som han påstår at have overværet."
Sådanne vidner i ordets bogstavelige forstand kan næsten tælles på en
hånd. I faglitteraturen støder man altid på de samme navne: Höss,
Kremer, Broad, Vrba, samt et par medlemmer af "Sonderkommando". Alle
andre "vidner" er bare andenhånds vidner og beskriver begivenheder,
som de har hørt om fra andre. Lad os nu betragte, hvordan massemordene
udspillede sig ifølge vidnerne i Krematorium II i Auschwitz-Birkenau.
På planen er det formodentlige gaskammer markeret med nummer 7. I
virkeligheden drejede det sig om en ligkælder. På alle tyske
originaldokumenter betegnes dette rum som "Leichenkeller".
Lejehistorikerne påstår, ikke uden dristighed, at dette var et dækord
for "gaskammer". Af alle formodentlige nazistiske gaskamre er dette
langt det vigtigste. Om dette "gaskammer" forligger de fleste
vidnesberettelser, og det siges at have krævet de fleste ofre.
Professor Robert Faurisson mener, at det her rum på 210m2 er
"Holocaust-løgnens hjerte". Vidnerne beretter, at ofrene blev stuvet
sammen i det 210m2 store rum. "Holocauts"-litteraturens kronvidne, den
første lejrkommandant Rudolf Höss taler om 2000 ofre per gasning,
hvilket indebærer, at der stod 9 mennesker på en kvadratmeter. Såfremt
de dødsdømte var meget samarbejdsvilige, er det teoretisk muligt (30).
To andre hovedvidner, Rudolf Vrba og Pery Broad, er endnu ikke
tilfreds med denne imponerende kapacitet. Vrba taler om 3000 ofre per
gasning, hvilket svarer til 13 mennesker på en m2 (31), og Broad endog
om 4000 ofre eller 19 mennesker på en m2 (32). Den ungarske jøde
Miklos Nyiszli skildrer massemordene i Krema II på følgende måde (33):
"En SS-mand og en sanitetssoldat stiger ud af Røde Kors-vognen.
Sidstnævnte bærer 4 grønne blikdåser i armene. Begge betræder
grønsværen, hvorfra, på en afstand af 30 meter, rager flade
betonskakte op. Da de har nået den første, tager de gasmasker på, og
fjerner dækpladen, der også består af beton. Patentlåget på den første
dåse bliver fjernet. Indeholdet af beholderen - af lillafarvede
bønnestore korn bestående substans- rystes i åbningen, hvorfra det når
gennem blikrør ind i de underjordiske gaskamre. Substansen: Zyklon-B.
Ved kontakt med luft udvikler der sig af substansen en gas, som
trænger ind gennem de mange tusinde huller i stålrørerne til det med
mennesker stopfyldte rum. I løbet af 5 minutter er således hele
transporter tilintetgjort." Læg mærke til at Nyiszli anvender
flertalsformen "de underjordiske gaskamre" skønt Krema II påstås at
have indeholdt kun ét gaskammer! Men endnu meget vigtigere er, at
åbningerne i taget, i hvilke sanitetssoldaten siges at have smidt
Zyklon-B ned i gaskammeret, overhovedet ikke eksisterede. Det fremgår
klart af luftfotografier taget af de allierede i 1944. For at
opretholde legenden har kommunisterne efter krigen hakket to
kæmpestore, uregelmæssige, klodsede åbninger. Myten om åbningerne i
"gaskammerets" tag opviser forskellige varianter. Rudolf Vrba
beretter, at Zyklon B-kornene faldt på ofrenes hoveder (34). Det
betyder, at der ikke kunne være tale om "blikrør" eller "stålrør", som
ifølge Nyiszli befandt sig under hullerne og gennem hvis "mange
tusinde huller" giften trængte ind i det "med mennesker stopfyldte
rum". Et tredje vidne, den polske jøde Henryk Tauber, skildrer et
stålnet, i hvilket zyklongranulaterne blev smidt gennem åbningerne i
taget og gennem hvis masker gassen trængte ind i "gaskammeret" (35).

I lighed med de første to varianter er også denne tredje radikalt
umulig, fordi hullerne i taget ikke eksisterede - "No holes, no
Holocaust", konkluderer Robert Faurisson med føje. To yderlige
varianter giver afkald på åbningerne i taget, men er ikke mindre
umulige. Den østrigske jødinde Jenny Spritzer påstår, at gassen blev
indført gennem brusehovederne (36). Det ville ikke have fungeret fordi
zyklonkornene ville være blevet siddende i ledningen. Til syvende og
sidst beskriver Zofia Kossack henrettelsesproceduren på en særlig
grotesk måde: "Gassen steg op i gaskammret gennem huller i
gulvet" (37). Men under ligkælderens gulv befandt sig bare jord. Lad
os nu antage, at det var lykkedes tyskerne at myrde deres 2000, eller
3000 eller 4000 ofre i ligkælderen på en ukendt måde. Hvad skete
derefter? Selvfølgelig måtte ligene brændes, og det betød, at man
måtte transportere dem til ovnrummet. Som De kan se på planen, lå
dette ikke på samme etage, som ligkælderen, men overfor denne, og den
eneste forbindelse mellem de to rum var en elevator, hvis størrelse vi
kender takket være de tyske byggeplaner. Den var 2,1 m lang og 1,35 m
bred. Idet den kunne omfatte 10 lig, måtte den køre fra ligkælderne
til ovnrummet og tilbage igen 200 gange, hvis vi går ud fra 2000 ofre.
Udryddelsesproceduren i Auschwitz er såmænd et glimrende bevis på
tyskernes genialitet, ikke sandt Hr. Geoffrey Cain og Hr. Bent
Melchior?

Der råder ingen tvivl om, at "vidnerne" har beskrevet noget, som de
aldrig havde set. Et særligt godt eksempel herpå er to tegninger af
den franske jøde David Olére. Pressac vurderer disse tegninger så
højt, at han gengiver dem i begge sine bøger. På den første tegning
ser vi, hvordan mændene fra "Sonderkommando" slæber lig fra
gaskammeret til ovnen. Men i virkeligheden befandt ovnene sig ovenfor
det rum, man betegner som "gaskammer". Læg forresten mærke til, at
Oléres "Sonderkommandomedlemmer" ikke bare arbejder uden gasmasker,
men endog med nøgen overkrop. Medmindre de var immune overfor blåsyre,
ville gassen straks have dræbt dem. Oléres andet mesterværk viser et
krematorium. Ud af skorstenen skyder ild og røg. Teknisk er det helt
umuligt, hvis De ikke tror det, kan De selv prøve. De kan stå foran et
krematorium hele livet uden at se hverken ild eller røg. Oléres
fantasifulde tegninger savner altså ethvert hold i virkeligheden. Det
er naturligvis tænkeligt, at vidnerne har opfundet gaskammerhistorien
af hinanden. Deres udsagn må være blevet koordineret. Det skete
faktisk i løbet af foråret 1945. Den 2 februar 1945, en uge efter at
russerne havde befriet Auschwitz, offentliggjorde "Pravda" en artikel
om massemordet i lejren, som ikke stemmer overens med den senere
version. Forfatteren, jøden Boris Polevoi, lokaliserede gaskammerne
ikke i Birkenau, men i lejrens østlige del, og fantaserede om et
samlebånd, på hvilket fangerne dræbtes med elektrisk strøm. Dette
samlebånd gik i glemmebogen. I april og maj 1945 optrådte flere
tidligere Auschwitz-fanger for en polsk kommission i Krakow, hvor de
aflagde vidnesbyrd om deres oplevelser. Kommissionens beretninger var
i overensstemmelse med hinanden. De indholder imidlertid alle de samme
tekniske umuligheder. Germar Rudolf og jeg har opført talrige af disse
umuligheder i vores bøger. Jeg nøjes her med to særligt betegnende
eksempler. Det første angår krematoriernes kapacitet, som overdrives
af alle vidner på en fantastisk måde. Vidnet Alter Szmul Fajnzylberg
hævder eksempelvis, at de fire krematorier i Birkenau kunne brænde
8000 lig på et døgn (38). Den virkelige kapacitet var omtrent 8 gange
lavere (39). Det andet eksempel angår Zyklon-B. Insekticidet Zyklon-B
er blåsyre, der leveres absorberet i en granulat-formet bærersubstans.
Blåsyren frigives ved kontakt med luften. Jo højere lufttemperaturen
er, jo hurtigere sker fordampningen. Ved en temperatur på omkring 25
grader varer det godt 2 timer, før størstedelen af blåsyren har
forladt granulatet; ved lavere temperaturer varer det det betydeligt
længere. I den kølige, halvunderjordiske ligkælder til krema II, hvor
temperaturen lå omkring 15 grader eller lavere, ville det have taget
flere timer. Alle vidnerne beretter, at ofrene døde hurtigt. De
anførte tidsrum svinger mellem "straks" og "20 minutter". Vidnet
Nyiszli, som allerede er anført tidligere, har udtalt, at samtlige
ofre var tilintetgjort efter 5 minutter. Denne påstand skyldes ren
nødvendighed. Da vidneudsagene blev til, gjaldt stadig tallet fire
millioner Auschwitz-ofre, hvilket vidnerne udtalte sig i
overensstemmelse hermed. Sonderkommandoen, der havde til opgave at
tømme gaskamrene for lig, måtte nødvendigvis betræde rummet
umiddelbart efter ofrenes død. Dette er en fuldkommen umulighed.
Zyklon-granulaterne ville i timevis have frigjort deres gas, og da man
for at dræbe ofrene, havde måttet anvende vældige mængder giftgas- den
østrigske ingeniør Fröhlich regner med indtil 40 kilo- så ville den
enormt høje blåsyrekoncentration øjeblikkeligt have dræbt
Sonderkommandoens medlemmer - også selv om de havde båret særlige
beskyttelsesdragter. Gennem de åbne døre ville der være strømmet
vældige mængder blåsyre ud i det fri, og det ville have gasset hele
lejren. De kemiske undersøgelser Fred Leuchter (40) og Germar Rudolf
(41) har gennemført er prikken over i-et. Blåsyre indgår i en
ualmindelig stabil forbindelse med det jern, som udgør en bestanddel
af mørtel- såkaldt ferrocyanid. Det vil være jævnt fordelt i selve
murværket.

Leuchter og Rudolf fandt i mørtelprøverne fra murværket, i de såkaldte
gaskamre til menneskedrab, slet ingen eller kun meget ringe
koncentration af cyanid. Så lave koncentrationer kan forekomme i en
hvilkensomhelst bygning over hele kloden- selv i det hus, hvor du,
kære læser, nu sidder, da blåsyre er en bestanddel af naturen. I
mørtelprøver fra murværket i aflusningsgaskammrene, hvor Zyklon-B med
sikkerhed blev anvendt til aflusning af klæder, fandt Leuchter og
Rudolf cyanid-koncentrationer som lå indtil 10,000 gange højere.
Således kan Auschwitz-løgnen også gendrives med kemiske analyser.

http://www.holocaust.nu/printnow.aspx?aid=57
Dansk Selskab for Fri Historisk Forskning

Mvh.

Fra : Patruljen

Dato : 06-01-08 06:13

On 4 Jan., 22:01, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> personer.
> Det harmonerer med tegningen under neden.

Så du kan vise et billede, med en forklaring på, hvorfor vi ikke kan
se nogen huller ?
Men viser det, at de er der ?

> [...]
> depression i jorden i en lige linie bag denne bunke.
> Jeg kan godt få det til at være samme sted.

Ok. Men du kan ikke dokumentere kremering i huller i jorden kan du ?
Og kan du forklare, hvorfor man ikke benyttede ligafbrændningsmetoder
som du viser fra Dresden ?

> [...]
> kontrasten.
>
> Det er allerøverste linie:
> Auschwitz II. Arbeitseinsatz für 2. August 1944.

Javel.
Og hvornår blev Birkenau opført ?

> [...]
> Tyfus er uafhængig af fugt. Ligeledes dysenteri.
>
> Svampeinfektioner, lungeproblemer forårsaget af skimmelsvamp i træbarakkerne

Whatever. Dødeligheden var meget høj i Birkenaau i begyndelsen. man
fik dog udbedret forholdene, sådan at frekvensen reduceredes -

Men har dether egentlig noget med forsyningen af kul at gøre ?
Fandt du - "Holger" ?

Fra : Patruljen

Dato : 06-01-08 16:43

> [...]
> personer.
> Det harmonerer med tegningen under neden.

Hvis du skal kremere et lig ude i fri luft kræver det ca. 3 gange så
meget kul eller 130 kg.pr.kadaver.
Det vil i princippet betyde at hver person, du mener er kremeret
udendørs kun forværrer kul logistikproblemet -
med 3 gange.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-01-08 13:40

Patruljen wrote:

> [...]
> Det vil i princippet betyde at hver person, du mener er kremeret
> udendørs kun forværrer kul logistikproblemet -

Det er noget vrøvl.
Der blev ikke brugt kul til udendørs brænding.

Træ i bunden af bålet, og afsmeltet fedt som accelerator.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 07-01-08 06:51

On 7 Jan., 13:39, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Det er noget vrøvl.
> Der blev ikke brugt kul til udendørs brænding.

Nej. Det er ingenlunde noget vrøvl.
130 kg. koks svarer nogenlunde til 130 kg.træ -

> Træ i bunden af bålet, og afsmeltet fedt som accelerator.

Tja - kadaverne brænder næppe af sigselv
Men du kan altså ikke give en blot tilnærmelsesvis gyldig forklaring
på logistikproblemet ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-01-08 01:21

Patruljen wrote:

> [...]
>
> Tja - kadaverne brænder næppe af sigselv
> Men du kan altså ikke give en blot tilnærmelsesvis gyldig forklaring

Det kan jeg da sagtens.
Udendørs brænding foregik vha træ. Det fældede man selv af skoven som omgav
det meste af Birkenau.
Det er faktisk ikke uden grund at lejren fik navnet Birkenau.

Koks (afgasset kul) har over den dobbelte brændværdi af træ 29,1
megajoule/kg mod 14,2 MJ/Kg for bøg eller Eg.
http://www.natlex.dk/burnvalues.html

Og lige netop! Ligene brænder faktisk sig selv, hvis de ikke er udmagrede.
Det er kun et spørgsmål om at nå en tilstrækkelig høj temperatur for at det
sker. Ved 500 grader Celsius fordamper vandet øjeblikkeligt fra kødet og det
brænder fint. Fedtet nærer forbærndingen voldsomt. Fedt har en brændværdi på
38 MJ/kg.
Skelettet udgør ca. 20% af kropsvægten så af en normalvægtig mand på 70 kg
vil skelettet vejer ca 14 kg.

Resten er kød, indvolde, fedt. Fedt udgør ca 5% og resten især kødet har
også høj brændværdi. 4,4 MJ/kg.
Hjernen er faktisk en stor fedtklump, når vandet er fordampet, så jo, når
kroppen udsættes for høj nok temperatur, så brænder den fint sig selv.
Derfor kan man brænde 100 lig ovenpå en m3 brænde, og man kan forsætte med
at tilsætte lig og bålet vil nære sig selv.
Derfor kan man også lade ilden gå ud i fyrene på krematorierne og fortsætte
med at kremere lig, bare det gøres fortløbende og med velnærede kadavre. Ske
letmennesker har næsten ingen kød og ingen fedt, så der er kun væske og
skelet at forbrænde, og så kræver det tilført energi.

Ganske enkelt, der har aldrig været det behov for kul, som du påstår. Så
længe man havde velnærede lig at smide i retorterne var der ingen behov for
at fyre i kedlerne. Faktisk gik en del af kullene med at holde
temperaturerne oppe på retorterne, mens man ventede på nye kadavre. Ligene
løftede temperaturen på retorterne højere op end kullet kunne gøre ved
fyring i kedlerne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 07-01-08 17:47

On 8 Jan., 01:20, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> temperaturerne oppe på retorterne, mens man ventede på nye kadavre. Ligene
> løftede temperaturen på retorterne højere op end kullet kunne gøre ved

Der er ligefrem nok at stryge en tændstik ?
Jeg tror, du har glemt, at regnestykket tager udgangsounkt i de cifre,
du selv bragte

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-01-08 03:48

Patruljen wrote:

> Der er ligefrem nok at stryge en tændstik ?
> Jeg tror, du har glemt, at regnestykket tager udgangsounkt i de cifre,
> du selv bragte

Dog ikke!
Man skal have en tilstrækkelig høj temperatur for at få kropsvæskerne til at
fordampe øjeblikkeligt.
Omkrng de 4-500 grader. Men når det sker, brænder en velnæret krop voldsomt.

En voksen mand med normalt BMI på ca 70 kg rummer ikke mindre end 354,4
Megajoule energi.

En kvinde på 70 kg 488.8 Megajoule. (4 kg muskelvægt udskiftet med
fedtdepoter.)

Til sammenligning så rummer 70 kg. træ (Bøg eller Eg, tørt) 994 Megajoule.

De tal jeg oprindeligt kom med stammer fra Gusen. En arbejdslejr kun for
mænd. Udmagrede mænd, musulmænd rummer ikke næring til at fortære sig selv.
Der skal fyres konstant for at kremere den slags.
Når man sulter, forbrændes først al fedtet og derefter muskelvæv. Tilbage er
kun skelettet, skind indvolde få muskler og kropsvæsker. Det meste kræver
masser af energi at brænde

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 08-01-08 07:49

On 8 Jan., 03:47, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> fedtdepoter.)
>
> Til sammenligning så rummer 70 kg. træ (Bøg eller Eg, tørt) 994 Megajoule.

Nogenlunde tilsvarende koks -

> [...]
> kun skelettet, skind indvolde få muskler og kropsvæsker. Det meste kræver

Jamen der er sikkert ingen grænser for, hvor lavt et forbrug af
fossile brændstoffer et lig kan kremeres på efter din opfattelse. Du
har vist vurderet helt nede på 45 kg til 94 lig tidligere.

Jeg vil nu gerne se det dokumenteret, at det er muligt at kremere et
kadaver med mindre end 30 kg koks -

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-01-08 01:32

Patruljen wrote:

> Nogenlunde tilsvarende koks -

Nej, koks har højere brændværdi.. 70 kg koks rummer 29,1 Mj/kg x 70 kg =
2037 MJ.
Nu skal vi lige være enige om, hvad koks er!
Koks er afgasset kul. Det er ikke trækul, som nogen forveksler med koks.
Trækul har nogenlunde samme brændværdi som træ.

> [...]
> har vist vurderet helt nede på 45 kg til 94 lig tidligere.
>
> Jeg vil nu gerne se det dokumenteret, at det er muligt at kremere et

Det kommer jo an på forudsætningerne!

Starter vi med kolde krematorier? Altså vi skal ha varmet retorterne op til
glødepunktet?
Så skal der fyres igennem i de to kokskedler i timevis. Nok 5 -7 timer
førend retorterne er varme nok.
Under de første to ladninger af lig skal der stadig fyres hårdt. Ved denn
tredie ladning lig er ovnene nu så varme, at ligene selv nærer forbrændingen
og fortsætter med at øge temperaturen. Nu kan man lade fyrene gå ud., mens
man kontinuerligt lader lig i retorterne.
Det alt sammen forudsat, at de fleste af kadaverne er normalvægtige.
Jeg vil skyde på, at det koster et sted mellem 1000 kg og 1200 kg koks at
opnå selvforsyningstilstanden for retorterne. Det er jo ikke små kedler man
fyrer i, for at varme retorterne op.

Prøv nu at læse Henryk Taubers vidnesforklaring. Detaljerne om, hvordan man
bar sig ad i Krema II er enormt detaljeret. Man sorterede i ligene for at
parre dem sammen i de bedst brændende ladninger.

Det er fra side 481 i Pressac's bog.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-08 05:21

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-08 06:00

On 9 Jan., 13:20, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> - Vis tekst i anførselstegn -

Du skylder at henvise til fagfolk, der understøtter dine teorier om.
Du må meget undskylde, men indtil da vil jeg henvise dine historier
til en lidt vel livlig fantasi

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-01-08 14:19

Patruljen wrote:

> Du skylder at henvise til fagfolk, der understøtter dine teorier om.
> Du må meget undskylde, men indtil da vil jeg henvise dine historier
> til en lidt vel livlig fantasi

Det er lidt svært at finde folk i dag, der har gjort det store i
ligafbrændinger i stor skala.

Men der er da et par amerikanske soldater i Afganistan, der har futtet et
par muslimske mænd af:
http://video.aol.com/video-detail/burning-taliban-corpses/169605996

Men energimængderne i kød og fedt er velkendt. Og vi ved, at openair
kremation har været voldsomt brugt i byer, efter bombardementer for at undgå
sygdomsepidemier.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-08 06:38

On 11 Jan., 14:18, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Men energimængderne i kød og fedt er velkendt. Og vi ved, at openair
> kremation har været voldsomt brugt i byer, efter bombardementer for at undgå

Ja. og du leverer selv et regnestykke. Jeg har vist dig billeder af Kz
- fanger, som du hævder er blevet gasset og kremeret. Men pludselig
vil du så gerne skelne mellem tykke og tynde

Og leverer et regnestykke frit fra fantasiens verden, istedet.

Lad mig være venlig mod dig, og acceptere dit regnestykke. Vi
reducerer mængden af fossile brændstoffer med 30%

Du skal så kun redegøre for et dagligt forbrug på lidt over 95 tons.
Eller 665 tons kul pr uge. Det er nogenlunde samme mængde som Buna i
Monowitz.
Hvor finder du faciliteter og transport til disse mængder?

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-08 06:47

> [...]
>
> Men energimængderne i kød og fedt er velkendt. Og vi ved, at openair
> kremation har været voldsomt brugt i byer, efter bombardementer for at undgå

Tilgengæld har vi et fake foto og en håndfuld vidner, der beretter og
udendørs kremering.
Det kan ikke bevises med større sikkerhed end tilstedeværelsen af
ufoer. Tvætimod, Kort og godt

Du har ret. Det blev voldsomt brugt i de tyske storbyer, hvor man
terrorbombede de civile kvarterer fuldstændigt bevidst med op mod
50.000 dræbte, børn, kvinder og gamle på en aften. Ca 10 gange så
mange som på den bedste dag i Auschwitz.

Og derfra ved vi også, at en kremering i det fri kræver ca.3 gange så
megen energi, på grund af et ret stort varmetab og som du selv
beskriver brænder fedtet ikke, men samles i bunden. ellers ville der
ikke være de mængder fedt, som der hævdes i Belcez, ville der ?

Så - lad os fuldende regnestykket. Hvor stor en andel af den påståede
million er kremeret udendørs ?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-01-08 17:27

Patruljen wrote:

> [...]
> beskriver brænder fedtet ikke, men samles i bunden. ellers ville der
> ikke være de mængder fedt, som der hævdes i Belcez, ville der ?

En del af fedtet smelter ned. Størstedelen forbrændes

Jeg vil gerne se de beregninger du hævder her.

> Så - lad os fuldende regnestykket. Hvor stor en andel af den påståede
> million er kremeret udendørs ?

Det er der vist ingen, der ved.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-08 11:11

On 11 Jan., 17:26, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> En del af fedtet smelter ned. Størstedelen forbrændes
>
> Jeg vil gerne se de beregninger du hævder her.

Hvor meget fedt skrev du, at der fandtes i Belsez ?

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-08 13:03

> [...]
>
> Men energimængderne i kød og fedt er velkendt. Og vi ved, at openair
> kremation har været voldsomt brugt i byer, efter bombardementer for at undgå

Inden du roder dig for langt ud i sære historier om udendørs kremering
bør du nok kikke nærmere på episode 23 - Lamb. http://www.onethirdoftheholocaust.com/

Her eksperimenteres med en lammekølle. Alt foretages nøjagtigt efter
Arad`s historiebog.

Bemærk angivelserne på træ -