test.news,tele.dk
Fra : The Borg

Dato : 14-07-01 20:04

nu har den været nede i over 3 dage, hvad fanden laver tdc? og ja jeg ved
godt at det er en test server så 100% up tid ikke kan forventes men 3
dage???
Kender i nogen andre newsservere med dk.binaere grupper der kan anvendes af
en OE & TDC bruger???
Tak
/The borg

nb. kan i evt anbefale et andet newsprogram da OE SUCKS!!!

Fra : Morten B

Dato : 14-07-01 20:05

"The Borg" <the_borg@tdcadsl.dk> wrote in message
> nu har den været nede i over 3 dage, hvad fanden laver tdc? og ja jeg ved
> godt at det er en test server så 100% up tid ikke kan forventes men 3
> dage???

Den har skiftet navn til news://news.tele.dk og er dermed blevet forfremmet
til rigtig newsserver.

/Morten

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 14-07-01 20:17

The Borg <the_borg@tdcadsl.dk> wrote:
> nu har den været nede i over 3 dage, hvad fanden laver tdc? og ja jeg ved
> godt at det er en test server så 100% up tid ikke kan forventes men 3
> dage???

Nej, den har ikke været nede.

Den er blot sat i produktion, og hedder news.tele.dk nu.

> nb. kan i evt anbefale et andet newsprogram da OE SUCKS!!!

Jeg har set Agent omtalt i pæne vendinger, men bruger ikke selv windows.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Respect is fine, but actually I've always wanted to be feared."

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-07-01 20:18

On 14 jul 2001 The Borg was possessed by a lesser demon and then forced to
type this:

Xnews er rigtig god. http://xnews.3dnews.net

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 14-07-01 23:30

> Xnews er rigtig god. http://xnews.3dnews.net

Gider du lave et par screendumps?

Udseendet af brugerfladen betyder meget for mig og jeg kan
ikke finde nogle billeder på den nævnte side..

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 15-07-01 00:06

On 15 jul 2001 Palle Hans Jensen was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> Gider du lave et par screendumps?

Så lad gå da.

http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews1.jpg
og
http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews1.jpg

Ellers er der links til nogle screenshots på http://xnews.3dnews.net
Du finder dem nedenunder features

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 00:13

> Så lad gå da.
>
> http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews1.jpg
> og
> http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews1.jpg

Tak Jeg gættede selv den anden var:
http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews2.jpg

> Ellers er der links til nogle screenshots på http://xnews.3dnews.net
> Du finder dem nedenunder features

- Ja du har sgu ret. Takker!

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 15-07-01 01:33

On 15 jul 2001 Palle Hans Jensen was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> Tak Jeg g‘ttede selv den anden var:
> http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews2.jpg

Det er det der med cut&paste.

Fra : Peter T.

Dato : 15-07-01 10:37

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in

> On 14 jul 2001 The Borg was possessed by a lesser demon and then forced
> to type this:

> Xnews er rigtig god. http://xnews.3dnews.net

Jeg er ret imponeret over Xnews, som nu er blevet min default newsreader.
Tak for tippet. :)

Har dog et problem med det.
Når jeg nu har opsat programmet til at have vertikal visning (headers i
venstre side/posts i højre side), ændres opsætningen i alt.binaries-
grupperne til kun at vise headers. Når jeg så klikker på et indlæg, skifter
den til visning af post. Hvordan undgår jeg det?

fut: dk.edb.internet.software.mail+news

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 15-07-01 10:47

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> wrote in

> Jeg er ret imponeret over Xnews, som nu er blevet min default
> newsreader. Tak for tippet. :)
>
> Har dog et problem med det.

Fandt ud af det! Ctrl+F12.

Fra : Andreas

Dato : 14-07-01 22:31

On Sat, 14 Jul 2001 21:03:35 +0200, "The Borg" <the_borg@tdcadsl.dk> wrote:

<.....>

>nb. kan i evt anbefale et andet newsprogram da OE SUCKS!!!
Tjaa, et godt bud vil være Agent eller Free Agent - du kan evt. læse mere
http://www.forteinc.com .

Jeg bruger selv Agent og er ganske tilfreds med programmet. Der er
umådeligt mange parametre man kan justere på, og derfor kan det godt være
en smule svært at gå til i starten.

Men der er desværre kun mulighed, for at hente fra en newsserver og ikke,
som i OE fra flere forskellige men Agent hjælpefil rumer en god løsning på
dette lille problem.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : The Borg

Dato : 14-07-01 23:24

ok takker 1000 gange for alle svar ;)
/ The Borg

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 14-07-01 23:34

> Jeg bruger selv Agent og er ganske tilfreds med programmet. Der er
> umådeligt mange parametre man kan justere på, og derfor kan det godt være
> en smule svært at gå til i starten.

Hvis bare man kunne sortere så nyeste indlæg var ØVERST samtidigt med
at tråene er samlet, så ville jeg skifte omgående, men denne lille
detalje tvinger mig til at scrolle helt ned i bunden af listen hver gang
jeg skal læse et nyt indlæg. Ærgeligt.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-07-01 02:01

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Palle Hans
Jensen" <palle@image.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

> [...]
>at tråene er samlet, så ville jeg skifte omgående, men denne lille
>detalje tvinger mig til at scrolle helt ned i bunden af listen hver gang

hum hum...
CTRL + N[1] er din ven, så glipper du heller ikke nogle indlæg.

[1] hopper til det næste ulæste indlæg.
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 10:29

> hum hum...
> CTRL + N[1] er din ven, så glipper du heller ikke nogle indlæg.
>
> [1] hopper til det næste ulæste indlæg.

hum hum...

Betyder det at du ser alle beskederne i tråde eller ikke i tråde?

Det er da meget smart at man kan trykke ctrl + N, men jeg ken ikke
forstå at noget så simpelt som at sætte nyeste tråd øverst ikke
kan lade sig gøre??

Hmm... Måske jeg skulle prøve at indstillere skidtet igen...

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-07-01 12:44

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote:

>Det er da meget smart at man kan trykke ctrl + N, men jeg ken ikke
>forstå at noget så simpelt som at sætte nyeste tråd øverst ikke
>kan lade sig gøre??

Det skyldes nok nærmest, at hvis man bruger Agent på Den Rigtige Måde,
kommer man lige så hurtigt og mere logisk gennem nye indlæg med den
nuværende sortering. Det er vist kun peg-og-klik-brugere, der føler
den sortering hæmmende.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 13:45

> [...]
> kommer man lige så hurtigt og mere logisk gennem nye indlæg med den
> nuværende sortering. Det er vist kun peg-og-klik-brugere, der føler

Fatter bare ikke den logik?

Sidder og leger med den nu, men må springe over i OE for at følge med.

Hvis ikke indlæggene er trådede, så er der total forvirring i alle
indlæg. Det der med ctrl + N virker sgu ikke her. Den hopper over
i "Subscribed Groups" vinduet?! Uanset hvad så er der INGEN logik i
at nyeste indlæg skal stå i bunden. Jeg skal gøre et stykke arbejde
bare for at læse dags datos nyeste indlæg.

Men OK. Det kan jeg leve med. Men:

Hvordan refresher man headers i en gruppe uden at skulle klikke på
en knap oppe i venstre hjørne?

Når jeg stiller mig på en indlæg, er jeg vant til at body bliver hentet
automatisk. I Agent skal jeg dobbeltklikke, eller trykke enter inden
det sker?!

Kan man ikke få Agent til at gemme datafiler i en anden mappe end den
på C-drevet (Program files)? Jeg er ikke interesseret i at den skal fylde
det drev op ukontrollerbart.

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-07-01 15:52

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote:

>Uanset hvad så er der INGEN logik i
>at nyeste indlæg skal stå i bunden.

Vel er der da logik. Jeg vil helst læse de ældste ulæste tråde først.
Vil du ikke det?

Hvis jeg har de ældste ulæste tråde nederst, skal jeg altså læse
nedefra og op, og så ser jeg de sidste indlæg i hver tråd først. Det
er der da ingen logik i. Men der er af en eller anden grund mange
OE-brugere, der savner det.

>Hvordan refresher man headers i en gruppe uden at skulle klikke på
>en knap oppe i venstre hjørne?

Alt+o+h, eller Alt+o+n for alle subscribede grupper.

>Når jeg stiller mig på en indlæg, er jeg vant til at body bliver hentet
>automatisk. I Agent skal jeg dobbeltklikke, eller trykke enter inden
>det sker?!

Korrekt. Den er baseret på, at alt skal hentes på een gang, inden man
giver sig til at læse offline. I disse always-on-tider kan det godt
være lidt irriterende.

Agent var vist i øvrigt verdens første offline reader (vi holder lige
kombinationer af online-readere og lokale newsspools ude af billedet),
så de har sikkert ikke gidet tænke meget over online-funktionaliteten.

>Kan man ikke få Agent til at gemme datafiler i en anden mappe end den
>på C-drevet (Program files)? Jeg er ikke interesseret i at den skal fylde
>det drev op ukontrollerbart.

Hvis du finder det sted i hjælpefilen, hvor de skriver om flere
newsservere, er det beskrevet, hvordan man selv angiver et
databibliotek.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 16:14

>Vel er der da logik. Jeg vil helst læse de ældste ulæste tråde først.
>Vil du ikke det?

Hmmm.... Nej. Men sådan er vi så forskellige. Når jeg lige springer
ind i en gruppe kigger jeg altid på de nyeste indlæg. Nær det
spændende er gået af det, så browser jeg ned og ser om der er nogle
tråde jeg er med i som skal besvares yderligere..

> [...]
>nedefra og op, og så ser jeg de sidste indlæg i hver tråd først. Det
>er der da ingen logik i. Men der er af en eller anden grund mange

- Igen. Det må være smag og behag så.

>Alt+o+h, eller Alt+o+n for alle subscribede grupper.

- Det synes jeg til gengæld ikke er let. Men OK.

>Korrekt. Den er baseret på, at alt skal hentes på een gang, inden man
>giver sig til at læse offline. I disse always-on-tider kan det godt
>være lidt irriterende.

- OK. Bare jeg ved det. Men det er igen et minus.

- Allerhelst ville jeg gerne have at der blev hentet headers til
gruppen når jeg "trådte" ind i den. Jeg troede jeg havde fundet et
sted til det, men det havde jeg vist ikke

>Hvis du finder det sted i hjælpefilen, hvor de skriver om flere
>newsservere, er det beskrevet, hvordan man selv angiver et
>databibliotek.

- Jeg har fundet ud af at gemme attachments i et andet dir, og det
var mest det jeg var interesseret i.

Takker alligevel.

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-07-01 16:17

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

>- Allerhelst ville jeg gerne have at der blev hentet headers til
>gruppen når jeg "trådte" ind i den. Jeg troede jeg havde fundet et
>sted til det, men det havde jeg vist ikke

Nej. Men hvis der er grupper som du alligevel læser ca. alt i, så skal du
bare sætte deres "Group Properties" så alle bodies hentes automatisk når
headerne er hentet.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-07-01 11:02

Martin Mouritzen <martin@fez.dk> wrote:

[Om Agent]

>After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Palle Hans
>Jensen" <palle@image.dk> just offered me, he muttered some weird
>stuff, and I had to correct this gibberish:

Man kommer fx ned i bunden ved at taste Ctrl-End - det er vist nemmere end at
scrolle.

>hum hum...
>CTRL + N[1] er din ven, så glipper du heller ikke nogle indlæg.
>
>[1] hopper til det næste ulæste indlæg.

Ja - og man behøver såmænd ikke "Ctrl" - N er nok.

B som går til næste ulæste indlæg der har en downloadet body er også
væsentlig.

Og endelig spacetasten som scroller nedad i det indlæg man ser på, og når man
har nået bunden af det indlæg, hopper til næste ulæste indlæg der har en
downloadet body.

(Dette er i Agent - jeg ved ikke om de alle findes i Free Agent.)
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 15-07-01 14:29

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Jesper Dybdal
<jdunet@u5.dybdal.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

>Ja - og man behøver såmænd ikke "Ctrl" - N er nok.

Ikke her. :)
CTRL + N downloader indlægget, N hopper bare til næste ulæste indlæg
uden at downloade det :)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-07-01 14:56

> [...]

>and I had to correct this gibberish:

>Ikke her. :)
>CTRL + N downloader indlægget, N hopper bare til næste ulæste indlæg

Tak for oplysningen! Det har du jo ganske ret i. Jeg har altid brugt "N", og
har aldrig lagt mærke til forskellen.

Men hvis man gerne vil have hentet bodies for alle de ulæste indlæg, så synes
jeg typisk det er meget nemmere at konfigurere "Group Properties" til at hente
alle bodies med det samme når headerne er hentet.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 15:04

Findes der en shortcut til at hente nye headers i den gruppe man står
i? Jeg er jo vant til F5.
--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 15-07-01 15:22

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

>Findes der en shortcut til at hente nye headers i den gruppe man står
>i? Jeg er jo vant til F5.

"Alt-O h" tager ikke lang tid.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 15-07-01 15:27

>"Alt-O h" tager ikke lang tid.

Jo faktisk! Hmmm..... Kan man sætte Agent til at hente nye headers når
man går over på en ny gruppe?
--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Andreas

Dato : 15-07-01 10:25

On Sun, 15 Jul 2001 00:33:53 +0200, "Palle Hans Jensen" <palle@image.dk>
wrote:

<.....>

> [...]
>at tråene er samlet, så ville jeg skifte omgående, men denne lille
>detalje tvinger mig til at scrolle helt ned i bunden af listen hver gang
Tjaa, hvis virkelig det er det der, afholder dig fra at skifte newsklient
så er det faktisk ærgerligt.

Jeg er endnu ikke stødt på et program der bare tilnærmelsesvis kan måle sig
med Agent.

En smule trælst er det dog at man, ikke umiddelbart kan hente fra flere
forskellige newsservere i samme session men, det kan jo være at det er
muligt i en kommende version.

Og jo, jeg har læst Agents .hlp fil - ved godt der står noget om, hvordan
det lille "problem" kan løses.

Noget med at have flere eksemplarer af programmet, og det virker da også
som det skal.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Please visit the International Tibet Support Network at
http://www.tibet.org/itsn/index.html

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 15:57

> Tjaa, hvis virkelig det er det der, afholder dig fra at skifte newsklient
> så er det faktisk ærgerligt.

Det er også det der pt afholder mig.
Ikke tale om at jeg vil skifte til et program, der mangler så simpel en
detalje.
Derudover irriterer Agent's online/offline mentalitet mig. Jeg er altid
online og jeg læser altid news...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-07-01 16:02

Martin Højriis Kristensen wrote:

>Derudover irriterer Agent's online/offline mentalitet mig. Jeg er altid
>online og jeg læser altid news...

Du kan altså godt sætte Agent til altid at være online.

--
..signature

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 17:54

A dude from the usenet called Christian Andersen

>Du kan altså godt sætte Agent til altid at være online.

Ja, men man SKAL altid dobbeltklikke, eller trykke enter for at hente
body i et indlæg. Det irriterer også mig lidt.

Men jeg ER nu skiftet til Agent. Har efterhånden fået OK feeling med
det, og fornemmelsen af at man gør noget rigtigt er sgu OK. Nu varer
det ikke længe før jeg skal rive lidt rundt med nogle OE brugere

Der er snart en Agent 2.0 på vej hører jeg. Måske der er rettet lidt i
detaljerne.

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-07-01 18:54

Christian Andersen <fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> wrote:

>Du kan altså godt sætte Agent til altid at være online.

Narh, ikke rigtigt brugbart.

Du kan sætte den op, så et indlæg hentes, hvis du "går ind i det".
Men hvis du derefter hopper til næste indlæg med 'D', bliver body ikke
hentet, før du trykker 'Enter'. Man kan så i stedet bruge 'Ctrl+N',
men bladring med hele to taster på een gang er deprimerende.

Så på det punkt lever Agent ikke op til, hvad jeg ville forvente af en
online-newsreader - men historien bag Agent taget i betragtning kan
jeg da godt forstå, at Forté ikke brugte så meget tankevirksomhed på
online-egenskaberne.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 18:51

A dude from the usenet called Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote:

> [...]
>online-newsreader - men historien bag Agent taget i betragtning kan
>jeg da godt forstå, at Forté ikke brugte så meget tankevirksomhed på

- Det er så en af de ting man kan håbe på kommer i 2.0.

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-07-01 20:56

Allan Olesen wrote:

>Narh, ikke rigtigt brugbart.
>
>Du kan sætte den op, så et indlæg hentes, hvis du "går ind i det".

Den måde jeg brugte Agent på var, "altid online" og "hent alle bodies i alle
grupper."

Virkede glimrende for mig.

--
..signature

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-07-01 23:25

Christian Andersen <fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> wrote:

>Den måde jeg brugte Agent på var, "altid online" og "hent alle bodies i alle
>grupper."

Hvis du bruger "hent alle bodies", bruger du den jo heller ikke som
online-reader, men som en offline-reader, der er online. Håber, du kan
se forskellen.

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-07-01 23:37

Allan Olesen wrote:

>Hvis du bruger "hent alle bodies", bruger du den jo heller ikke som
>online-reader, men som en offline-reader, der er online. Håber, du kan
>se forskellen.

Jow. Men det er vist den samme.

For nu lige at komme tilbage til seriøsitetens kolde verden, må vi hellere få
nogle definitioner på plads:

Online-reader: En news-klient der opretholder en konstant forbindelse til
news-serveren og henter bodies efterhånden som brugeren markerer dem.

Offline-reader: En news-klient der henter headers og så bodies i to forskellige
operationer, ikke nødvendigvis forbindelser, og ellers ikke har nogen kontakt
med news-serveren.

Hvis vi er enige i definitionerne, har du ret.

--
..signature

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 17-07-01 17:57

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Hvis du bruger "hent alle bodies", bruger du den jo heller ikke som
>online-reader, men som en offline-reader, der er online. Håber, du kan
>se forskellen.

Netop.

Kan man mon ikke promovere Agent til online-reader-brugerne ved at gøre
opmærksom på fordelen ved en online offline-reader: nemlig at artiklerne kan
være hentet og ligge klar på ens harddisk når man vil læse dem, fremfor at der
skal gå et stykke tid med at hente hver enkelt artikel på det tidspunkt hvor
man vil læse den?
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-01 18:19

"Jesper Dybdal" <jdunet@u5.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man mon ikke promovere Agent til online-reader-brugerne ved at gøre
> opmærksom på fordelen ved en online offline-reader:

Jo, men OE er en langt bedre online offline-reader imho

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-07-01 18:36

Martin> Jo, men OE er en langt bedre online offline-reader imho

Wow... det er godt nok første gang jeg hører nogen omtale OE som
værende en god newsreader...

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-01 19:01

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Martin> Jo, men OE er en langt bedre online offline-reader imho
> Wow... det er godt nok første gang jeg hører nogen omtale OE som
> værende en god newsreader...

Hvis man sidder konstant online synes jeg OE er bedre end Agent.
Det indrømmer jeg gerne og du kan da også se mit valg i headeren.
Jeg vil gerne skifte, men jeg vil ikke tåle alle mulige irriterende mangler
og besværligheder blot for at overholde et par regler der ikke engang alle
er rigtige RFC'er

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-07-01 16:03

On 16 jul 2001 Martin Højriis Kristensen was possessed by a lesser demon
and then forced to type this:

> Det er ogs† det der pt afholder mig.
> Ikke tale om at jeg vil skifte til et program, der mangler s† simpel en
> detalje.
> Derudover irriterer Agent's online/offline mentalitet mig. Jeg er altid
> online og jeg l‘ser altid news...

Nu har vi forsøgt at omvende dig til Xnews, men som jeg husker det, var du
heller ikke tilfreds med den. Hvad var det, du manglede?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 16:53

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har vi forsøgt at omvende dig til Xnews, men som jeg husker det, var du
> heller ikke tilfreds med den. Hvad var det, du manglede?

Den samme overskuelighed som OE har...
Jeg tror måske Xnews skal have endnu et go, men jeg har ikke lige en
testmaskine i nærheden.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-07-01 17:57

altså noget i stil med http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews3.jpg

> Jeg tror måske Xnews skal have endnu et go, men jeg har ikke lige en
> testmaskine i nærheden.

Xnews skal ikke installeres eller noget, så den kræver kun en win32 maskine
med lidt harddiskplads.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 18:11

>altså noget i stil med http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews3.jpg

Ser cool ud. Skal man dobbeltklikke på beskederne for at læse dem,
eller kan man bare stille sig på dem?

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-07-01 18:14

> eller kan man bare stille sig på dem?

Ja

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 18:20

A dude from the usenet called Christian Joergensen <mail@phpguru.dk>
wrote:

>Ja

Hmmm..... Nyeste indlæg øverst??

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Kasper

Dato : 16-07-01 19:07

Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote in

> Hmmm..... Nyeste indlæg øverst??

Ja.

/Kasper

--
I don't suffer from stress. I am a carrier.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 19:39

>Ja.

Grr.... Hmm... Jeg kiggede lidt på XNEWS hjemmeside, og konkluderede
den så lidt langhåret ud. Men det irriterer mig nu at du siger at den
har de features.... Der sker vel ikke noget ved at teste den

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-07-01 19:58

> Grr.... Hmm... Jeg kiggede lidt på XNEWS hjemmeside, og konkluderede
> den så lidt langhåret ud. Men det irriterer mig nu at du siger at den
> har de features.... Der sker vel ikke noget ved at teste den

Hmm... Nu prøver jeg faktisk XNEWS. Det er sgu ikke min kop te! Meget let at
sætte op og køre. Det tog jo ikke længe. Men udseendet er frygteligt! Alt
for mange nye ikoner til indlæggene, og composer vinduet ligner jeg ved ikke
hvad. Så hoæder jeg mig ski til Agent...

Men der er ingen grund til ikke at prøve det. Tager 5 minutter at komme
igang med!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 19:41

> altså noget i stil med http://home0.inet.tele.dk/kyndi/xnews3.jpg

Ja, men så vidt jeg husker fra sidste test var layoutet lidt ustabilt, man
kom nemt til at maksimere vinduer...

> Xnews skal ikke installeres eller noget, så den kræver kun en win32
maskine
> med lidt harddiskplads.

Har lige fået tænkepadden til at køre optimalt, så jeg forsøger at holde
tests af programmer på dertil indrettede maskiner

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-07-01 19:51

> [...]

> Ja, men s† vidt jeg husker fra sidste test var layoutet lidt ustabilt,
> man kom nemt til at maksimere vinduer...

OK, der er en del længere fra meddelelsesområdet til maksimer-knappen i OE
end i Xnews. Jeg er dog aldrig kommet til maksimere et vindue ved en fejl.
Jeg er kommet til at ændre sortering en gang imellem. når jeg ved et uheld
har trykket på name eller subject, men der er ikke sket nogen skade ve det.

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-07-01 12:59

The Borg wrote:

> nb. kan i evt anbefale et andet newsprogram da OE SUCKS!!!

KDE's KNode er glimrende.

Martin.