fra hvilken kost...
Fra : lh

Dato : 13-01-08 10:00

Ved nogen her hvor Aminosyren Tryptofan (håber det er stavet rigtigt) findes
naturligt? I hvilken fødevare findes det?

lh

Fra : Holst

Dato : 13-01-08 10:24

http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan

Fra : Bodil Anhøj

Dato : 13-01-08 10:30

prøv at se dette link..ganske vist er det ikke på dansk, men det er nok
ingen hindring
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryptofan
Venlig hilsen Bodil

--

"Kun døde fisk følger med strømmen"

Fra : lh

Dato : 13-01-08 10:33

"Bodil Anhøj" <bo.an@privat.dk> skrev i en meddelelse
> prøv at se dette link..ganske vist er det ikke på dansk, men det er nok
> [...]

Jo desværre er jeg ikke så god til sprog!

lh

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 13-01-08 11:05

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse > Ved nogen her hvor Aminosyren
Tryptofan (håber det er stavet rigtigt) findes
> naturligt? I hvilken fødevare findes det?
>
> lh

Efter bedste hukommelse forekommer tryptofan i de fleste typer kød. Noget i
min hukommelse siger mig at mængden mindskes ved stegning så en rød bøf f.x.
har mere tryptofan end en gennemstegt.

Herudover findes det i rødvin.

tryptofan har en beroligende effekt.

Ovenstående er frit efter min hukommelse (mange år tilbage), så ret mig
endelig hvis der er gledet usandheder ind.

/CJ

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-01-08 22:03

> Ved nogen her hvor Aminosyren Tryptofan (håber det er stavet rigtigt)
> findes naturligt? I hvilken fødevare findes det?

Den er da også på dansk, omend lidt kortere version:

http://da.wikipedia.org/wiki/Tryptofan

/Heidi
http://choco.dk