Klinisk = skræmmende
Fra : dktekno

Dato : 14-01-08 16:58

http://youtube.com/watch?v=KqmI-VGWPMM&feature=related

Selvom man godt ved, at man det ikke er fordi man skal henrettes at man får
stukket en nål i armen, så er der da stadigvæk skræmmende lighedspunkter
mellem kliniske procedurer og henrettelser i USA.

Jeg vil ikke diskutere for eller imod dødsstraf, jeg synes bare det kunne
være interessant med en diskussion om lighedspunkterne mellem en henrettelse
og en klinisk procedure.

Jeg husker ihvertfald en gang hvor jeg skulle have taget blodprøve og jeg
var _EKSTREMT_ angst for det. Laboranten/sygeplejersken spurgte mig om jeg
ville ligge ned og få det gjort, men det sagde jeg nej til. Jeg sagde ikke
hvorfor, men en af grundene til at jeg sagde nej, var at jeg simpelthen var
bange for at føle mig som dødsdømt (ligge ned på en brix + nål i armen - det
er jo sådan en henrettelse foregår).

Jeg synes i skal se klippet. Er det ikke skræmmende at tænke på, at en
klinisk procedure i det danske sundhedsvæsen (og alle andre sundhedsvæsner
for den sags skyld) har så store ligheder med en henrettelsesprocedure i
USA?

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 18:10

dktekno wrote:
> [...]
> klinisk procedure i det danske sundhedsvæsen (og alle andre
> sundhedsvæsner for den sags skyld) har så store ligheder med en

Jeg har ikke set klippet, men synes det er mere skræmmende hvis man vender
situationen lidt på hovedet.
I USA er det læger der har ansvaret for dosering af de midler der bliver
brugt i forbindelse med en henrettelse. De selvsamme læger ahr aflagt
lægeløftet, og svoret på at de altid vil hjælpe folk til at bevare liv. Og
alligevel vælger de et job hvor det bl.a. handler om at dosere medicin, hvor
man ved at formålet er at "patienten" skal dø af at få medicinen...

Louise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-01-08 22:09

<klip> Er det ikke skræmmende at tænke på, at en
> klinisk procedure i det danske sundhedsvæsen (og alle andre sundhedsvæsner
> for den sags skyld) har så store ligheder med en henrettelsesprocedure i
> USA?

Næ, for det er jo omvendt.
Man kan da ikke klandre lægevidenskaben at retsvæsnet har bestemt at gøre
brug af en af deres metoder, ej heller drage sammenligning, synes jeg.
Skulle jeg så, når jeg skal stikke mig selv for at måle mit blodsukker,
sidde og tænke på død og henerttelse, næ, det er et værdifuldt middel for
mig til at kende min egen sundhedstilstand.

Så, bare op med humøret min ven....det skal nok gå altsammen :)))

Hilsen Heidi
Miver og Mulles moar
http://hei.homepage.dk/hittemisserne.html

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 22:15

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> [...]
> værdifuldt middel for mig til at kende min egen sundhedstilstand.
>
> Så, bare op med humøret min ven....det skal nok gå altsammen :)))

Hej Heidi

Jeg vil nu give dig ret, når man måler blodsukker, hvilket jeg gør 5-8 gange
dagligt, og tager sin insulin så er det sidste man tænker på ting som
henrettelser...
Og hvis man skulle tænke på det ville livet hurtigt blive ret ulideligt, da
der, nogle dage, kan være op til 15 stik i alt!

Louise
- Busters Slave

Fra : preben nielsen

Dato : 20-01-08 21:44

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> stukket en nål i armen, så er der da stadigvæk skræmmende lighedspunkter
> mellem kliniske procedurer og henrettelser i USA.

Skræmmende at du ser sådan på det.

> [...]
> for den sags skyld) har så store ligheder med en henrettelsesprocedure i

Næh...

Har du forresten tænkt over lighedspunkterne mellem en spisestuestol og den
elektriske stol ?

-p