Andersen spil til god pris
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-08 22:47

Jeg skal have 2 stk 40ST spil til min båd og muligvis også to 28ST, hvis
prisen er rigtig.

Det er standard vare, så det nægter jeg at købe til høj katalogpris hos den
lokale.

Nogle gode erfaringer med hvor de vil gå i knæ for at sælge sådan 2 (eller
4) spil ?

Hvis hjertmans kan leve af at sælge 4 spil til lige godt 20.000, så er der
måske også en anden sulten der vil ... eller måske lavere ....

Tip værdsættes !! Jeg mindes på et tidspunkt at der var en pr mail/ng der
talte om at han havde mulighed for at sælge 28ST meget billigt, men jeg
husker ikke navnet ... Dengang havde jeg ikke behovet ....

Bjarke

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-08 01:08

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47893546$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> talte om at han havde mulighed for at sælge 28ST meget billigt, men jeg
> husker ikke navnet ... Dengang havde jeg ikke behovet ....

Prøv at undersøge priserne i Tyskland.
Formentlig billigere end i sverige, og forsendelsen er under alle
omstændigheder væsentlig billigere.

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 09:42

JO normalt, men de shops jeg kender kører med priser der er næsten danske,
når det handler om Andersen ... Prøver lige at lede lidt mere ...

Bjarke

snip

Fra : Per Kaaber

Dato : 13-01-08 12:45

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:4789cee6$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> JO normalt, men de shops jeg kender kører med priser der er næsten danske,
> når det handler om Andersen ... Prøver lige at lede lidt mere ...
>
> Bjarke

Prøv dem her: http://www.svb.de

Jeg spare omkring halvdelen ved køb af 4 stk. Hasselfors 5/8" vantskruer
=

Bundmaling (samme bøtter som i DK) ser også fornuftig ud.

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 15:31

SVB er næsten det samme som i Danmark. Foreløbig ser min oversigt således
ud:

Navn www Pris Valuta Netto DKK Kommentar
28ST Hjertmanns www.hjertmanns.se 6.790 Sv.Kr 4.617 Indregnet 15% over
10.000, 20% over 20.000
28ST SVB www.svb.de 735 Euro 5.513
28ST DK listepris www.n-u.dk 5.785 DKK 5.785
40ST Hjertmanns www.hjertmanns.se 7.890 Sv.Kr 5.365 Indregnet 15% over
10.000, 20% over 20.000
40ST SVB www.svb.de 875 Euro 6.563
40ST DK listepris www.n-u.dk 6.850 DKK 6.850

(pastet fra Excel, ved ikke om det komme til at se helt sygt ud ....)

Bjarke

Fra : Poul Bak

Dato : 13-01-08 15:58

Jeg søgte selv på det for nogle mdr. siden og gjorde den erfaring at
Andersen kører med næsten samme pris overalt, endte med at købe Harken
istedet, her sparrede jeg 38% i forhold til danske priser

MVH

Poul Bak

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:478a20c4$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 17:43

Ja, harken er også fint, men nu har jeg to Andersen ST spil i forvejen og
det ville jo se godt ud hvis de alle bliver ens ...

Bjarke

Fra : Per Kaaber

Dato : 13-01-08 19:55

> [...]
> 40ST DK listepris www.n-u.dk 6.850 DKK 6.850
>

> (pastet fra Excel, ved ikke om det komme til at se helt sygt ud ....)

Ja. Jeg kommer sådan til at tænke på dikterede priser til forhandlere. 8-/

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 21:36

Netop derfor skal smuthullerne udenom findes ....

Bjarke

"Per Kaaber" <per.k.joergensen-@mailprik.dk> wrote in message

snip

Fra : Per Kaaber

Dato : 13-01-08 23:02

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:478a7625$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Netop derfor skal smuthullerne udenom findes ....
>
> Bjarke

Jeg ville nu også kigge lidt på Harken.

Jeg vil foreslå, at du indhenter tilbud hos de forskellige forhandlere, og
samtidigt gør dem opmærksom på, at du ikke accepterer listepriserne, da du
har mistanke om konkurranceforvridende prisdiktering/aftaler.

Jeg er dog usikker på om det er ulovligt, at en producent dikterer priserne
hos distributørene/forhandlerne.
Man burde vel gå udfra, at når en forhandler har betalt producentens pris
for leveringen, så kan forhandleren vel sælge varen til den pris han vil.
Men sådan hænger det vel ikke sammen i det skjulte.

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 23:43

Som sagt har jeg allerede Andersen på båden og jeg vil ikke have forskellige
fabrikater. Selvom Harken er glimrende spil ....

Ja, jeg mailer til alle dem der er kendt for at bryde prisaftalerne og hører
hvad det koster. Der er meget at spare og ikke nogen særlige ulemper.

Mit ENO komfur fik jeg 35% under dansk listepris ved at det gik uden om
Kjøller og eneste ulempe var en vejledning på fransk. Det tog ikke mange
sekunder i havnen at få en fotokpi af en dansk/engelsk ....

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-08 11:09

Hvis der er nogen, der er "kendt" for at opføre sig ordentligt,burde maqn da
ikke dele denne viden med gruppen?
Sådan opførsel bør jo belønnes i form af godt salg.

MVH
Egon

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:478a93e7$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 19:48

Jo egentligt...

Men som du skriver i dit forrige indlæg, så er grossisternes metoder
ubamhjertige. - og jeg vil nødig udfordre skæbnen og skabe problemer for dem
der tror på konkurrence ....

Men via 1-1 kommunikation (mail) giver jeg da gerne tip om hvem jeg har fået
gode priser fra.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 11:56

Herligt.
Og jeg forstår, og respekterer, dit synspunkt.
Mail: egon-stich@mail.dk

Egon

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:478bae64$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-08 11:07

"Per Kaaber" <per.k.joergensen-@mailprik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for leveringen, så kan forhandleren vel sælge varen til den pris han vil.
> Men sådan hænger det vel ikke sammen i det skjulte.

Nej, Per.
Det klan du være ganske sikker på, at det ikke gør.
I mit gamle aps, var jeg udsat for grumme trusler om nix leverencer, om jeg
ikke overholdt de af leverandøren opgivne udsalgspriser.
Ikke noget med "slagtilbud" eller acceptering af lidt mindre profit til
gengæld for større salg.
"Truslerne" var naturligvis formuleret på en sådan måde, at en smart
vinkelskriver kunne bortforklare dem.
Men meningen var skam tydelig nok.

At det samme foregår hos bådpusherne, kan betragtes som en kendsgerning.
På trods af, at det er klart ulovligt.

MVH
Egon

Fra : Per Kaaber

Dato : 14-01-08 16:47

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men meningen var skam tydelig nok.
>
> At det samme foregår hos bådpusherne, kan betragtes som en kendsgerning.

Jep. Jeg kender godt til de usagte trusler og "det skal du ha' og gennemgå,
førend du må sælge vores produkt" procedure.
Indtil nu, har jeg været heldig, at få vendt disse "trusler" til min egen
fordel, i og med at jeg stod med konkrete projekter, som de jo heller ik'
ville gå glip af og samtidig opnå rimelige gode rabatter.

--
Venlig hilsen

Per
Et hvert valg har en konsekvens! Og er samtidigt et fravalg af noget
alternativt!

Fra : blueocean

Dato : 13-01-08 02:25

On 13 Jan., 09:42, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> JO normalt, men de shops jeg kender kører med priser der er næsten danske,
> når det handler om Andersen ... Prøver lige at lede lidt mere ...

> [...]

JA eller prøv i England, der er priserne også lavere, jeg har med held
købt mange ting til vores båd derover, på et tidspunkt købte jeg en
mobile PC som kun fylder en cigarkasse i størrelsen, jeg sparede hele
4000 ved at købe den i England iforhold til Dk, og hele 3000 iforhold
til tysk pris, så det kan godt betale sig at checke i EU landene. Min
erfaring er at der ingen problemer med at køve over nettet i England.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 15:29

Konkrete links ??