Prostata test
Fra : ___Søren P.

Dato : 03-01-08 04:46

Hvis man nu gerne vil have foretaget en regelmæssig, f.eks. halvårlig,
prostata test, altså blodprøven psa, og ikke vil belemre huslægen med dette,
kan man så andre steder få det foretaget, selvfølgelig mod betaling?
søren

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-01-08 12:59

___Søren P. skrev:
> [...]
> prostata test, altså blodprøven psa, og ikke vil belemre huslægen med dette,
> kan man så andre steder få det foretaget, selvfølgelig mod betaling?

Nej, det er vist ikke en af de tests der kan erhverves i handel og
vandel. Du kan dog aftale med din læge, at få udleveret blodprøveseddel
så du kan henvende dig på sygehus og få prøven taget der. De fleste
lægehuse har også deres egen sygeplejerske til at tage prøverne helt
uden at lægen bliver involveret.

Iøvrigt: - har du gjort dig nogen overvejelser om hvad du vil bruge
testen til? Hvis du nu får en PSA værdi på 8,17, 52 eller noget andet
hvad vil du bruge værdien til?

Fra : -= JF =-

Dato : 03-01-08 20:16

___Søren P. skrev:
> Hvis man nu gerne vil have foretaget en regelmæssig, f.eks. halvårlig,
> prostata test, altså blodprøven psa, og ikke vil belemre huslægen med dette,

Jeg troede at kontrol af prostata foregik som man har set i efterhånden
utallige amerkanske komedier, ved at lægen stikker en finger op bagi og
følte på kirtlen!

--
Mvh. John

Fra : Lyrik

Dato : 04-01-08 12:54

Den 03.01.2008 kl. 04:46 skrev ___Søren P. <remove_pbs@adslhome.dk>:

> [...]
> dette,
> kan man så andre steder få det foretaget, selvfølgelig mod betaling?
Jeg kendte en mand, som var så glad for sin kone at han sendte hende til
total helbredsundersøgelse en gang hvert halve år. Han fik ingenting ud af
det. Hun døde af kræft mellem to undersøgelser.

Jeg har set flere ældre mænd med prostatakræft, hvis det er det du er
nervøs for. De døde med den, ikke af den.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : BA

Dato : 06-01-08 23:06

Prøv privathospitaler - de gør alt for penge. Positivt talt.

Har selv gode erfaringer.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....