Gårsdagens fisk!
Fra : Torben

Dato : 12-01-08 20:58

Hej,

vi prøver så vidt muligt at spise fisk hver fredag, og i går fik vi
torskefilet tilberedt på følgende måde:

Fileten lægges i et smurt fad og der hældes en god sjat hvidvin i. Fisken
krydres godt med salt, peber og hvidløg.

Oven på fisken placeres et lag på ca. 2 cm. kartoffelmos - kartoffelmosen
krydres med rigelige mængder af frisk basilikum, dild og persille. I stedet
for at bruge mælk benyttede jeg det afkogte kartoffelvand og smed et enkelt
æg i.

18 minutter i ovnen ved 200 grader og der serveres kaperssovs til.

Kaperssovsen laves på følgende måde:
En klat smør smeltes i gryden.
Kapers (ca. en DL) samt hakket hvidløg sauteres i et minut.
Kom 1 DL. hvidvin ved og lad det koge ind til det halve.
Tilsæt 3 DL. fløde og lade det simre indtil konsistensen er cremet
Smag til med salt og peber.

Kan anbefales.

mvh
Torben

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-01-08 22:39

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kom 1 DL. hvidvin ved og lad det koge ind til det halve.
> Tilsæt 3 DL. fløde og lade det simre indtil konsistensen er cremet

Hej Torben!
Din fiskeopskrift er god.
Den lød så spændende, at jeg absolut måtte prøve den her til aften.
Kaperssovsen fuldendte det hele - meget fint.
Tak for'et.
Mvh
Aksel

Fra : Torben

Dato : 16-01-08 20:48

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote in message

> Den lød så spændende, at jeg absolut måtte prøve den her til aften.

Super

> Kaperssovsen fuldendte det hele - meget fint.

Jeps den er ganske god - laver den også ofte til fiskefileter.

> Tak for'et.

Så lidt!

mvh
Torben

Fra : Søren Dideriksen

Dato : 17-01-08 10:14

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> writes:
> vi prøver så vidt muligt at spise fisk hver fredag, og i går fik vi
> torskefilet tilberedt på følgende måde:
[-snip opskriften-]
> Kan anbefales.

Prøvede lige at lave det igår med sejfilet istedet får torsk. Det virker
fint og kan også anbefales!

Tak Torben.

--
Søren Dideriksen