Mexicansk oregano
Fra : Martin Larsen

Dato : 11-01-08 15:26

Hejsa

Der er lige en tråd i gang nu om chillisauce som fik mig til at tænke på
en opskrift jeg så engang.

Her brugtes der mexicansk oregano, og der stod at man på ingen som helst
måde kunne bruge alm. oregano da det så kom til at smage af italiensk
pastasauce.

Hvor kan man købe mexicansk oregano?

Hilsen
Martin

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-01-08 19:41

On Fri, 11 Jan 2008 15:26:16 +0100, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>Her brugtes der mexicansk oregano, og der stod at man på ingen som helst
>måde kunne bruge alm. oregano da det så kom til at smage af italiensk

Jeg må tilstå, at jeg aldig har hørt om mexikansk oregano, selvom
mexikansk mad indgår som en stor del af kulturen, her hvor jeg bor.

Dog fandt jeg en artikel på Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Oregano (kig lidt længere nede på siden
under "Other plants called oregano). Det ser ud til at være svært at
skaffe udenfor Mexico og USA.
--
Lars Ehlers