Brød i Stegeso
Fra : Jens Jacobsen

Dato : 08-01-08 06:33

Når man bager "no-knead" brød i stegesoen, skal den så også "vandes"
først?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-01-08 14:36

Jens Jacobsen <a.b.renner@gmx.de> writes:

> Når man bager "no-knead" brød i stegesoen, skal den så også "vandes"
> først?

Er det en keramikstegeso? Jeg har selv en støbejernsstegeso og den
skal ikke vandes. :)

Jeg tror man vil få et alternativt resultat, hvis man vander en
keramikstegeso først.

Mvh Trine

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-01-08 19:44

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Er det en keramikstegeso? Jeg har selv en støbejernsstegeso og den
> skal ikke vandes. :)
>
> Jeg tror man vil få et alternativt resultat, hvis man vander en
> keramikstegeso først.

jeg ved ikke med brød, men jeg læser det som en generel "anbefaling" at man
vander soen ( ) inden den benyttes i min tyske brugsanvisning...

Rasmus

Fra : Hauge

Dato : 08-01-08 21:42

Rasmus M. Jensen wrote:
> ... inden den benyttes i min tyske brugsanvisning...

Har du prøvet at sætte den i ovnen? ;)

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 08-01-08 21:43

Hauge wrote:
> Har du prøvet at sætte den i ovnen? ;)

Hmm.. Stegesoen for f...

Mvh Hauge

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-01-08 21:52

Hauge wrote:

> Hmm.. Stegesoen for f...

jeps... masser af gange...
er fin til både fars og regulære stykker kød med masser af groft grønt...

Rasmus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-01-08 19:59

Jens Jacobsen <a.b.renner@gmx.de> writes:

> Når man bager "no-knead" brød i stegesoen, skal den så også "vandes"
> først?

http://kochtopf.twoday.net/stories/2928503/

Her er en der har prøvet at vande stegesoen, men han/hun synes ikke
det var gået så godt.

Mvh Trine

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-08 21:40

Jens Jacobsen <a.b.renner@gmx.de> wrote in news:6284597e-da07-4d96-b55d-
1315aab804f7@r60g2000hsc.googlegroups.com:

> Når man bager "no-knead" brød i stegesoen, skal den så også "vandes"
> først?

Jeg har prøvet at bage i stegeso for snart mange år siden. Jeg lagde soen i
blød i vand først og smurte den med olie lige inden den røg i ovnen.

Iøvrigt stillede jeg den i kold ovn, men mere husker jeg heller ikke. Åh jo
forresten... gode brød også dagen efter.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-08 23:38

Jens Jacobsen <a.b.renner@gmx.de> wrote in news:6284597e-da07-4d96-b55d-
1315aab804f7@r60g2000hsc.googlegroups.com:

> stegesoen

Nogen der har kendskab til en ministegeso? Ikke større end 27 cm på den
lange led...