[Haster] Stuvet hvidkål uden piskefløde?
Fra : Lou

Dato : 13-01-08 16:29

Aaaaarrrgh, jeg står og skal lave stuvet hvidkål, men ser til min skræk, at
jeg ikke ejer piskefløde. Jeg har 20 km til nærmeste kiosk, så jeg
overvejer at bruge sødmælk fra Thise, som altid er i køleskabet.

Duer det?

Fra : Ralph

Dato : 13-01-08 16:55

"Lou" <lou@strawman.com> skrev i en meddelelse
> Duer det?

Ja da (nu får jeg nok på puklen igen) jeg bruger selv vandet kålen er kogt
i, og som regel en opbagning med smør og mel, salt, peber, muskatnød.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 16:56

Lou wrote:
> [...]
> skræk, at jeg ikke ejer piskefløde. Jeg har 20 km til nærmeste kiosk,
> så jeg overvejer at bruge sødmælk fra Thise, som altid er i

Jeg synes det duer fint.
Jeg har _aldrig_ hældt fløde i min stuvede hvidkål, men kun mælk, som her i
huset er minimælk fra Thise. Det fungerer ganske fint...

Louise

Fra : Lou

Dato : 13-01-08 17:20

On Sun, 13 Jan 2008 16:29:11 +0100, Lou wrote:

> [...]
> jeg ikke ejer piskefløde. Jeg har 20 km til nærmeste kiosk, så jeg
> overvejer at bruge sødmælk fra Thise, som altid er i køleskabet.

Okay, Tak til Ralph og Louise. Oh well, det var vel egentlig et tåbeligt
spørgsmål, men jeg gik helt i panik. Hvad er et køleskab uden piskefløde

Jeg tog chancen og napper sødmælken. Tak for svar.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-01-08 18:13

Hvad er et køleskab uden piskefløde

Knap så fedende ;.)
Jeg ville end ikke overveje at bruge piskefløde til stuvet hvidkål.
Men til grønkål derimod (den står og simrer på komfuret og venter på
hamburgerryggen

Hilsen Inger

Fra : Ralph

Dato : 13-01-08 19:10

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men til grønkål derimod (den står og simrer på komfuret og venter på
> hamburgerryggen

Det fik vi for et par dage siden, opbagt sovs med 75% minimælk og 25%
piskefløde, smagte fint.

Sidste gang var det til fødselsdag hvor datteren havde ønsket sig grønkøl og
hamburgerryg, så skulle det da laves så godt man kunne, så ren fløde kogt
ind ville være bedre - næh, tallerknerne flød i ren fløde.

--
Ralph

Fra : Lou

Dato : 13-01-08 23:37

On Sun, 13 Jan 2008 19:10:23 +0100, Ralph wrote:

> "Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det fik vi for et par dage siden, opbagt sovs med 75% minimælk og 25%
> piskefløde, smagte fint.

Undskyld mig, men hvad er fidusen ved at bruge minimælk, når du alligevel
kommer 25% piskefløde i?

Fra : Ralph

Dato : 14-01-08 01:27

> On Sun, 13 Jan 2008 19:10:23 +0100, Ralph wrote:
> Undskyld mig, men hvad er fidusen ved at bruge minimælk, når du alligevel
> kommer 25% piskefløde i?

Ikke de store tanker om fedt - men jeg havde tilfældigvis ca. en deciliter
fløde i køleskabet, og jeg køber ellers kun minimælk. Det skulle vel
bruges..........

--
Ralph

Fra : Gamle

Dato : 16-01-08 23:03

Inger Pedersen wrote:
> Men til grønkål derimod (den står og simrer på komfuret og venter på
> hamburgerryggen

Har du prøvet at brune kartoflerne i honning. Lækre og knap så søde som med
sukker.
Lad honningen blive mellemlys karamelfarvet inden kartoflerne kommer i og
skru med det samme ned på lavt blus.
Men det ved du sikkert

Mvh.
Torben

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 13-01-08 17:28

Lou wrote:
> [...]
> skræk, at jeg ikke ejer piskefløde. Jeg har 20 km til nærmeste kiosk,
> så jeg overvejer at bruge sødmælk fra Thise, som altid er i

Sagtens.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Lou

Dato : 13-01-08 23:38

> [...]

> jeg ikke ejer piskefløde. Jeg har 20 km til nærmeste kiosk, så jeg
> overvejer at bruge sødmælk fra Thise, som altid er i køleskabet.

Det gjorde det, kan jeg hilse at sige. jeg kom en extra smørklat i og det
var en himmelsk stuvning Tak for input.