/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
implantat - bro ??
Fra : per f andersen


Dato : 03-01-08 11:19

Jeg har 2 'huller' i min tandrække, hvor der mangler en tand.

MIn normale tandlæge anbefaler uden at blinke, at der bygges broer, uden
overhovedet at nævne implantater.
Ved henvendelse til en implantatspecialist får jeg trods det at jeg betaler
for en undersøgelse ingen reel information om evt. ulemper ved implantater.

Og jeg har ikke kunnet finde en nogenlunde seriøs beskrivelse af fordele og
ulemper ved de 2 behandlinger.
Kan nogen henvise til informative sammenligninger?
Specielt er jeg interesseret i holdbarheden og sårbarhed i forbindelse med
brug og vedligeholdelse.

Kan det i øvrigt betale sig, at få det gjort i Malmø,?
Er tilskud fr Danmark de samme ved behandling uden for Danmark som i
Danmark?

mvh per



 
 
lh (03-01-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 03-01-08 11:43


"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i en meddelelse
news:477cb696$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har 2 'huller' i min tandrække, hvor der mangler en tand.
>
> MIn normale tandlæge anbefaler uden at blinke, at der bygges broer, uden
> overhovedet at nævne implantater.
> Ved henvendelse til en implantatspecialist får jeg trods det at jeg
> betaler for en undersøgelse ingen reel information om evt. ulemper ved
> implantater.
>
> Og jeg har ikke kunnet finde en nogenlunde seriøs beskrivelse af fordele
> og ulemper ved de 2 behandlinger.
> Kan nogen henvise til informative sammenligninger?
> Specielt er jeg interesseret i holdbarheden og sårbarhed i forbindelse med
> brug og vedligeholdelse.
>
> Kan det i øvrigt betale sig, at få det gjort i Malmø,?
> Er tilskud fr Danmark de samme ved behandling uden for Danmark som i
> Danmark?
>
> mvh per

Nu ved jeg ikke hvor du bor, og jeg vil ikke lige her oplyse mit
bopælområde, men hvor jeg bor har vi et tandlægehus med en del erfaring og
viden om netop implantater, men jeg kan oplyse et telefonnummer dertil hvis
du er interesseret.

lh



per f andersen (03-01-2008)
Kommentar
Fra : per f andersen


Dato : 03-01-08 13:49

"lh" <com@comhere.dk> skrev
> Nu ved jeg ikke hvor du bor, og jeg vil ikke lige her oplyse mit
> bopælområde, men hvor jeg bor har vi et tandlægehus med en del erfaring og
> viden om netop implantater, men jeg kan oplyse et telefonnummer dertil
> hvis du er interesseret.

Jeg bor i København.
JO, jeg kan godt være interesseret i din adreesse, men i første omgang vil
jeg nu gerne prøve og finde ud af hvad der er det sikreste oig mest
holdbare.

mvh per



lh (03-01-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 03-01-08 14:41


"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i en meddelelse
news:477cd9cd$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "lh" <com@comhere.dk> skrev
>> Nu ved jeg ikke hvor du bor, og jeg vil ikke lige her oplyse mit
>> bopælområde, men hvor jeg bor har vi et tandlægehus med en del erfaring
>> og viden om netop implantater, men jeg kan oplyse et telefonnummer dertil
>> hvis du er interesseret.
>
> Jeg bor i København.
> JO, jeg kan godt være interesseret i din adreesse, men i første omgang vil
> jeg nu gerne prøve og finde ud af hvad der er det sikreste oig mest
> holdbare.
>
> mvh per


Du får nu ikke min adresse "ss", men du kan få et telefonnummer til Møns
Tandpleje og Implantatcenter. 55815550. Jeg mener det er en der hedder Knud
Stangegård der er ekspert på området.

lh



lh (03-01-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 03-01-08 14:42


"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i en meddelelse
news:477cd9cd$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "lh" <com@comhere.dk> skrev
>> Nu ved jeg ikke hvor du bor, og jeg vil ikke lige her oplyse mit
>> bopælområde, men hvor jeg bor har vi et tandlægehus med en del erfaring
>> og viden om netop implantater, men jeg kan oplyse et telefonnummer dertil
>> hvis du er interesseret.
>
> Jeg bor i København.
> JO, jeg kan godt være interesseret i din adreesse, men i første omgang vil
> jeg nu gerne prøve og finde ud af hvad der er det sikreste oig mest
> holdbare.
>
> mvh per


Og nej, den tandlæge der har med implantatbehandling at gøre hedder vist
Thomas Kofod - spørg dig frem hvis det er noget du kan bruge til noget.

lh



Tone Hilde (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Tone Hilde


Dato : 03-01-08 13:57

Synes at jeg måtte svare på denne implanat-bro spørsmålet fordi jeg har
ringt min tannlege i dag om dette spørsmålet.
Jeg har trukket en tann nest bakerst nede for ca . en mnd. siden.Jeg spurte
min tannlege hva hun ville anbefale meg det ene eller det andre.I alle
tilfeller måtte jeg vente i 3 mnd. før jeg gjorde noe. Hun anbefalte bro.
Det kunne hun gjøre,ville jeg ha implanat måtte det gjøres hos en
spesialist.Det beste var å leve uten tann der for det kan lett bli
komplikasjoner.
I Norge koster bro kr.15000 og implanat 25 000 kr.Har tenkt å undersøke
prisene i Tyrkia hvor vi bruker og feriere. Hva koster det i Malmø ?

Mvh. Tone.



"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i melding
news:477cb696$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har 2 'huller' i min tandrække, hvor der mangler en tand.
>
> MIn normale tandlæge anbefaler uden at blinke, at der bygges broer, uden
> overhovedet at nævne implantater.
> Ved henvendelse til en implantatspecialist får jeg trods det at jeg
> betaler for en undersøgelse ingen reel information om evt. ulemper ved
> implantater.
>
> Og jeg har ikke kunnet finde en nogenlunde seriøs beskrivelse af fordele
> og ulemper ved de 2 behandlinger.
> Kan nogen henvise til informative sammenligninger?
> Specielt er jeg interesseret i holdbarheden og sårbarhed i forbindelse med
> brug og vedligeholdelse.
>
> Kan det i øvrigt betale sig, at få det gjort i Malmø,?
> Er tilskud fr Danmark de samme ved behandling uden for Danmark som i
> Danmark?
>
> mvh per
>



per f andersen (03-01-2008)
Kommentar
Fra : per f andersen


Dato : 03-01-08 14:37

"Tone Hilde" <to-hild@online.no> skrev
> Synes at jeg måtte svare på denne implanat-bro spørsmålet fordi jeg har
> ringt min tannlege i dag om dette spørsmålet.
> Jeg har trukket en tann nest bakerst nede for ca . en mnd. siden.Jeg
> spurte min tannlege hva hun ville anbefale meg det ene eller det andre.I
> alle tilfeller måtte jeg vente i 3 mnd. før jeg gjorde noe. Hun anbefalte
> bro. Det kunne hun gjøre,ville jeg ha implanat måtte det gjøres hos en
> spesialist.Det beste var å leve uten tann der for det kan lett bli
> komplikasjoner.
> I Norge koster bro kr.15000 og implanat 25 000 kr.Har tenkt å undersøke
> prisene i Tyrkia hvor vi bruker og feriere. Hva koster det i Malmø ?
>
> Mvh. Tone.

Det er jo netop denne problematik som er interessant: at tandlægen anbefaler
den behandling de selv kan tilbyde, og overdriver? ulemperne ved de
behandlinger de ikke selv kan magte eller er uddannet til. Det gør i hvert
fald ikke mig tryg!

Tilsyneladende er priserne højere i Norge end i Danmark, og formentlig endnu
billigere i Sverige.

Se evt. http://avmintand.dk



Kim Ludvigsen (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 03-01-08 19:25

Den 03-01-08 11.19 skrev per f andersen følgende:

> Kan det i øvrigt betale sig, at få det gjort i Malmø,?
> Er tilskud fr Danmark de samme ved behandling uden for Danmark som i
> Danmark?

Ja, tilskud til tandbehandling er det samme fra såvel sygesikringen som
sygesikringen danmark uanset hvor i EU, man bliver behandlet. Det er
endnu billigere i andre lande, jeg gav fx 8.000 kroner pr. implantat i
Ungarn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.
http://kimludvigsen.dk

per f andersen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : per f andersen


Dato : 04-01-08 09:00

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Ja, tilskud til tandbehandling er det samme fra såvel sygesikringen som
> sygesikringen danmark uanset hvor i EU, man bliver behandlet. Det er endnu
> billigere i andre lande, jeg gav fx 8.000 kroner pr. implantat i Ungarn.

Tak for dit input. Det kan være jeg vil prøve det!

mvh per



Kim Ludvigsen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-01-08 10:02

Den 04-01-08 08.59 skrev per f andersen følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
>> Ja, tilskud til tandbehandling er det samme fra såvel sygesikringen som
>> sygesikringen danmark uanset hvor i EU, man bliver behandlet. Det er endnu
>> billigere i andre lande, jeg gav fx 8.000 kroner pr. implantat i Ungarn.
>
> Tak for dit input. Det kan være jeg vil prøve det!

Hvis du bestemmer dig til at få implantat, og du ikke har noget mod at
tage længere væk end Sverige, så tag et kig på http://tandrejser.dk. Jeg
er meget tilfreds med behandlingen på kliniken, og rejse og hotel koster
ikke alverden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs
også et interview med en af superbrugerne.
http://kimludvigsen.dk

Stig Rasmussen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : Stig Rasmussen


Dato : 04-01-08 04:36

prøv www.avmintand.dk
"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> skrev i en meddelelse
news:477cb696$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har 2 'huller' i min tandrække, hvor der mangler en tand.
>
> MIn normale tandlæge anbefaler uden at blinke, at der bygges broer, uden
> overhovedet at nævne implantater.
> Ved henvendelse til en implantatspecialist får jeg trods det at jeg
> betaler for en undersøgelse ingen reel information om evt. ulemper ved
> implantater.
>
> Og jeg har ikke kunnet finde en nogenlunde seriøs beskrivelse af fordele
> og ulemper ved de 2 behandlinger.
> Kan nogen henvise til informative sammenligninger?
> Specielt er jeg interesseret i holdbarheden og sårbarhed i forbindelse med
> brug og vedligeholdelse.
>
> Kan det i øvrigt betale sig, at få det gjort i Malmø,?
> Er tilskud fr Danmark de samme ved behandling uden for Danmark som i
> Danmark?
>
> mvh per
>



per f andersen (04-01-2008)
Kommentar
Fra : per f andersen


Dato : 04-01-08 08:58

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev

> prøv www.avmintand.dk

Tak for dit svar.
Jeg har skam set den, og den er da vist udmærket, hvis man søger efter et
alternativ, selv om jeg synes, at de kommercielle interesser skinner lidt
for tydeligt igennem - her bliver alt udenlandsk forherliget uden rigtig at
gøre rede for ulemper.
Derimod er der ikke nogen sammenlignin g melle bro - implantat



Stig Rasmussen (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Stig Rasmussen


Dato : 06-01-08 05:29

Du kan jo selv ringe til de klinikker du mener at kunne tale med
min bror brugte en svensk til pardentose behandling direkte meget
tilfreds



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste