Ris til elektrisk riskoger
Fra : Morten

Dato : 07-01-08 01:17

Hej

Hvilken type ris foretrækker I at anvende i en elektrisk riskoger?

Personligt kan jeg godt lide når risene er lidt "fumpede" i det, altså en
anelse klistrede, som jeg af og til har fået dem serveret på asiatiske
restauranter. Hvilken type ris tror I at de anvender sådanne steder (hvis
der da kan siges noget generelt om det)?

Og er det egentligt ristypen der er bestemmende for konsistensen af det
færdige "produkt" eller er det bare et spørgsmål om hvor meget vand/damp der
bruges?

På forhånd tak

Mvh
Morten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-01-08 01:42

Morten skrev:

> Hvilken type ris foretrækker I at anvende i en elektrisk riskoger?

Jasmin- eller basmatiris.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : padre

Dato : 07-01-08 17:29

"Morten" <munk_jensen@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> anelse klistrede, som jeg af og til har fået dem serveret på asiatiske
> restauranter. Hvilken type ris tror I at de anvender sådanne steder (hvis
> der da kan siges noget generelt om det)?

Glutinøse ris. De fås hos din lokale kinagrønthandler. Her i Kbh ligger der
bla. en god én af slagsen i kælderen på hjørnet af Rewentlowsgade og så
gaden mellem Istedgade og Stampesgade.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-01-08 23:24

"Morten" <munk_jensen@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken type ris foretrækker I at anvende i en elektrisk riskoger?

Som oftest jasminris, men også basmatiris og en sjælden gang imellem "sticky
rice".

> Hvilken type ris tror I at de anvender
> sådanne steder (hvis der da kan siges noget generelt om det)?

På Thai-inspirerede steder benyttes som oftest jasminris.

> Og er det egentligt ristypen der er bestemmende for konsistensen af
> det færdige "produkt" eller er det bare et spørgsmål om hvor meget
> vand/damp der bruges?

Ristypen betyder meget, men det gør kogemetoden selvfølgelig også.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.